Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Datteren min på 17 måneder vil ikke ha dyne over seg. Hun sparker den alltid av seg ganske raskt, og når jeg går inn til henne på morgenen er dyna alltid av. Jeg sjekker henne flere ganger før vi legger oss, og legger dyna over henne hver gang. Men det er jo nesten ikke nødvendig lenger da hun sparker den av igjen.... Noen som rett og slett har gitt opp og lar de sove uten dyne (eller teppe)? Hva har deres barn på seg om natta da? Jeg bruker nattpysj uten føtter med korte bein og armer, men må nok gå over til noe mer dekkende snart... Bare lurer...
Guttemamma x 3 Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Vi har gitt opp. Har på pysj, sokker og ligger på lammeskinn nå (åpent vindu). Kommer til å kjøpe ullpysj til vinteren.
rava Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Vi har det og sånn med ¨vår på 21 mnd. Har aldri sovet under dyna bare oppå. Vi bruker ullpysj fra nøsebarn om vinteren og så sover hun på lammeskinn så hun har aldri vært kald.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Jenta mi på 14 mnd. har aldri sovet under dyne. Bruker vanlig pysj med bein nå, men må nok på med body og strømpebukse under til vinteren. Ullpysjen på Nøstebarn er så dyr... Fins det å få kjøpt andre steder?
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Lillegutt på 21 mnd ligger mest oppe på dyna. bruker pysj og sokker. Må vel kjøpe en ullpysj vi også til vinteren. Har hendt at han har vært kaldt på morgenen. Iallfall på føttende. Lukker vinduet nesten igjen når vi legger oss.
Gjest mphs Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Vår liker ikke å ha dyne over seg. Nå som det er varmt bruker vi pysj med korte ermer og ben, de dagene det er kaldt bruker vi ullpysj og det blir det til vinteren også. Har kjøpt dresser med glidelås fra janus, de er litt tykkere enn pysjen de selger og så skal vi bruker ull sokker på bena. Coop obs selger janus billigst. Ellers så selger www.krabaten.no de også.
imsdal med julesmak Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Her sover jr. i bleie og helseteppe ennå han. Riktignok bor vi på sørvestlandet og det har ikke vært så veldig kaldt ennå, men jeg misunner han ikke der jeg ligger under dyna mi. Har prøvd med pysjamas og tepper og dyner men han blir så kokende varm av alt at det bare ender opp med at vi må opp enda flere ganger om natten fordi han svetter og så begynner å fryse. Han er 15 mnd.
Ranveig R Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Guten vår sparkar av seg dyna med det same han får den på. Legg vi den på han igjen når han søv blir den av og til liggande ei stund, men den forsvinn neste gong han snur seg i søvne.. Han ligg på saueskinn og har på nattdrakt i ull (men ikkje sokkar) og er som regel varm og god. Vi har soveromsvindauget på gløtt, men så er det ikkje akkurat hausttemperatur på Vestlandet enno. Vi har forresten eit tynt, strikka helseteppe i ull som er såpass "seigt" at det er vanskelegare for han å vri seg ut av i søvne. Så det har han av og til på i eit par timar.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 VÅr sover med ullteppe - og i fjor vinter hadde vi ullpysj! Fungerer kjempebra!
1974 Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 vil hverken ha teppe eller dyne over seg så sover med pysj med bein...nå er det litt kjølig her øst så har en kortermet body under og....vindu på gløtt.
brooklyn Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 her hos oss, så er det en sånn romstering om natten at det lkigner ikke på noe..(lurer på hva som kommer til å skje når han skal ligge i stor-gutt-seng....) Vi kjører saueskinnsfell, ullteppe og ullpysj, dvs stillongs (uten føtter) og langermet ulltrøye fra cubus. Gode greier, og slettes ikke dyre. Han sover godt og er det ekstra kaldt, får han sokker på. Jeg tar på han dyne når jeg skal legge meg og når jeg er oppe om natten, men den er stort sett av igjen iløpet av en kort rotasjon. Det JEG lurer på, er..når begynner de å ta PÅ seg dynen når de fryser?? Noen som vet?
Expat Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Ligger i sovepose, helt siden fødselen. Sånn som ser ut som en vest øverst. Veldig greit, sparkes ikke av. Veldig tynn nå som det fremdeles er varmt, tykkere når det blir kaldt.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 Jepp. SNuppa mi nekter å ha på dyne. Nå har hun langermet pysj uten føtter og sokker. Åpent vindu Må vel kjøpe ullpysj til vinteren
Gjest Skrevet 25. september 2006 #14 Skrevet 25. september 2006 Min sønn på 21 mnd sparker av seg dyna hver kveld/natt og vi legger den på:-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #15 Skrevet 26. september 2006 Gutten min på 21 måneder bruker kun dyne når det er på det kaldeste om vinteren. Han er sinnsykt varm av seg. Nå sover han bare i bleia og boxer, og han er svett i nakken når jeg sjekker innom ham om kvelden. Han har ikke vindu på rommet sitt, kun en terassedør, og den står på gløtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå