Gå til innhold

minni`79 og gøril sin skravletråd nr 3 :) :)

Anbefalte innlegg

takk for at du ga meg håp igjen. Det trengte jeg.. Dette svaret trengte jeg i dag.

Jeg er så glad for at vi har funnet hverandre her, du vet hvor glad jeg er i deg!! Jeg tror disse dagene hadde vært så og si umulige uten deg.

Nå venter jeg bare på at mensen kommer. Har fortsatt veldige stikkinger og smerter i magen, så lurer på om jeg skal jeg skjekke dette ut i morgen (prøve å få time til gyn). Siden jeg vet at jeg ikke er gravid, så lurer jeg på hva dette er for noe. Har hatt det slik siden rugedag 5, så jeg trodde (og håpet) at det kunne være spiren.. Så feil kan man ta. Men det er vel noe der, siden det gjør vondt fortsatt.

Kari Mette ba meg om å ta blodprøve i morgen, og fortsette på crinone.. Hun sa at testen ga meg en pekepinn på hvordan det hadde gått, men at den kunne være feil. Hun trodde ikke det, men måtte bare vite..

Jeg vet jeg ikke er gravid.. Jeg vet..

Men, nå logger jeg av i dag.. Er litt sliten enda, og har det ikke bra.. Om du leser den andre tråden jeg la ut i dag, så har jeg skrevet en del der også..

Men kjære deg, nå håper jeg at alle gode ting er 3 for min del, og 2 for din del.. Nå MÅ det jammen klaffe..

Trist Gøril gir deg i allefall en god klem, og takker for trøst og støtte. Du er jammen god! :)

Fortsetter under...

Hallo!!

Da er jeg tilbake fra hyttetur. Har hatt det kjempe koselig, men fy søren så kaldt. Var - 15 grader i går. Brrrr....

Hvordan går det med deg nå kjære vennen? Har helga gått sånn noen lunde bra? Så bra at du og mannen din var ute og spiste på fredag. Slike ting hjelper faktisk litt. Hva har du ellers gjort i helga da? Har du fått mensen nå? Og har du forresten tatt blodprøve? Jeg tenker hvis du enda ikke har fått mensen så må det jo være et lite håp om at den testen du tok viste feil eller?!! Jeg håper nå litt fortsatt jeg da...

Hvis det viser seg at testen stemte så har du bestemt deg for fryseforsøk med en gang ikke sant? Da blir vi rimelig likt i løypa... Det er jo lit fint da, selv om jeg mye heller ville at du skulle være gravid nå. Hvis vi er Tr. Heim likt, så må vi prøve å møtes. Det hadde vært veldig koselig!!

Jeg håper at mensen dukker opp om ca en uke. Jeg kjenner at jeg er litt nervøs for at mensen ikke dukker opp som vanlig. Er redd den har blitt forstyrra siden jeg har blødd nå i ett par dager. Jeg blødde jo bare litt friskt blod i to dager og nå de siste to dagene har det bare vært litt brun spotting innimellom. Når du har blødd ved EL, hvordan har det vært da? Blir iallefall llitt spennende å se om mensen vil oppføre seg som normalt nå. Alt man skal bekymre seg for.... Jeg får forresten ultralyd likevel, Snakket med Kari Mette og jeg sa at jeg ønsker dette og det var ikke noe problem. De er så snille altså....

Jeg kjenner at jeg iallefall er veldig klar for å bli ruger igjen nå. Er helt enig med deg at ventinga er jammen det verste. Det er greit at det er veldig slitsomt å være ruger også, men da føler jeg iallefall at det skjer noe.

Mange klemmer

Hei snuppa.

Godt å høre fra deg igjen :)

Brr.. 15 minusgrader hørtes skrekkelig kaldt ut ja.Her i oslo har høsten kommet for fullt. Da jeg og min kjære var ute på en liten gåtur i dag, så måtte lue og votter, og vintersko på. Det var egentlig ganske godt, kom inn med røde roser i kinnene, og fikk kjenne varmen fra leiligheta :)

Formen min er mye bedre nå, skal på jobb i morgen. Også skal jeg ta blodprøve før jobb, for mensen har ikke kommet. Ikke en liten flekk heller.. Ikke har jeg sett snurten av spottinga heller, og det er første gang på mange mange år.. Da blir det så man tenker litt. Enn hvis jeg er gravid allikevel.. men jeg våger ikke tro, nesten ikke håpe. Jeg tror at det crinonen som gjør at mensen ikke kommer, men sist så fikk jeg mensen på rugedag 12.. Nå er jeg på rugedag 17.. eller noe sånt..

Ja, man kan ikke sitte og tenke på dette hele tiden heller, for jeg er jo ikke gravid, det er jeg sikker på. Da burde testen vise ett annet svar.

Skal begynne på middagen nå snart jeg,, så må avslutte nå. jeg skriver mer senere i kveld :)

nå har jeg bittelitt tid..

tenkte jeg skulle si litt om da jeg blødde under el. Blødningen varte i noen dager, litt friskt blod, og litt spotting. Mensen kom til rett tid, men jeg spotta lenge før mensen kom da.. Synes jeg spotta hele måneden nesten.. Men alt var som det skulle..

