Gøril og Jesper :) Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Her kommer den positive tråden vår, ikke sant?? Lykke til i morgen. Tenke tenke tenke på deg. Send meg ei mld når du vet mer KLEMMER Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 Hallo! Ja da er egguttaket over!! Jeg er så glad for det!! Det gik egentlig over all forventning. De fikk ut 9 egg og det er jeg veldi fornøyd med!!! Var redd de ikke skulle få ut noen, men 9 er jo kjempe bra. Ikke sant?? Jeg er bare letta nå jeg.... Synes faktisk ikke at egguttaket var så vondt heller. Det var jo selvfølelig litt vondt, men ikke kjempe vondt. Det vondenste var egentlig når de vasker skjeden og satt bedøvelsen.... Når det gjelder sædprøven var den også litt bedre enn tidligere så de sa at det ikke var noe problem å finne noen fine, friske der. Så det var utrlog godt å høre. De var jo å utrolig koselige på Medicus. Fantastiske folk! Man føles seg så godt mottatt og ivaretatt. Jeg angrer jammen ikke på at jeg gikk privat og valgte dem. Det er verdt alle pengene!! Ja da er det bare å vente på tlefon i morgen for å høre om befrukningen. Veeeldig spennende. Hun skule heldigvis ringe tidlig slik at vi slipper å pines for mye i morra. Håper det er gode beskjeder å få da også. Nå skal jeg prøve å slappe litt av. Er litt trøtt og sløv av medesinen.... Er iallefall glad for at føsrte del har gåt bra!! Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6455761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 26. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 26. september 2006 så bra!!! 9 egg er bra ja! Fikk ut 10 egg vi, men måtte kaste 2 fordi de ikke var modne.. ikke bra å få ut for mange heller... Vi har ganske ulik erfaring av egguttak merker jeg.. Hehe..Jeg syntes ikke vaskingen og bedøvelsen var noe vond, kjente det ikke engang.. Men uttaket var vondt.. Man har vel ulik smerteterskel vil jeg tro.. Spennende å høre om befruktning da. De skulle ringe oss også tidlig om morgene, men jeg kom dem i forkjøpet.. Fikk jo ikke sove, så jeg ringte tiiiidlig, hehe.. Fikk da beskjed om at 7 hadde blitt befuktet.. Håper dere får den samme gode beskjeden Det gjør dere nok Er hjemme i dag jeg. har omgangssyken og ikke helt i slaget. LIgger i sofaen og titter på internett.. Lurer på om jeg skal ringe Medicus, for jeg blør i dag, men er usikker om det er mensen eller spotting.. Jeg bruker å ha veldig mensensmerter, men pga omgangssyken er jeg usikker.. Ble selv trøtt av medisinen. Sovna da jeg kom meg hjem, også fikk jeg såååå vondt av progesteronsprøyta i rompa... Fy, flate det var vondt! ikke selve stikket, men noen timer etterpå ble det veldig ømt.. Jeg håper det går så bra som det kan gå, at alle 9 egg befruktes, og at alle deler seg som de skal.. Spennende å høre fra deg. Kan du sende mld om berfruktningen? jeg er ikke på nett i morgen skjønner du, får besøk av mamma og pappa.. Men må vite hvordan det går, for er sååå spent på deres vegne.. Ha en fortsatt fin dag!! og, nå er det verste over, husk det Mange gode klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6456036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 30. september 2006 #4 Del Skrevet 30. september 2006 Hei, hei!! Ja da er vi tilbake på den positive tråden vår!! Har vært så godt å kunne sende melding til deg når vi var i Tr. Heim for da kunne jeg liksom skrive det som skjedde med en gang. Men skravletråden vår må vi jo fortsette med!! Ja da har jeg kommet til rugedag 2. Det føles deilig å ha kommet så langt. Det har vært noen ektremt nervepirrende dager og vi er ganske slitne begge to. Men nå er vi veldig fornøyd med å ha fått satt inn ett perfekt egg og skal prøve å slappe av litt. Det er jo som du vet lettere sagt enn gjort, men det er iallefall ikke så mye nerver inne i bildet nå som det var når vi var i Tr. Heim. Synes det var så færlt å gå å vente på telefonen som skulle si om eggene hadde klart seg. Fy, at det går an å bli så nervøs!! Ble så glad når de sa at egget som de satt inn var av ypperste kvalitet, topp score som de sa. Var deres egg også det? Av de tre som de fryste ned, så var ett av topp score og to av kvaliteten under det. Er jo veldig fornøyd med det da. Det beviser iallefall at mannen min og meg kan smelt sammen til et perfekt befrukta egg og det er godt å vite. Det vet jo dere også og det er en kjempe trygghet ikke sant? Skjønner etter at vi har vært på Medicus at både dere og vi har kjempe gode sjanser for å lykkes til slutt. Som han legen sa at i løpet av tre forsøk så har dere med veldig stor sannsynlilghet et barn hjemme!! YES!! Så bra at du fikk mensen da!! Supert! Da er du i gang også. Kan du fortelle meg litt gangen i et fryseforsøk? Skal du stå på noe medisiner? Det blir jo fryktelig spennende dette da!! Det er så bra at vi ligger så likt i løypa nå.Vi får vel våre kjære babyer med ca 2 ukers mellomrom, ikke sant?? Nå er vi hos foreldrene til mannen min. Kjørte forbi der du kommer fra. Det er jo så nære her. Bare noen få mil. Rart.. det er så deilig å ha denne uka å slappe litt av. Mannen min har høstferie og det passer perfekt!! Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6503855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 30. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 30. september 2006 Hei kjære Grattis som ruger på gullegg.. :) De på Medicus er bare helt fantastiske. Har dere betalt for 3 forsøk eller bare ett om gangen? vi betalte for bare ett. Hadde ikke penger til å betale for 3 på en gang. Skulle gjerne ønske vi hadde slike penger nå, siden det ikke gikk på første forsøk. Så neste (om det blir et neste da) ICSI forsøk blir nok dessverre ikke på Medicus, om vi ikke får samlet oss inn en del penger da.. Gikk jo nesten 50.000 sist, og det er mye penger det.. Huff.. Men jeg trives så godt på medicus, og vil vil vil være der.. Men om det ikke blir klaff på frys, så blir neste forsøk Porsgrunn.. Da har vi kommet inn der. Sparer en god del penger, men taper sikkert litt av service og sånn. Jeg vet ikke jeg, har mest lyst til å spare spare spare.. Men nå som vi har kjøpt leilighet, så er det en del ting vi trenger der, som vi også må spare på. Så om vi ikke vinner i lotto snart, så blir det nok Porsgrunn. Har ikke hørt noe negativt om de, så de er nok like flinke. Ang eggene så var alle våre egg av topp score. Ingeborg sa det var helt perfekt, og at de kunne brukt det egget som et eksempel på perfekt egg.. Sørdal da at det var nydelig.. hehe.. Vet de sa at egget de satte inn var eksepsjonelt bra, og skilte seg litt ut fra de andre. Men for å bli fryst ned, så må det jo være av topp kvalitet. så eggene våre er nok brae Det er veldig godt da, at de lar seg befrukte. Da er det jo håp, ikke sant? Ikke for å ødelegge den positive tråden, det skal jeg ikke, men er så redd for at eggene mine ikke tåler opptining. Tenker masse på det nå som mensen kom, nå er vi jo snart i gang... Og jeg kommer til å bli utrøstelig hvis eggene ikke tåler opptining. Har heldigvis 4 på frys, så kan ikke tro at alle skal dø heller.. Ikke sant?? neinei, vi skal jo gå gravide sammen vi, så de overlever. jeg får tvillinger, og du får en liten gullklomp, det er det som skjer. Helt enig, den prosessen med å vente på tlf om befruktning, deling, DEN er så fæl. Jeg fikk ikke sove, og fungerte ikke før jeg hadde fått bekreftet at alt var som det skulle. Jeg ringte å hørte med de TIDLIG om morgenen, klarte ikke å vente på at de skullle ringe meg. Snakk om utmålodig.. hehe.. Ang fryseforsøk, så har jeg forstått at det er flere måter å gå gjennom det. Jeg skal ha naturlig syklus-fryse-forsøk jeg. Så her blir det heldigvis ingen hormoner, og det er jjeg glad for. Ska på UL 9 okt, dag 12 i syklusen, og se om alt er som det skal. Er alt som det skal, så setter jeg eggløsningssprøyta ganske snart (noen dager etter tror jeg) og drar til trondheim 4 dager etter eggløsningssprøyten er satt.. og setter inn forhåpentligvis 2 egg.. Da har vel du akkurat testet positivt, og jeg er blitt ruger.. Du har vel kommet litt på lengre på vei enn akkurat da, men det blir ikke mange uker mellom oss.. Håper dere nyter høstferie og ruging, og at dere har det veldig bra. VELDIG koselig å sende mld med deg, det må vi fortsette med. Og denne skravletråden, den skal og fortsette. Koselig