Gå til innhold

bambi&bamse!

jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper det er greit at jeg spør deg?

Jeg leste et svar du hadde skrevet hvor du skrev at dere fikk utredning etter sa eller ma nr 2. Jeg har også hatt 2 ma men beskjeden jeg fikk av fastlege..gynekolog sykehuset og volvat er at jeg dessverre ikke får noen utrednin før etter at jeg mister en tredje gang...

Det jeg lurer på er hva slags utredning fikk du/dere? Og fikk du utredning av sykehuset ? I så fall (hvis det er greit at jeg spør) hvilket sykehus da? Eller fikk du det av gyn?

Syntes det er så blodig urettferdig at de ikke kan ha det likt for alle og at vi må leke detektiver for å finne hvem som vil og kan hjelpe oss. Akkurat som om vi ikke har nok å tenke på?

Håper det går bra med deg også er jeg veldig takknemlig for svar:)

Fortsetter under...

Hei elinelinea.

Helt iorden at du spør og jeg skal prøve og svare deg så godt jeg kan.

(Må nesten tilføye at vi har en vellskapt datter på 8 år :)

Vi fikk utredning ved sykehuset gjennom våres fastlege etter vår 2 Sa.

Vi hadde prøvd så altfor lenge og bli gravide (2år) men det gik bare galt så vi ville prøve å få hjelp. Legen vår sendte papirer med engang til sykehuset og det virket som en selvfølge at vi skulle få hjelp til dette.

Fikk innkalling til sykehuset etter 1 mnd og da var det inn til først og fremst underlivsundersøkelse med prøvetaking av meg og sædprøver for min mann. Etter prøver fra min mann viste det seg at han hadde lav sædproduksjon,men etter nye prøver viste det seg og være bare forbigående siden neste prøve viste perfekt resultat.

Så fant dem ut fra mine prøver at jeg hadde dårlige eggløsninger og ville sette oss på liste for prøverør umiddelbart. Men ville også samtidig gi meg pergotime for å se om det kunne hjelpe.

Så vart jeg plutselig gravid uten noen form for preparater og jubelen stod i taket :)

Men denne graviditeten skulle vise seg etter 11 uker og ha endt i en Ma. Jeg fikk umiddelbart medisinsk abort utført i rolige omgivelser på sykehuset med god oppfølging i dagene etterpå og en resept i hånden av gynekologen på crinone. Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte å vente så lenge før vi begynte å prøve igjen. Vi ventet til jeg sluttet å blø og så gik vi på igjen :) Etter bare ca en uke så var jeg gravid :) Og er nå 24 uker på vei :)

Har fått 4 ultralyder og synes selv jeg har fått veldig god oppfølging fra sykehuset og legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...