Nå har jeg begynt og spotte også. Er så tregt altså. Håper at mensen kommer snart nå, jeg gidder ikke gå mange dager over tiden. Nå er jeg 2 dager over. mensen kommer sikkert ikke før et par dager da, arg.. jeg spotter jo alltid 3 dager før mensen. Hvor sen har den tenkt å være denne gangen da?

Nei, ble litt deppa igjen. Skriver en annen gang, når humøret er litt bedre...

Klem

Hei, hei!!

Hvordan går det i dag? Har du tatt blodprøve? Håper det har gått greit på jobben.

Jeg har liksom fått for meg at det er noe galt med meg også jeg nå... Æsj det er så dumt at jeg har begynt å bekymre meg for det. Jeg tenker på den spottinga jeg alltid har før mens ( men jeg vet jo at mange har akkurat dette) og så har jeg jo veldig ofte en blødning etter sex i perioden etter eggløsning. Og nå har det jo vært disse blødningene midt i syklusen.... Jeg føler liksom at slimhinna mi er så lettblødelig og det er vel ikke bra?! Jeg er jo utredet for det med spottinga og da var jo alt bra så jeg må jo egentlig bare stole på det...

Snakket med Kari Mette i dag angående om jeg skulle noe hormoner i dette forsøket siden jeg har hatt en blødning nå. Hun konfererte med Terj, men han synes vi skulle ta ustimulert syklus. Han sa at det ikke var noe farlig å blø et par dager i forbindelse med eggløsning. Så da blir det Ul på dag 10 eller 11 og innsetting ved eggløsningstidspunkt. Hvis slimhinna ikke er bra må jeg stimuleres og da må vi vente enda en måned. Er så livredd for at det skal skje!!! Orker virkelig ikke tanken på å vente en måned ekstra!! Men jeg pleier jo å ha regelmesssig syklus og alt pleier jo være bra så vet ikke hvorfor jeg plutelig har blitt så redd for alt dette!!

Dette ble kanskje at litt negativt innleg fra meg. Men er bare så lei av å tenke, gruble og bekymre meg. Jeg vil så gjerne få et barn og jeg vil så gjerne ha det SNART!!

Klemmer

det er akkuurat som jeg skulle ha skrevet dette innlegget selv, er helt slik jeg tenker også. Har akkurat de samme tankene, derfor kan jeg ikke komme med noe godt svar..

Fikk mensen i dag, og er nå i gang med neste fosøk. Har det ikke godt om dagen, og merket at å være på jobb i dag var skikkelig fælt. Måtte inn på do for å gråte noen tårer i dag, for jeg hadde det så fælt.. Jeg har lyst til at denne følelsen skal gå over.

Ble ikke noe blodprøve i dag da, siden mensen kom i dag. Spottet bare en halv dag før mensen kom denne gangen, men regner med det har med crinonene å gjøre, ble slik sist også.. Ble ikke noe blodprøve da, siden jeg skjønte at mensen kom. OG det gjorde den, Ikke med så mye smerter denne gang, men jeg blør og blør, så det er nok mensen. Kari Mette ringte meg i dag, og lurte på hvordan jeg hadde det. Hun er veldig koselig da, som tenker på meg. Jeg skal ringe henne i morgen og prate litt mer, høre når jeg skal på ul og slikt.

Jeg har dessverre ikke noe gode svar, jeg føler det akkurat likedan.. Jeg er redd, redd for at forsøket blir avbrutt, redd for at noe annet skjer, at eggene dør.. Huff, dette er så fælt, så nervepirrende..

Men, vi må stole på våre gyn. de er leger, og de kan best!!! :) Ikke sant..? Tror det er det eneste vi kan gjøre

JEg lurer på en ting, har du hørt om progesteroninnholdet ditt?? jeg ringte av ren nysgjerrighet til gyn, hun sa det var normalt, men jeg måtte vite tallene... Fikk høre at jeg hadde 57. Og at det var bra.

Lurer bare på hva du har??? For å sammenligne. skal vedde på at vi har ganske likt der også, føler vi er så like. Vi har samme tanker, og samme "problem"..

Huff, dette ble ikke noe positivt innlegg... Jeg er bare så lei meg, så deppa.. jeg skulle ønske du kunne bo her i nærheten av meg, så kunne vi ha møttes og pratet.. Skulle gitt deg en god lang varm klem, og fortelle deg hvor mye du betyr for meg!!

Annonse

Hei igjen!!

Hvordan går det med deg vennen min? Skjønner at du har det litt ekstra tungt om dagen og det er absolutt ikke noe vanskelig å forstå. Ikke lett når du har en jobb der du møter barn hele tiden heller.... Jeg synes du er sterk og modig som tørr å si at nok er nok og at nå har du møtt veggen. Det er ikke alle som klarer å innrømme det for seg selv. Det er IKKE et svakhetstegn!! Det er jammen ikke rart at vi som gjennomgår alt dette kan få oss en knekk innimellom. Det er en stor psykisk påkjenning vi går gjennom og jeg synes vi er tøffe alle som en som klarer å gå gjennom dette!!