den KLEMMER Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6504973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 30. september 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 30. september 2006 ojoj, dette ble langt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6504979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 3. oktober 2006 #7 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei igjen!! Da har jeg kommet til rugedag 5. Dagene går da framover, men det går litt sakte... Jeg er i god form og det er godt. Merker jo at jeg er litt påvirket av crinonen for gråter litt lettere enn vanlig og irriterer meg kanskje litt vel fort. Ellers så har jeg selvfølgelig begynt å lete etter de berømmelige symptomene. Noe jeg selvfølgelig ikke skulle gjøre, men det er jo lettere sagt enn gjort. Jeg er ltt øm i puppene, men det vet jeg at jeg blir av crinonen. Ellers er jeg ekstemt oppblåst, men det vet jeg også at mange har vært etter uttak uansett hvordan det har gått. Jeg synes også at jeg har noe stikkinger helt nederst i magen, men det kan sikkert være alt mulig... Uansett så er det vel litt tidlig å kjenne noe symptomer nå.... Jeg VIL jo bare så gjerne være GRAVID!!! I morgen reiser vi hjem. Har hatt det kjempe fint hos mine svigerforeldre og har fått slappet av masse. Her står det ikke på oppvartningen for å si det sånn. Men skal bli godt å komme hjem litt også. Til helga drar vi bort igjen for da skal vi på hytta med mamma, pappa, broren min og fruen og deres skjønne datter. Det er i grunn deilig at det skjer litt for da går dagene litt fortere!! Hvordan er der med deg nå? Du skal på UL 9 . oktober ikke sant? Det blir spennende!! Snart er du ruger du også. Og ikke nok med et gullegg, men med TO!!! HURRAA!! Jeg håper vi snart er ferdig inne på dette forumet nå ( selv om det er veldlig hyggelig her inne) og at vi kan fortsette tråden våres på 1. trimester. Det hadde vært noe ikke sant!! P.s: SÅ søt drøm du hadde forresten.. 'Den du skrev om på meldinga! Klemmer i fleng fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6545358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 4. oktober 2006 jeg håper virkelig at jeg er sanndrømt altså. Det hadde vært veldig fint Du leter etter symptomer ja, det er veldig forståelig det. Nesten umulig å ikke kjenne etter.. Jeg haper virkelig at symptomene dine er virkelige, og ikke crinonen lurer deg. Hvordan går det forresten å ta crinone? Tar du den til samme tid hver dag? Hva gjør du i rugetiden da? Jeg hater rugetiden jeg.. Eneste jeg tenkte på var jo om det skjedde noe i magen min eller ikke. Det er fælt å ikke vite.. Men jeg er sikker på at det skjer noe i magen din Nå er det 4 dager til UL, og håper alt er som det skal. Aner virkelig ikke når det blir innsetting jeg, er spennende dette.. Vet vel mer 9 okt.. Kan ikke tiden bare gå bittelitt fortere?? Bare litt.... Den snegler seg jo avgårde, og jeg er så lei av å vente. I dag fikk vi brev fra Porsgrunn. Skal i samtale med de 9 november. Da vet jeg jo om fryseforsøket har gått bra eller ikke, så det er ikke lenge til sånn sett.. Men jeg håper vi slipper å dra på den samtalen da.. Jeg vil virkelig ikke begynne på spray og sprøyter igjen nå. Gidder simpelten ikke det.. Derfor er konklusjonen, det skal klaffe neste gang nå!!!! vi skal fortsette tråden vår på 1.trim ja, gleder meg til det Nå skal jeg bake sjokoladekake.. Søthungeren kom brått på meg nå, ble sååå gira på sukker.. Hehe-- KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6557932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 6. oktober 2006 #9 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei!! Ja nå er det helg!! Det er vel godt kan jeg tenke meg... Og når helga er over, så skal du på UL. Nå går det fort skal du se!! Blir spennende å høre hva planen blir for dere etter den ultralyden!! Håper dere snart skal inn å få satt inn " tvillingene" deres:)) Så bra at dere har hørt fra Porsgrunn også da!! ( selv om dere ikke trenger den plassen...) Min gyn har jo ikke søkt noen andre steder enn Medicus enda, men så har vi kjøpt tre forsøk der også da så vi har litt