Gå til innhold

Seteleie, noen flere her?

Tvilling-77 med gullguttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmoren til morran idag, og det viste seg at han ligger med setet ned. Hun mente at det burde vært oppdaget på forrige kontroll, men det går litt kjappere i svingene hos legen så hun kjente vel ikke ordentlig etter.

Skal på sykehuset neste uke for sjekk, og så ligger det an til setefødsel eller keisersnitt en uke før. Ble litt skremt med en gang, men nå går det greit. Har ikke lest særlig om KS eller setefødsel, men skal gjøre det når jeg kommer hjem fra jobb.

Lurer på om det er flere her inne som er i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja min ligger i sete. Skal til kontroll i morgen igjen. Har sagt at jeg ikke kommer til å føde i sete og hvis de ikke klarer å snu blir d KS.

Men... så ... i natt skjedde d noe.. lurer på om han har snudd seg.. I dag når han hikker kjenner jeg d nede i magen, har alltid kjent d "under høyre bryst". Bevegelsene er også litt annerledes.

Eller er d ønsketenking???:)

Hvordan/hvor kjenner du bevegelser/hikking?

Skrevet

Håper du er heldig og at han har snudd på seg nå da. Var visst en mulighet, men det var visst veldig liten ettersom JM sa. Så kanskje du er en av de få heldige da.

Jeg kjenner "spark" både i høyre side der hodet nå ligger, og der hvor hodet skulle vært. Men til tider kjenner jeg godt at det er hodet som stanger i siden min.

Skal de prøve seg på en vendig hos deg? Det kom de ikke til å gjøre på meg, er sikkert litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Skal føde i Kristiansand jeg da.

Skrevet

JM sa sist uke hun var veldig usikker på hvordan han lå... så hvis hun ikke fant d ut i morgen skulle jeg til UL å så skulle de prøve å snu evt. Føder i stavanger jeg.

Hvorfor prøver de ikke snuing på deg?

Skrevet

Mi jente ligger også i sete, skal til kontroll neste uke. Hvis hun ikke har snudd seg til da skal jeg på sykehuset for snuing og skal da ta røntgen av bekkenet for å se om det er plass til setefødsel.

Men har egentlig ikke lyst til å ha setefødsel. Men har heller ikke så lyst på Ks heller. (eneste er vel at vi får en dato for når vi får tuppa vår) Må forhøre meg litt om det på sykehuset hva som egentlig er hva. Estimert vekt ved fødsel er 4 kg og det har jeg hørt er forstort til setefødsel. Liker ikke dette jeg. Blir litt mere bekymret for å si det sånn.

Jeg kjenner hode hennes stange opp i mellomgulvet mitt jeg da og det er ikke så behagelig. Hun har ligget i seteleie i over 2 mnd nå, ikke anntydning til å snu seg hun nei

Skrevet

Høres ut som det rett og slett ikke var vanlig at de prøvde engang her nede. JM sa at han tydeligvis trivdes best i den stillingen. Men jeg spurte ikke mer om det, synes det virker så vondt med vending. Blir jo småkvalm bare de kjenner etter og tar SF-mål jeg da.

Blir spennede å se med deg da. Når har du termin forresten?

Jeg fikk time til UL på sykehuset til fredag. Har termin 22.oktober, men visst det blir planlagt KS blir det en uke før.

Skrevet

Har termin 23.10!!hehe.. Ja har egentlig ikke heller lyst å snu, hører så mange forskjellige historier om d!

Men her virker d nesten motsatt, at d ikke er noe alternativ å ikke prøve snuing først..

Vet egentlig ikke helt hva jeg tror om KS, etter sist fødsel tenker jeg at KS kan umulig være verre enn d.. men jeg vet jo ikke!

Blir kjempespennende i mårå ja, å se om jeg har en "flink" gutt i magen.

Kanskje jeg skal høre om han bare kan komme til uke nå? hehe.. hvis han er så godt oppdratt allerede tenke eg, så må han jo høre på sin mor:)

Skrevet

Det var jo en ganske stor baby, men JM tar vel ofte litt feil på mål og sånn, kanskje de sier noe annet på sykehuset når du kommer dit?!

Nei setefødsel er ikke akkurat drømmen, ble litt mer bekymret nå jeg. Men vi blir jo i tilfelle fulgt ekstra godt opp da. Går nok greit da : )

Skrevet

Det var på sykehuset de estimerte vekten ikke til min faste jm. Var på ul for jeg hadde kjent lite liv.