Vi må prøve å fokusere på den fantastiske premien som ligger å venter på oss et sted der framme. Vi vil få det vi ønsker oss mest i hele verden, men vi vet bare ikke når og vi må kjempe litt ( mye ) ekstra. Det vil helt sikkert være verdt det når vi engang lykkes. vi må bare ikke gi opp og så må vi tillate oss selv å kjenne etter når nok er nok og når vi trenger et " pusterom" fra jobb og daglige rutiner. Vi må faktisk være litt egoistiske i denne situsjonen og gjøre ting som får oss til å klare å gå gjennom alt dette!!

Vi får vel satt inn egg med ca en ukes mellomrom vi to da... Det blir litt fint at vi kan følge hverandre så tett. Jeg håper virkelig at mensen kommer til rett tid og at alt forløper rett slik at jeg får satt inn egg. Det er så viktig for meg nå, for det kommer til å bli så tungt hvis jeg må vente en ekstra måned. Nei det må virkelig ikke skje!! Tok du eggløsningssprøyte ved fryseforsøket ditt nå? Synes jeg husker at du sa det? Det har ikke jeg fått noe beskjed om at jeg skal gjøre. Bare fått beskjed om jeg skal ringe når jeg får utslag på eggløsningtest. De gjør det kanskje litt forskjellig da......

Skulle også ønske at jeg bodde i samme by som deg. Da skulle jeg ha kommet til deg i kveld og så kunne vi ha snakket om alt vi hadde på hjertet og vi hadde virkelig fortstått hverandre godt. Håper vikelig at vi får til å møtes en gang.

Ha det fint så lenge...

Klemmer

Håper vi kan fortsette den tråden selv om du ikke er så mye på bim lenger... Er så glad i tråden vår, men du må bestemme selv hva som er best for deg altså:)

Jeg har fått mensen i dag jeg. Ble egentlig vedlig forvila og har baare gråtet masse nå. Føler liksom at hele denne syklusen har vært helt rar! Først disse mellomblødningene og så kommer mensen 3 dager for tidlig. Man skal jo helst ha stabile sykluser for å fa gjennomført ustimulert fryseforsøk og da blir jeg så redd for at alt skal gå i vasken. Da får jeg liksom for meg det at det er noe galt med meg også og at alt går i mot oss. Men nå etter mye tårer så har jeg fått det litt på avstand og da har jeg det littt bedre. At jeg fikk mensen tre dager for tidlig er kanskje ikke så ustabilt eller hva mener du? Det er vel kanskje ikke så rart at man kan få litt småblødninger og at mensen kan bli litt fortyrret etter alle hormonene vi propper i oss.

Det som er bra er hvis alt går bra så blir forsøkene våres enda tettere og det er jo veldig bra! Det blir fryktelig spennende når jeg skal på ultralyd 13. november. Da får jeg jo beskjed om alt ligger til rette for fryseforsøk. Uff, det blir nervepirrende!! Er så redd for at slimhinna mi skal være for tynn. Den var ikke sånn kjempe tjukk sist. Den var vel på 7 mm. Hva har din vært på?

Nei nå skal jeg nyte resten av kvelden og ikke bekymre meg mer. Det er jo bedre at jeg har fått mensen litt tidlig enn hvis den ikke hadde dukket opp. Det var jo det jeg i utgangspunktet var mest redd for.

Hvordan går det med deg nå? Har du vært på jobb de siste dagene? Håper det går litt bedre med deg!!

Klemmer

Hei vennen :)

Jeg har ikke kutta ut bim altså, trodde jeg skulle klare å ha en pause herfra, men den pausen varte bare i ett par dager.. Fnis.. Hehe.. Må innom å se på tråden vår vettu, det er så koselig med denne tråden. Gjett om jeg gleder meg til å ha en slik skravletråd på 1.trim sammen med deg :) :) :)

Så mensen kom i dag ja. Da er du i gang da i allefall. Mensen min har vært litt rar etter forsøket den også. Det er mange hormoner som skal ut av kroppen, også pumpes det inn nye hele tiden også, så det er nok ikke så rart at den kan bli litt forandra. Forrige gang kom den 2 dager for sent, og denne gangen 4 dager for sent.. Alltid hadd kjempestabile sykluser, men nå er de litt rare. Kari Mette sa at det var helt normalt. Og man har jo stabile sykluser så lenge det er snakk om noen få dager slingringsmonn.. Så tror ikke du trenger å bekymre deg :) Tror det går helt fint. Selv hadde jeg mye heller ville hatt mensen 4 dager før tiden, enn 4 dager etter slik som jeg hadde nå.. Da blir det så mange tanker som svirrer rundt i hodet man ikke har helt godt av.

Nå blir forsøkene våre ganske tett ja. Jeg skal til gynekolog den 9 november jeg..

Sist jeg var der, på dag 12 i syklusen var slimhinnen på 7mm, og gyn sa at det var veldig bra. For den ville bli tykkere for hver dag som gikk, og at det heller ikke var bra om den var for tykk. Er spent på undersøkelsen. Frykter nemlig at det er en cyste der. Det stikker sånn i magen enda, så noe må det jo være. Jeg får vel svar på torsdag.. Måtte dagene fly avsted..