tid på oss. Men jeg håååååååper selvfølgelig ikke at vi trenger å benytte oss av flere forsøk!! Jeg har kommet til rugedag 8 i dag. Dagene kunne gjerne gått litt fortere, men faktisk så har jeg kommet halvveis i rugeperioden allerede og det har i grunnen gått greit! Men fy så spent som jeg er!!! Skulle så ønske at jeg kunne få svaret i dag!!! Det blir en forferdelig spennende neste uke!! Håper mensen holder seg laaaaangt unna og at vår etterlengtede spire er der!!! Jeg drar på hytta jeg nå snart. Det blir koselig, selv om det er regn og dårlig vær. Litt koselig på hytta da også synes jeg, men håper det blir opphold så vi får gått noen turer. Du må ha en riktog god helg og så prates vi vel på søndag kanskje?!! Håper det med sykmeldinga di ordner seg. Glad i deg!! Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6583115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 7. oktober 2006 nå nærmer mandagen seg med storskritt.. Jeg er så spent som jeg kan bli. Håper for guds skyld at alt er som det skal være, jeg MÅ ha et forsøk nå.. Rugedagene flyr av sted synes jeg..Du har sikkert ikke samme oppfatning, men jeg synes ikke det er lenge siden jeg fikk mld om at du var blitt ruger av ett superegg Når jeg er i dine sko, så sneeeegler dagene seg fremover.. Huff, ventetid er en dårlig tid Dere har kjøpt 3 forsøk hos Medicus ja. Angrer for at vi ikke gjorde det vi også, men det er litt seint nå synes jeg.. Må heller spare oss til ett nytt forsøk der tror jeg.. Kos deg på hytta, jeg krysser fortsatt alt jeg har for at spiren skal sitte!!! Glad i deg og vennen. STOR KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6594646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 8. oktober 2006 #11 Del Skrevet 8. oktober 2006 Vil bare ønske deg masse lykke til i morra!! Skal tenke på deg. Det går nok helt bra skal du se!! Gi meg beskjed om hvordan det gikk da... Er så spent på dine vegne! Ja da har jeg kommet til rugedag 10. Kjenner at det blir mer og mer nerver for hver dag som går!! I helga har jeg til tider hatt helt vondt i magen fordi jeg blir så spent!! Prøver jo å analysere hele kroppen min, men får jo ikke så mye ut av det. Jeg har som jeg skrev til deg på melding, lite symptomer. Er redd jeg skulle kjent mere nå hvis jeg var gravid, men det er vel så ulikt det der også.... Skal som sagt ta blodprøve på torsdag. Skal prøve å ikke ta noe test før da heller.... Det blir ikke lett!! Er redd hver gang jeg går på do nå for er livredd for at det skal komme blod og at mensen er på veg. MEN den SKAL holde seg unna nå, for jeg vil sånn at dette skal lykkes!! Masse lykke til igjen i morra, Krysser fingrene for deg evt du... KLem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6606062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 8. oktober 2006 #12 Del Skrevet 8. oktober 2006 Krysse fingrene for deg vet du... skulle det stå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6606069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 10. oktober 2006 dette er en trist dag for dere vennen. Jeg viil bare si at jeg tenker på deg og mannen din!! og håper at dere snart kommer i gang med nytt forsøk, og at dere kommer til å lykkes da! Blir det fryseforsøk nå eller?? dere har jo fine egg i fryseren, jeg er sikker på at de vil feste seg!! Du vil lykkes med de vennen!!! Åhh.. Jeg vet ikke hva jeg kan si, det er så trist og fælt dette. Hadde sånn troen på at dere skulle lykkes, og at du skulle bli mamma snart nå!! Men det blir snart allikvel da, det er jeg i alllefall sikker på.. Det ble dessverre ikke denne gangen.. TENKER PÅ DEG Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6635987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazza** Skrevet 10. oktober 2006 #14 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei Gøril , ikke for å snike på tråden deres, men ville bare si at de er helt fantastiske i Porsgrunn , så du har ikke noe å frykte der... Alle er veldig hyggelige og man føler seg godt ivaretatt.....Lykke til på ferden klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6638527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 