Jeg har termin 27 oktober da,

Har mest lyst på Ks istede for setefødsel men setefødsel er jo d beste for babyen. JaJa vi får se i neste uke

Skrevet

Kjenner meg igjen her ja..

Min ligger garantert i sete, sjekket med ul lørdag og kjenner hode hennes under ribbeina.. er 37+2 og legen mente det var liten sjangse for at hun snudde seg nå.

Har time igjen 2 okt..1 uke igjen til vurdering av str på barnet, hun var 19/9 ca.3600g. Har tatt røntgen av bekkenet og det ser greit ut.

Jm på sykehuset sa at setefødsel opp til 4-4,5 kg burde være greit.

Jeg vil ha ks hvis hun er mer enn 4 kg!

Skrevet

jeg er 36+2 idag, fortsatt seteleie.Termin 21okt.HAn har ligget slik helt fra han ble for stor for tverrleie.Skal til vendingsforsøk imorgen,men ikke så stor tro på at det går. Gruer meg faktisk litt, har skjønt at det er litt spenning knyttet til dette.De har visst lav terskel for å sette igang fødselen el ta keisersnitt dersom de tror noe er galt.Kanskje jeg blir mamma allerede imorgen?? Oææææ.

Sectio på meg hvis snuing ikke lykkes...Ønsker ikke setefødsel.

Skrevet

Min baby er også i seteleie. Jeg er 37+0. Skal på sykehuset på onsdag og ta UL for å stadfeste at det er seteleie + røntgen av bekken. Jeg har overhodet ikke lyst på setefødsel! Jeg håper de er greie på A-hus og lar meg velge om jeg vil føde vaginalt eller KS.

Jeg er villig til å prøve utvendig vending selv om jeg egentlig ikke er så veldig happy for det heller...

Men bedre det, og så kanskje kunne føde normalt!

Har foresten termin 18. Oktober.

så mange rundt den datoen med seteleie da!!

Skrevet

Hei hei :-))

Jeg har også en baby som liker seg feil vei...tjihi jeg har termin 5 okt, og har fått konstatert at det blir setefødsel, etter mål av bekken...

Ks er IKKE ett alternativ her i Bergen om ikke babyen er over 4500g!! Er urettferdig! Jeg hadde en traumatisk fødsel sist, og ville så absolutt hatt ks, men den gang ei... Men jeg har faktisk bare hørt positive setefødsler, så nå kvier jeg meg ikke så mye mer...

Lykke til jenter!!

Skrevet

Du må ha lykke til i morra da, håper forsøket blir vellykket slik at du slipper setefødsel eller KS.

Uff, vet ikke selv hva hva jeg vil gjennom visst jeg kan bestemme litt selv. Får hvert fall se babyen vår en ekstra gang mens han enda er i magen, det er jo eneste plusset da....

Skrevet

Hee:i)

Kan se ut til at det blir setefødsel eller KS her også..min ligger i tverrleie så det er litt uvisst hva som skjer.

Men jeg trodde ikke legen kunne nekte ks ved seteleie..

Skrevet

Jeg hadde setefødtsel med min mellomste og det var en mye lettere fødtsel enn den første som var vanlig. En får da epiduralbedøvelse og en verker ikke så mye. Lykke til. Vet det er mange de snur barnet på også

Skrevet

Snuing er i hvertfall uaktuelt for meg...

Men vet noen av dere om man kan kreve narkose ved planlagt ks...

Skrevet

Jeg har termin 22.oktober og min lille gutt ligger også i seteleie..syns heller ikke dette er en drømmesituasjon..håper selvfølgelig han snur seg..skal på snuing på torsdag..Hvis han ligger med sete ned nærmere fødsel og jeg har stort nok bekken vil jeg gjerne føde vaginalt..Men håper jo selvfølgelig han ikke gjør det. Har også vært litt nervøs, men har lest så mye om det og forhørt meg at jeg er roligere nå..Håper alle være kjære babyer snur seg før fødsel da:)

Skrevet

Som jeg skrev igår skulle jeg prøve utvendig vendig idag.Og gjett hva.... de greide å snu ham!Jippi!!

Er i uke 36\4.

Gjorde vondt og var ekkelt i de 15minuittene de holdt på,men det er absolutt verdt det!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg va jo også til kontroll i dag, men flinke gutten hadde snudd seg selv!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLLLLLLLAAAAAD..:)

Så godt de klarte å snu din da!!!:)

Skrevet

åå.. så heldige dere er!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...