Ellers så har jeg vært på jobb alle dager forrige uke, untatt tirsdagen da.. Det var en svært tung dag for meg, uten at jeg vet helt hva grunnen til det var.. Men merker at det er slitsomt og være sammen med barn hele tiden, man blir påminna at man ikke har barn selv, og det liker jeg ikke.. Vond følelse. Også er det ikke til å komme unna at det er mange gravide mødre som er der også, og det sliter jeg litt med. Skal sykmelde meg lengre neste forsøk (om det blir forsøk nå da). Jeg tror liksom ikke at det blir det.. Men må jo bare håpe så godt jeg kan.. Og blir det ikke så må vi smøre oss med en stor dose tålmodighet.

Skal på samtale med Porsgrunn den 20.november, ser frem til å endelig komme i gang der også.. Blir uttak og sånn i januar da tenker jeg... Må jo bruke noen uker til å gjøre meg hormonell og ekkel.. ;)

Vi snakkes da vennen. Håper du får en fin helg, og at du har det bra.

KLEMMER

Hvordan går det vennen? Ikke lenge til du skal på ultralyd nå, det var på torsdag ikke sant? Jeg skal på ultralyd på mandag så jeg er ikke mange dagene etter deg.... Jeg har blitt så redd for den slimhinna mi jeg altså. Er så redd for at den skal være for tynn. Vet du om Medicus har noe grense for hvor tjukk den må være for å kunne komme til innsetting? Ble veldig beroliget når du skrev at din var på 7 mm sist og at det var veldig bra, for tror at min også var på det ved forrige forsøk.

Jeg har dessverre vært litt negativ de siste dagene. Ikke noe spesiell grunn egentlig, men jeg synes bare målet virker litt langt fram av og til. Vegen er så kronglete... Heldigvis er mannen min veldig positiv for tiden og trøster meg masse og det hjelper selvfølgelig masse. Han er bare helt super!!! Er bare så glad i den mannen.... Det er jo så mange som lykkes med prøverør til slutt og da må jo både vi og dere var av de! Det er jo ikke så ofte at man klarer det på første forsøk. Virker jo som de fleste på prøve noen ganger før det lykkes!!

Når skal du begynne med eggløsningstesten? Jeg begynner vel med den på mandag, på dag 11.

Nå nærmer vi oss neste forsøk begge to Gøril og denne gangen SKAL det lykkes for oss begge!!!

Klem

Hei vennen.

Nå har jeg hatt pause fra bim en god stund (til meg og være) ser det er bare nye innlegg, må lese masse her..

du vet jo hva som hendte på ul i dag, og jeg trodde jo at det skulle gå bedre. Da jeg kom hjem til min kjære så bare brast jeg i gråt, og var sikker på at det ikke ville bli noe forsøk... Huff :(

Jeg føler at kroppen motarbeider meg, jeg vet ikke.. Jeg er så deppa for tiden, jeg klarer ikke tenke på noe annet. Har hatt besøk av mamma nå, og det har vært til god hjelp. For jeg har ikke tenkt så mye på prosjekt barn, men nå, som hun har dratt, så griner og griner jeg.. Og jeg klarer ikke slutte.. Jeg er så deppa og lei.. Jeg har en skikkelig drittdag..

Denne tråden skulle være vår positive tråd, ikke sant?? hva skjedde?? HUFF.. Jeg skal prøve å skrive når jeg ikke har tårer i øynene og er trist og lei.. Jeg har bare en forferdelig dårlig dag, vil nok bli bedre i morgen.

jeg skal i allefall sitte og krysse fingre og tær for din ul på mandag, håper du får andre resultater enn meg.

Stor klem :) Jeg er glad i deg vennen :) vit det.

Velkommen tilbake!! Koselig å se deg på bim igjen og ikke minst på tråden vår! Du har vært savnet, men skjønner at du trengte en pause. Det trenger jeg også innimellom.

Så dumt at du ble deppa etter ultralden... Men som jeg skreiv i meldinga så tror jeg ikke at Kari Mette sier at det er bra hvis det ikke er det. De kan ikke sitte å si at ting er i orden hvis det ikke er det. De må være ærlige og det tror jeg de er også.

Hva skjer framover nå da? Skal du begynne å ta eggløsningstest og så ringer du når du får utslag? Skal du sjekke noe mere ang de folliklene eller? Jeg lurer på alt jeg nå. Føler liksom ikke jeg vet så mye om fryseforsøk. Sist gang hadde jeg så mye kontakt med Medicus, men nå har det ikke vært så mye, men det er vel fordi jeg ikke går på noe medisiner. På mandag er det jeg som skal på ultralyd. Gruer meg veldig. Er veldig spent på den slimhinna mi... Er redd den er tynn siden jeg har hatt endel småblødninger etter det misslykka forsøket vårt. Den må bare være bra nok for nå er jeg så klar for neste forsøk.