15. oktober 2006 vi hadde havnet helt på side 3, det må ikke skje igjen.. Takk for svar ang porsgrunn Mazza:) ¨Nå er jeg på rugedag 2, og merker ingenting. Det er så stor forskjell fra forrige forsøk altså. Jeg er i superfin form, og føler meg akkurat som før.. Under forrige forsøk så hadde jeg vondt i magen og følte meg uvel, men nå: SUPERFORM Jeg begynte med crinonen allikevel jeg. Sendte mld til Kari Mette, og fikk beskjed om at det ikke skada å bruke det. Så nå er jeg i full gang med crinone. Begynte kanskje litt sent med det, men bedre sent enn aldri... Jeg tenker masse masse på deg vennen, og håper du ser fram mot fryseforsøket. Det er i allefall mye mindre belastning synes jeg. Jeg føler for å løpe, hoppe og være helt "gal", fordi jeg har det så bra, og kjenner så lite av det.. (ingen vondter slik som sist). men jeg må også prøve å ta det litt med ro, for jeg må ikke risikere å ødelegge noe. Nå skal jeg ut å gå meg en lang lang tur, også snakkes vi snart håper jeg. Må ikke la skravletråden vår forfalle. Stor klem til deg vennen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6690711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 15. oktober 2006 #16 Del Skrevet 15. oktober 2006 Da er jeg tilbake her!! Har vært i Oslo siden i går og besøkt broren til mannen min. Koselig!! Ja da er du ruger igjen du da!! Føler sånn på meg at det går deres veg nå! Jeg tenker masse på deg og håper så veldig at de to eggene skal feste seg. De SKAL gjøre det! Du er heldig som er i gang igjen. Det er jo veldig nerveprirrende og slitsom periode når man ruger, men det er liksom så godt når det skjer noe... synes jeg da. Man føler seg nærmere målet da... Jeg tror dere er veeeelsig nære målet deres nå!! Var det "greit" med fryseforsøk synes du? Sikkert fint når man slipper hormoner og ikke minst uttaket. Det var jo kjempe bra at begge eggene klarte seg og at dere fortsatt har to igjen. Da er det et par søsken som ligger i fryseren da vetu... Jeg snakket med Dr. Terje på telefonen på fredag. Kjente at det var godt å prate litt med han. Han sa at selv om vi hadde ett misslykke forsøk så betydde ikke det at vi hadde noe dårlige sjans neste gang eller at vi hadde gjort noe galt eller at det var noe galt med meg. Han sa at det rett og slett kunne være uflaks! Han foreslo fryseforsøk neste gang i ustimulert syklus slik som du gjorde. Så da er det bare å vente på mensen og så er vi i gang igjen.... Jeg synes det er godt at det ikke blir menge til vi er igang igjen. Det hjelper på psyken... Jeg synes det har vært noen tunge og tøffe dager nå, men nå skal jeg prøve å tenke framover og gjøre meg klar til neste gang. For da skal vi lykkes.. Masse lykke til med rugingen. Gjør ting som gleder deg og vær sammen med folk du liker og som gir deg noe!! Spis god mat, kjøp noen fine blad, lei en morsom film og kooooos deg sammen med mannen din. Vi snakkes snart igjen vennen. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6694555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 15. oktober 2006 nå har jeg nettopp kommet hjem fra en laaaang gåtur sammen med mannen min og hunden til mamma og pappa. Var godt vi kom oss inn nå, for det begynte å bli temmelig mørkt ute.. Begynte å gå halv 5, og da var det fortsatt veldig lyst.. Jeg har aldri pratet med Sørdal på tlf jeg. Så vidt jeg prater med han når vi er på Medicus. Han er veldig grei å prate med da, men har som sagt ikke utvekslet mange ord. Blir mest så jeg snakker med Line, Kari Mette og Ingeborg. Alle tre er jo veldig koselige og lette og prate med. Får sånn ro inni meg når jeg snakker med sistnevnte.. Aner ikke hvorfor. Skulle ha ringt til henne når jeg trenger å roe meg ned litt. Hehe.. Jeg føler at fryseforsøk er mye mindre belastende psykisk. Det er nok fordi at kroppen min ikke har blitt utsatt for spray og sprøyter og alt det der. Det tok på veldig hos meg. Nå er alt som i en helt vanlig prøveperiode. Bortsett fra at ejg tar crinone nå da, føler det er mer betryggende at jeg gjør det, allikvel om jeg ikke trenger det i følge Sørdal. Jeg synes i allefall at fryseforsøk er velidg greit sånn sett. Har det veldig bra nå, og tenker ikke såå mye som jeg gjorde sist.. Jeg er mye mer positiv, og koser meg mer. Ikke noe smerter, og ikke så mange bekymringer. Vet ikke hvorfor, men jeg nyter det så lenge det varer.. Har dere tenkt over hvor mange egg dere vil sette inn nå da? Nå skal vi spise is og slikt her.. mamma må alltid varte opp med slike usunne varer når vi kommer. Det er jo vanvittig godt, men tror ikke kroppen min synes helt det samme.. Si fra neste gang du er i oslo da, så kan vi kanskje møtes?