Håper dagen din blir litt bedre i morra. Dagene går jo veldig opp og ned i denne prosessen. Det er egentlig utrolig slitsomt... Jeg kjenner jeg til tider at jeg bare blir skikkelig sliten av alt sammen....

Veldig glad i deg,,

Klemmer

Hei igjen snuppa mi :)

Jeg fikk beskjed om å ringe de når jeg fikk omslag på el-testene og skal begynne å teste på lørdag. Trodde liksom jeg var over disse el-testene. Når vi prøvde på egenhånd, så testa jeg jo for harde livet.. Som bare det.. Så har sikkert noen liggende her også.. Må kjøpe meg digitale, så jeg slipper og se om strekene er like sterke.. Det er bedre og ikke tolke, men få ett svar

Jeg ringer Kari Mette når jeg får omslag, og det håper jeg at jeg får..

Ja, de bør jo være ærlige, og det er de nok også. Det er bare at resultatet var noe helt annet enn forrige UL for en måned siden.. Jeg hadde håpet at ting var slik som da, det hadde vært mye bedre for psyken min nå..

Det er kanskje slik du også skal gå frem på dette forsøket nå?? La oss håpe at det går bra, og at vi kan møtes og kose oss :) :) Det ser jeg i allefall frem til :)

Alt går nok vel på UL :) Sender deg en klem

Annonse

I dag har jeg igjen en skikkelig drittdag. Tok el-testen da jeg stod opp (har fått positiv el-test før på morgenen, opptil flere ganger), men den var neg.

Tok en ny test nå, måtte bare.. og den var selvfølgelig neg også..

Jeg skjønner ikke noe jeg. Den burde jo ha vært positiv nå, for er på dag 13, og har alltid el på dag 14 eller 15... og en el-test slår jo ut 48-36 timer før el...

Skal ikke ta el-test før i morgen på ettermiddagen, og håper håper håper sånn at den blir pos. Jeg kjenner jeg blir frustrert og lei meg, hvorfor skjer det ikke noe nå?

I dag har jeg faktisk bare holdt meg i sengen. Og grått og vært sint. Mannen min blir så oppgitt, for det hjelper jo ikke noe av det han sier. Han trøster og trøster, og kommer med forslag til hva vi kan gjøre, for at denne dagen skal bli så god som mulig. Men jeg bare sier nei til alt, og depper enda mer. Blir lei meg for at jeg oppfører meg slik mot han, han er jo bare snill, og gjør alt for meg.

Nå har han dratt på butikken for å handle inn mat til i dag, og jeg gadd ikke være med. Jeg føler meg som ei skikkelig hurpe. Huff. Har du slike dager også, eller er det bare meg?

Det er julebord på jobben neste helg nå, spørs om jeg får til å være med på det nå, og det synes jeg også er trist, for jeg hadde gleda meg til å få litt tid med mine kollegaer utenom jobben, men det ser mørkt ut, om ikke el-testen blir positiv i morgen da.. Må jo vente i ca 4 dager etter pos el-test med å sette inn egg også.. Ting tar tid, det er helt sikkert, og er det noe jeg ikke har tid til, så er det denne ventingen...

Jeg har forandret meg helt, jeg som pleide å være den morsomme og glade jenta som alle likte, har blitt ei skikkelig trist og deppa jente som fokuserer bare på en ting.. Det føles så vanskelig og vondt i dag, og veien er så alt for lang å gå...

Alle mine venner har enten fødd, blitt gravide uten problem, eller vil ikke ha barn ennå. Så de forstår jo ikke den smerten jeg går og bærer på...

Jeg er så glad jeg har deg, som forstår akkurat hva som skjer, og du skal vite at veien hadde blitt enda lengre og vanskeligere hadde jeg ikke hadd deg og dele sorger og gleder med. Det har blitt mest sorg så langt, men vi får håpe at det blir glede snart nå. For oss begge.

En klem fra deppegøril... Jeg håper og komme sterkere tilbake

Kjære gode, snille vennen min. Det er så trist å høre at du er så trist og lei.... Jeg synes så syndt på deg og jeg skjønner dessverre altfor godt hvordan du har det. Vi er kanskje opp i den tøffeste kampen i livet vårt og denne kampen er jammen ikke lett og INGEN kan fatte hvordan det er å gå gjennom dette hvis de ikke har opplevd det selv.

Jeg kan love deg at jeg også har noen dager som er vondere enn andre. Det kan gå veldig opp og ned. Jeg kjenner at nervene tar seg veldig opp nå når forsøket nærmer seg. Er veldig glad for at vi er gang igjen, men det er slitsomt å være så nervøs igjen. Gruer meg til resultetat på ultralyden og synes det er kjett med de eggløsningstestene. Man blir så opphengt i det....

Når jeg har slike tunge dager som du har i dag så prøver jeg å si til meg selv: Dette er beintøft, men dette skal jammen ikke få knekke meg. Jeg er tøff som har kommet så langt i denne prosessen og jeg skal vise veden at jeg skal komme meg gjennom dette og jeg skal få et barn til slutt. Selv om det kommer til å koste meg mange, mange tårer, tunge dager og slitsomme undersøkelser så skal jeg stå på for barnet jeg skal få til slutt. Gøril: Vi skal ikke gi oss før vi sitter der med et nydelig barn i armene!! Vi kommer til å komme dit helt sikkert.. uansett om det blir et "egenprodusert", prøverørsbarn eller et adoptivbarn. Det er mange muligheter og hvis man er åpen for adopsjon så vet man jo at det blir et barn til slutt. Vegen er lang, men det blir en veldig lykkelig slutt UANSETT!!! Jeg tror verken at vi eller dere trenger å adoptere, men det er godt at muligheten finnes ikke sant??

Det er jo første dagen du tester i dag og eggløsningen kan jo komme selv om du ikke fikk utslag i dag. Prøv å kom deg ut av sengen Gøril. Egentlig blir det bare værre å ligge der. Stå opp å ta deg en dusj, smink deg litt og ta på noen fine klær du trives i. Lag en god middag sammen med din kjære og lei dere en morsom og lett film. Jeg vet det er kjempe vanskelig, men prøv å lev litt.

Jeg er her for deg hele tiden!! Tenker på deg og vet så godt hvordan du har det....

Klemmer

Takk for et herlig svar. Jeg trengte akkurat dette sparket i rævva i dag.

Har kommet meg opp, tatt en lang dusj, og har laget middag sammen med mannen min. Han kjøpte øl til maten og sa" dette er siste gangen du drikker øl på over ett år, nyt den".. Og gjett om slike ting varmer... Det er bra at han er positiv i det minste, det er sikkert. Det hjelper meg også..

Jeg vet sannerlig ikke hva jeg skulle ha gjort uten deg jeg vennen, er så inderlig glad jeg fant deg her.. Eller du fant meg, jeg husker ikke helt..

Nå skal vi kose oss med god mat som vi har strevd for å få til.. Og drikke øl, og se film. Det må bli en fin kveld..

Jeg er her for deg også vennen, vit det. Uansett dårlige dager eller ei, jeg finnes her :)

GLAD I DEG :)

Hei vennen.

Så synd at du også hadde en ganske crappy UL i dag. Skjønner liksom ikke hvorfor kroppene våre motarbeider oss, særlig når vi trenger at den

samarbeider mest mulig.

Jeg har ikke fått beskjed om at jeg skal på ny UL jeg, men

jeg tror faktisk jeg skal ta turen innom min gyn og spørre i morgen.

Det er bedre å vite om det blir el, enn å bare teste og teste og teste uten

nytte. Kari Mette sa at kanskje jeg ikke hadde el denne måneden, og

at de folliklene man så hadde blitt til cyster, eller trekt seg tilbake..

I stedet for å undre hva som har skjedd, så håper jeg å ta en ny titt i

morgen, samt og se hvor tykk slimhinna er på dag 16. Burde streng talt

ha hatt el nå altså, dette er så forvirrende. Særlig fordi jeg også skal på samtale med porsgrunn om en uke, og den timen MÅ jeg ha. Jeg vil ikke

at fryseforsøket skal gå til helvete.. Åhh..

Hvordan er dagen din i dag da? Skjønner at du er litt trist og lei,

skjønner deg så veeeldig. Vi er i akkurat samme sko nå føler jeg, med

samme problem også.. HVOR ER EL??

Du er i allefall bare på dag 11, så el kan komme til deg, helt sikkert!

Jeg er sikker på at det vil gå bra. Du skal kanskje ikke teste riktig

enda heller da? Når skal du på ny UL?

Det er ikke lett å holde på humøret nei.

Jeg skal til legen i morgen kl 09.00 jeg. Skal lette mitt hjerte til legen,

og håpe på å få 50% sykmelding. Synes det er så tøfft på jobben nå,

alle de skjønne barna, som IKKE er mine.. Huff, tankene svirrer

virkelig rundt nå.

Håper du har en fin dag, tross alt!!!

Sender deg lykke klemmer og en stor trøsteklem,

dette ordner seg for snille piker.

Åååå så godt ha deg gode, snille vennen min. Dette har rett og slett vært en skikkelig kjip dag. Først så nervøs før ultralyd og så lei seg fordi ikke resultatet var noe særlig bra. Jeg blir bare helt utmatta, lei, sint og fortvilet!! Skjønner ikke hvorfor kroppen min svikter meg når det egentlig ikke er det som er problemet.... Akkurat nå føler jeg at det både er noe "galt" med både mannen min og meg.....

Jeg fatter ikke hvorfor den slimhinna er så tynn?!! Jeg skjønner heller ikke at eggløsningen kan være så lenge til heller for pleier da ikke å ha lange sykluser. Gynekologen min mente jo at eggløsningen kunne være en uke unna, men det kanj eg virkelig ikke skjønne??!! Åååååå jeg blir så lei meg... Har akkurat ligget i senga sammen med min nydelig mann og felt et par tusen tårer... Jeg synes virkelig at vi fortjener å lykkes nå og jeg blir så grenseløst missunnelig på alle de gravide magene rundt meg og de stolte foreldrene med sine søte barn. JEG VIL OGSÅ HA ET BARN!!!!!!