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6694775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 18. oktober 2006 må dytte litt så vi ikke havner langt nede.. Fant denne på side 2, helt nederst. Nå MÅ vi skjerpe oss Minni79 Nå skal jeg teste om 8 dager, tror jeg.. Dette er spennende. Kjenner så vidt at det stikker litt i magen nå.. Bare bittelitt, så vidt man kan kjenne det. Men det blir kanskje lettere å kjenne det når man hele tiden sitter å kjenner etter.... stor klem til supersnuppa mi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6733639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 18. oktober 2006 #19 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hallo vennen!! Jeg vet jeg har vært litt sløv med tråden vår i det siste. Har hatt veldig mye å gjøre i det siste. Mye på jobb og mye ting som jeg har måtte ordne, men jeg har tenkt på deg mange ganger om dagen... Om 8 dager tester du ja.... Ååååå det er sååå spennende!! Håper tvillingene dine klorer seg fast og at de ser sin nydelig mamma om litt over 8 måneder!! Hvordan kom du fram til at du ville sette inn to egg?? Vi er så i tvil om hva vi skal gjøre ved fryseforsøket vårt!! Når du hadde dette fryseforsøket, brukte du eggløsningstest da? Jeg har fått beskjed om at jeg skal gjøre dette og når den slår ut så skal jeg inn til innsetting 4 dager etter dette. Ikke fått noe beskjed om ultralyd. Tok ikke du det?? Leste ett annet innlegg fra deg her ang at en kamerat av deg skulle bli pappa. Kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg har også opplevd den siste tiden at venner og bekjente har kommet og fortalt at de gravide. Jeg unner jo dem det over alt i verden, men likevel er det så vondt for da blie jeg liksom enda mer lei meg for at ting skal være så vanskelig for oss. Men Gøril snart er det våres tur også!!! Vil gjerne møte deg neste gang jeg skal til Oslo. Skal gi beskjed hvis jeg tar meg en tur... Hadde vært veldig koselig å møtt deg. Tror vi hadde hatt masse å prate om og så skulle jeg gitt deg en stooor klem. Fortsatt lykke til med rugingen... ' Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6740284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei igjen. Fikk litt tid nå, så da skriver jeg igjen. tror snart jeg får firkantete øyne Sitter mye ved dataen nå.. Ang det med to egg.. Vi kom frem til det sammen, at siden det er større sjanse for at ett egg fester seg, så vil vi i allefall sette inn to, slik at vi høyner sjansene våre.. Ikke noe nedtur for oss viss begge fester seg Var ikke i tvil vi. Vi ville sette inn to. Og det fikk vi også heldigvis. Har dere noen tanker om det eller?? Når jeg hadde frys så brukte jeg ikke el-test. Men jeg skulle egentlig det. Da jeg var på ultralyd så så gyn at jeg nærmet meg el veeeldig, og medicus sa at jeg måtte ta el-sprøyta samme dag som ul, og etter det gikk det slag i slag. Det var nok derfor jeg ikke trengte å ta el-tester, siden de så at det skjedde.. Rart om du ikke skal ha UL, mener å lese at alle som har fryseforsøk har det... For å sjekke livmorslimhinna og at det ikke er noen uønskede folikkeler der.. Kanskje du skal spørre igjen. Det er uansett helt sikkert riktig det de gjør til deg. Vi er alle forskjellige, med forskjellige behov.. Blir litt forskjellig dette fryseforsøket vårt da. Men vi er kanskje ikke helt like heller Jeg håper også at tvillingene klorer seg så fast at de holder seg der i 8 mnd til. Jeg klarer nesten ikke vente med å teste. Har en god følelse nå, og det kan være litt skummelt. Føler meg gravid, allikevel om jeg ikke har noen sympt på det. Untatt den stikkingen i magen, men det kan jo være hva som helst