Så drit at du ikke har fått eggløsning da!! Det skulle visst ikke være lett denne gangen!! Sikkert utrolig kjipt å teste hver dag og så bare se det negative tegnet. Jeg hater egentlig slike tester for da blir så opphengt i det. Jeg krysser iallefall alle min finge små for at testen skal slå ut postivt de neste to dagene!!

Nei gøil dette har ikke vært noen god dag, men i morra satser vi på at det blir bedre ikke sant*? Sikkert lurt av deg å få litt sykmedlig hvis du har det tungt på jobb. Vi må bare tenke på oss selv...

Klemmer

Hallo vennen!!

Har det blitt noe positiv test enda eller? Skulle ikke du teste etter jobb i dag? Alt tyder jo på at eggløsningen din er rett rundt hjørnet siden både ultrayden viste det og siden du har fåttt el-slim. Om ikke mange dager er du nok ruger på nytt!! Og denne gangen skal det utvikle seg til en spire og til slutt et nydelig barn.

Jeg er forferdelig spent på morgendagen. Skal til ultralyd kl 12.30. Blir noen lange timer før det tror jeg. Nesten bra jeg skal på jobb først slik at jeg får noe annet å bruke tankene på. Uff som jeg gruer meg!! Er ikke så vedlig positiv kjenner jeg. Kan ikke skjønne at slimhinna mi kan ha vokst så mye på tre dager, men jeg håååper jo veldig. Skjønner liksom ikke hvorfor den skulle være så tynn og hvorfor eggløsningen skulle komme så seint, men det er vel ikke alt man skjønner i denne prosessen. I morra håper jeg iallefall at jeg kan få en god beskjed. Orker ikke tanken på å vente en hel måned til før nytt forsøk. Jeg haaaater venting!!!

Skal du inn til Medicus 4 dager etter du får utslag på testen? Det er planen at jeg skal det. Jeg begynner vel å teste på fredag hvis ting ser greit ut i morgen. Håper på å kommer til Medicus i løpet av neste uke en gang. Håpe, håpe....

Jeg kjenner at psyken går veldig oppp og ned. Av og til så er jeg sikker på at vi skal lykkes en gang, men så kan jeg plutselig få litt "panikkanfall" for at det aldri skal gå vår veg. Dette er jammen en slitsom og grusom prosess. Men gøril vi skal lykkes til slutt og lykken skal være i nærheten nå...

Klemmer

Jeg skal teste om en time jeg.. Venter litt..

Jeg kommer innom med info da. Har hatt visning her i leiligheten i dag, så har ikke kunnet testet før de dro. Og akkurat da de dro, så gikk jeg på do UTEN og teste.. Må bare spare litt før jeg tester... Har drukket masse drikke i dag, så det spørs om jeg får neg uansett, jeg vet ikke..

Kanskje jeg skal vente med å teste til i morgen, siden jeg bare har to tester igjen.. Jeg skjønner ikke hvorfor de blir neg..

Jeg håper du sender meg en mld i morgen etter ul, jeg håper at slimhinna har blitt ca 7mm... Men husk at den øker dag for dag også, så den øker etter i morgen og. Jeg er ikke så bekymret for deg der, jeg er nemlig sikker på at det skal gå bra.

jeg skal tenke litt om jeg skal teste i dag, eller om jeg tester i morgen når jeg står opp. uansett, så sender jeg deg et pip på tlf..

Jeg skal skrive mer på tråden vår i morgen, da er jeg hjemme fra jobb.

Klem

For en bra dag for oss begge!!! Gratulerer så mye med positiv el-test!! Leste på en annen tråd her at da blir det innsetting på mandag! Det var jammen bra. Det blir nok ikke mange dagene mellom forsøkene våre. Jeg fikk som du vet et herlig resultat hos gyn i dag. Slimhinna var 8.2 mm og den ledende folikkelen var 21 mm. Jeg ble så glad og letta når jeg fikk vite det. Jeg hadde ikke mye forhåpninger og ble derfor veldig positivt overraska når slinhinna hadde vokst så mye på bare 3 dager!! Jiiippiii!!!!

Jeg tok en el-test i dag, men det var ikke utslag, men det visste jeg jo egentlig siden gyn ikke så noe eggløsning på ul. Kari Mette trodde jeg kom til å få utslag i morra eller lørdag. Da blir det vel innsetting tirsdag eller onsdag. Håper bare at eggene overlever tininga nå... Men har god tro siden vi har tre å ta av. Tror nok at dine også overlever siden de er av god kvalitet og begge overlevde sist!! Da blir vi rugere nesten helt likt vi da. Tenk så utrolig supert det hadde vært hvis vi hadde blitt gravide nå. Da hadde vi kunne fulgt hverandre uke for uke og barna våre hadde blirr akkurat like gamle!! Det hadde vært en drøøømmm!! Jeg synes kroppene våre oppfører seg så likt. Nesten litt skummelt. Først var du på ul og hadde litt for tynn slimhinne og litt for liten folikkel og så skjedde det samme med meg. Og de neste ultralydene våre viste jo så og si det samme da også. Rare greier. Nå er vi iallefall på rett veg begge to!! Det har vi jammen fortjent!!

Da krysser vi fingrene for at jeg får utslag på el testen i morra!! Kos deg videre på denne fine og optimistiske dagen!!

Klemmer fra din gode venn

Dette synes jeg også er rart, det er akkurat som om kroppene våre

samarbeider om å få til dette samtidig. Det skulle egentlig ikke være mulig.. virkelig ikke..

Tror ikke du også at det er kroppene våre som vil at vi skal ruge sammen?? det tror jeg nemlig. De samarbeider.

Vi må møtes i trondheim nå, ikke sant? Jeg reiser i morgen jeg. Blir ikke så lenge i byen, for jeg skal ha foreldresamtaler på jobb, og de vil jeg ikke utsette. Men den første er på torsdag. så da blir jeg kanskje en uke.. :)

ellers så må vi få til å møte hverandre snart allikevel, det synes jeg.

Send meg en mld i morgen da. Tester du med digitale??

Klem

Da har det skjedd endel siden sist vi skrev på tråden, og det viktigste er iallefall at vi har blitt rugere begge to!!! Jiiiipppiii!!! Så bra at eggene dine var så utrolig bra. Jeg har stor tro på at du blir gravid nå. 10 delt egg må jo være sinnsykt bra. Har ikke hørt om at noen har fått et så fint egg før. Det må jo være et superegg. Skjønner at du ble litt redd i dag når du begynte å spotte, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Det er vel ikke så rart at det kan komme litt bun utflod etter de har vært inni skjeden å rota litt. Dr. Sørdal sa til meg i dag at jeg hadde veldig lettblødelige slimhinner og at det kunne være at jeg kom til å få litt blødninger nå i etterkant. Det var helt ufarlig sa han. Han sa også forrige gang at et egg kan IKKE falle ut. Men gøril ring Medicus så blir du sikkert mere beroliget...

Jeg er så glad for at jeg er ruger nå. Det hadde jeg iallefall ikke trodd etter dagen i går. For en grusom dag!! Ble så sinnsykt glad når Ingeborg ringte i dag tidlig og sa at egget hadde delt seg videre og at det ble innsetting. De sa på Medicus at det var et fint firedelt egg, men det er ikke topp kvalitet for som sagt så har det en fryseskade. Men nå er jeg bare glad for at det ble forsøk. Tanken på at jeg bare måtte ventet enda lenger var så ille. Nå blir vi jo rugere sammen også og nå skal vi bli gravide sammen også ikke sant?? Nå skal vi prøve å tenke positivt og holde motet oppe.

Tusen takk for all støtten du gir meg. Du er bare helt enestående!!

Klemmer

Det har virkelig vært en berg og dalbane i de siste ukene, dagene og timene.. For oss begge. Men nå kan vi senke skuldrene å prøve og slappe av. Ikke like lett det, for det er jo psykisk terror som bare det og vente

og vente og vente.. Disse 14 dagene er TERROR..

Nå håper jeg at spottingen slutter, fordi jeg blir så lei meg

av å se dette nå. Det skal ikke være slik NÅ.. På rugedag 1..

Dr. Sørdal sa ingenting om at jeg hadde lettblødelige slimhinner..

Hvordan kan man se det? Kanskje jeg også har det, jeg spotter jo

ganske mye.. Men ser for meg at spotting er noe som bare fører

dritt med seg egentlig.. Hva er vitsen med det??

Prater du mye med Sørdal når du er der? Han sier ikke så mye til

meg. Han kommenterer eggene mine, men utenom det så sier

han ikke stort..

Sist så han at livmortappen min var hard, så det var en perfekt timing

å sette tilbake egg på. Denne gangen sa han ikke stort.

Bare kommenterte egg, og sokkene mine.. Hehe.. Han syntes

at jeg hadde så morsomme sokker på meg..

Så han sa "ja, blir det ikke barn nå, så vet jeg ikke, du som har

så fine sokker på deg", også begynte alle og le...

Det blir veldig spennende og ruge sammen. Kjenne på ting sammen..

Jeg har en lutealfase på 13 dager fant jeg ut i dag, og viss jeg hadde el forrige lørdag (testet pos hele tors), (altså, jeg

vil IKKE ha den) Så da venter jeg mens 2.des tror jeg..

Og jeg som trodde jeg skulle teste 4 des.. Skjønner ikke helt..

Blir litt forvirra nå. Må jo tenke på når jeg hadde el nå, siden det

er i en naturlig syklus. Egentlig så venter jeg mens før, men alt ble

jo litt forsøvet, så da skal jeg teste 2. des da..??

Er du med? eller ble dette veldig rotete?? hehe

Etter og ha spottet fullt bind etter bind etter bind (noe som er helt

vilt i og for seg, har aldri spottet så mye før) har jeg også begynt

på crinone..

Jeg føler meg lettere til sinns nå, men jeg spotter fortsatt, men

ikke like mye. Vet ikke om det er tilfeldigheter eller ikke..

har uansett ikke noe tro på dette forsøket.. Enda så supre eggene var,

når kroppen min ikke vil virke og bare tuller, så er det ikke noe

vits..

Depper litt nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...