egentlig.. Sender deg en stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6740911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 21. oktober 2006 #21 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hvordan går det med rugehøna?? Nå er du vel på dag 8 og da er det jo ikke altfor lenge til den store testedagen!! Hvilken dag skal du teste?? Jeg er så spent altså.. Har en skikkelig god følelse for at det klaffer for dere nå!! Ser på en annen tråd her inne at du ikke kjenner noe særlig symptomer, men jeg tror ikke det er noe dårlig tegn. Tror det er for tidlig å kjenne noe. Den gangen jeg ble gravid så kjente jeg ikke noe i det hele tatt før jeg tok testen... Jeg er hos svigerforeldrene mine igjen denne helga. Vi skal feire 80 års dagen til bestemora til mannen min. Det er litt langt å reise på en helg, men synes det er koselig å få med seg det selskapet, Vi har så mye planer hver helg nå. Det er litt slitsomt, men egentlig mest godt for da går tida fram til fryseforsøket litt fortere. Jeg kjenner at jeg er klar til å få satt inn egg ( eggene) våre nå. Hvordan kom dere fram til at dere ville sette inn 2 egg? spurte dere Medicus om råd?? Vi er veldig usikre på hva skal gjøre. Får liksom ikke bestemt meg. Skal ringe Medicus å snakke litt med Kari Mette eller Line på mandag. Du må ha en god helg vennen. Tenker masse på deg.... Håper så indelig at vi snart kan fortsette skravletråden våres på 1. trimester. Jeg har så lyst på barn nå at jeg får helt vondt inne hjerterota bare jeg skriver om det... Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6772754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 22. oktober 2006 den siste linja du skriver... Ja, akkurat sånn føler jeg det. Av og til får jeg lyst til å bare hoppe av denne karusellen og begynne rett på adopsjon, da VET jeg jo at det blir et barn.. Men kan ikke gi opp enda. Og iallefall ikke nå. Nå som jeg er ruger.. Håper sånn at det har gått bra, og mannen min har en følelse av at jeg er gravid nå.. Selv er jeg optimist, og det er uvant. men da er fallhøyden desto større... Ang to egg kontra ett egg: jeg pratet med Kari Mette om dette, og hun sa at dette måtte bio.ingeniøren og legen sammen godkjenne.. Jeg fikk pratet med Ingeborg, og hun sa at om vi ville sette inn to egg så var det greit for de.. Jeg måtte tenke litt på det... Men ringte fort tilbake og sa "vi går for to". Grunnen var at Ingeborg sa at det er jo større sjanser for å lykkes da, enn med bare ett egg.. Og i og med at det er fryseforsøk, så er det litt mindre sjanse for å lykkes i det hele tatt... Så da tenkte vi, at to egg, det er jo i allefall en god sjanse for at ett egg fester seg, og skulle det feste seg to, så er vi lykkelige over det. To barn på en gang, ikke noe som er bedre enn det. Vi ønkser også tvillinger nå, siden det tar sånn på psykisk dette. Og få to barn på en gang, da ville vi avsluttet prøverøringa, og satset på adopsjon for sistemann.. Vi vil ha tre barn.. Men ring og snakk med Medicus, så finner dere sikkert ut sammen hva som er best for akkurat deg. Jeg kommer til å sette inn to egg på hvert forsøk om jeg får lov jeg nå, bare for å ha litt større sjanse for å lykkes.. Har fortsatt ingen sympt. Er vel på rugedag 9 eller 10 nå.. Line sier 9, Kari Mette sier 10.. Hehe.. så jeg vet ikke jeg Det stikker litt av og til, også kjenner jeg at jeg har litt mensensmerter nå, men det er ALT for tidlig at den skal komme. Er jo naturlig syklus dette, så jeg VET når mensen skal komme (den skal IKKE komme) og det er førstkommende fredag! Jeg ønsker meg ømme pupper til i morgen :) Det hadde vært flott.. Nå stikker det som bare det.. Ikke slike stikk som før, mere en varm brennende følelse i høyre eggstokk. Har kun vært der det har vært stikkinger også.. jeg lurer på hva det er.. Håper det er en spire! Håper det over alt på jord!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6781152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 22. oktober 2006 Nesten så jeg begynner å gråte nå, det brenner og stikker sånn ved høyreeggstokk.. Gjør så vondt.. Kjennes ut som sting, bare mye varmere liksom. Nesten som mensensmerter, bare at det er på den ene siden.. Hva er dette?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6781263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 22. oktober 2006 #24 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vet ikke hva den brennende følelsen kan komme av, men jeg satser på at det er noe positivt:) At det er en liten sprie eller to som vil hilse på mamma`n sin. Det høre jo ikke akkurat ut som menssmerter heller så jeg tror det er noe positivt!! Men hvis det fortsetter å være veldig vondt er det kanske greit å kontakte Medicus eller en lege... Jeg har kommet hjem nå. Har vært fint i 80 års lag. Koselig å møte folk man ikke ser så ofte. Et søskenbarn av mannen min var der og hun hadde med seg sin 2 mnd gamle baby!! Jeg blir bare så sjalu og synes hun er verdens heldigste!! Det er liksom så vondt å se at andre har noe som for oss er så utrolig vanskelig å få hvis du skjønner hva jeg mener... Jeg vil også så gjerne ha en søt baby som jeg kan amme og kose og dulle med... Jeg er så spent på deres vegne jeg nå så jeg er helt nervøs!! Er det på torsdag du skal teste?? Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6786553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni`79 og gogutten Skrevet 26. oktober 2006 #25 Del Skrevet 26. oktober 2006 Unnskyld at jeg skriver så seint til deg, men fikk besøk så jeg rakk ikke å skrive før.... Uff dette er ingen god dag Gøril og jeg har vært så lei meg på deres vegne i hele dag. Sov dårlig i natt også fordi jeg var så spent på resultatet.... Jeg vet at det er få ord som trøster akkurat nå og jeg vet det er kjempe vanskelig å se framover. Det er lov å være forbanna, forvillet og lei seg nå. Jeg skal ikke overbevise deg til å være noe anna, men liksevel vil jeg gjerne si noe fordi jeg er kanskje en av de få rundt deg som virkelig vet hvordan det er å være ufrivillig barnløs, hvordan man må kjempe hver eneste dag mot fortvilelse og redsel for ikke å oppleve å bli gravid og hvor grusomt det er å å få et mislykka prøverørforsøk.... Jeg vet alt dette og det er til tider rett og slett grusomt!!!! Men helt ærlig Gøril så tror jeg at både du og jeg vil lykkes til slutt og det er ikke bare noe jeg sier for å trøste. Hvis vi ser på sjansene våre så er de gode. Vi er unge begge to, vi produserer egg, vi har fått fine embryo og vi er sunne og friske . Alt dette taler for oss. Javel så har vi misslyktes nå, men som Dr. Terje på Medicus sa, så betyr ikke det at vi har noe dårligere sjans neste gang. Han sammenlignet det litt med å spille ludo - man må kaste to seksere for å komme videre og det er det ikke så mange som gjør første gang de kaster. Selv om embryoene våre ser fine ut så vet de ikke om de fortsetter å utvikle seg videre og slik er det for de som blir graivde på naturmetoden også. De færreste blir gravide første måneden de prøver. Kanskje de får ett befruktet egg, men det utvikler seg ikke videre. Men det får jo aldri de vite om.... Etter noen forsøk blir de fleste gravide( heldiggriser...) og slik er det med vi som er gjennom prøverør også. Noen er så heldige å få full klaff første gangen, men de fleste må prøve noen ganger før de lykkes. Jeg håper du har det litt bedre nå enn du hadde det før i dag. Håper du har noen å prate med for det hjelper. Prøv å tving deg til å gjøre noe, bare å lage middag eller gå deg en tur. Egentlig er alt bedre enn å ligge under dyna selv om det virker mest fristende. Kjøp deg masse fine blader, lei deg en morsom film eller lag dere noe god mat sammen. Prøv å gjør det slev om det viker helt uinteressant. Jeg gjorde det sist og det hjalp iallefall litt. Du kommert deg gjennom dette også Gøril, men du trenger litt tid nå. Jeg drar på hyttetur i morra og blir der hele helga, men snakker kanskje med deg på søndag?! Tenker iallefall masse på deg. Har du forresten snakka med Medicus? Hva sa dem? Har du fått mensen? Hvis ikke så kan det vel fortsatt være et lite håp eller? Tusen gode klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443017-minni79-og-g%C3%B8ril-sin-skravletr%C3%A5d-nr-3/#findComment-6844245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå