Gå til innhold

Jeg overlever ikke kvalmen.....


*WinnieThePooh*

Anbefalte innlegg

Seriøst, dette overlever jeg ikke dersom jeg skal være like dårlig helt til midten av november.... Jeg er så sinnsykt kvalm!!! Jeg går med spyklump i halsen HELE dagen, og klarer bare å ligge på sofaen. Studiene går i alle fall rett vest... Har fått resept på noen tabletter hos legen som kanskje kan hjelpe.... Pga matintoleranse er det så lite jeg kan spise også... Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Jeg fikk tabl hos legen, og de hjalp...

Vet akkurat hvordan du har det, jeg har selv logget i 2 mnd, før jeg ga opp og ba legen om hjelp....

prøv de tabl. er flere forskjellige typer som kan prøves

 

lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn fra 2 tri... Jeg fikk en helt ny hverdag etter jeg begynte å spise før jeg stod opp, hadde med meg kjekks og eplejuice på rommet, spiste en times tid før jeg stod opp. Det hjalp utrolig på meg!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forferdelig kvalm jeg også, men ikke på morgenen. Kvalmen kommer snikende utpå dagen. Greier ikke tanken på noe som helst slags mat, og blir jo så slapp av å ikke få i meg noe mat..Håper virkelig ikke jeg må ha det sånn som dette særlig lenge til! :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. joda du overlever, men du må slappe av og ta det helt me ro. jeg har kastet opp fra uke 7-12. nå er jeg mye bedre, jeg har ligget på sofaen ,ikke gjort noe men tenkt at det blir snart bedre, det er jo en forferdelig tilstand men en dag gir det seg.jeg har prøvd tabl fra legen, hos meg hjalp de ikke pga allergi, men prøv de. drikk mye, selv om det er en utfordring. lykke til. jeg føler med deg, har vært og fått næring gjennom slange, og har tatt av 8 kg. hold ut du har en stor premie i vente. mange lykketilhilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det ikke bare er meg som føler det slik. Jeg fikk noen tabletter av legen min for en uke siden, men de fungerer ikke i det hele tatt. Føler at jeg har prøvd alt, men at ingenting hjelper, mat lukter jo fælt, så jeg beveger meg ikke in på kjøkken.. Hehe.

 

Eneste jeg klarer å spise er kakemann, og så drikker jeg eplemost med litt kullsyre. Det får meg vertfall til å fungere noen timer til dagen;-) Heldigvis så vil det snart gå over:-)

 

10+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg vet ikke om dette tipset kan være til noe hjelp, men jeg opplevde kvalme for et par uker siden. Da spiste jeg sånne tapaskjeks (havsalt og olivenolje) og det hjalp skikkelig..

God bedring, så håper jeg at du blir fin i formen snart!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en tur innom fra 3 tri. Det som hjalp meg veldig mot kvalmen var kalde knallgrønne epler! Skjær dem i båter på kvelden og legg dem i kjøleskapet, og få mannen din til å komme inn med dem på senga. Ligg en stund før du står opp. Kan jo være det bare var meg det hjalp på, men er i alle fall verdt et forsøk:) Ikke akkurat behagelig den kvalmen....:S

 

Lykke til videre med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalme er et bra tegn!!

1 gang jeg var gravid, ikke noe dårlig, topp form, så mistet jeg...

2. gang jeg var gravid, døds kvalm,leeeeeeeeenge, men det ble ei nydelig jente av det!

3. gang(nå) ikke dårlig i det heletatt, å jeg bløøøør, muligens utskrapning i morgen:(

 

ta det som et bra tegn du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips... Jeg får se om jeg kan finne noe glutenfritt jeg kan spise på sengen.. Ikke lett dette her. Har en del obligatorisk på skolen dette semesteret og må bare prøve å overleve på lab i morgen...

 

Verdalsveitja:

 

Håper virkelig at det går bra med deg og at spiren blir sittende - lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt. Kanskje du bør få ei sjukemelding av legen? Det kan vera lurt å ha i tilfelle du ikkje skulle greia å gjennomføra studiene i haust. Sist eg var gravid fekk eg ei sjukemelding som sa at eg berre fungerte 50% fordi eg var så trøytt. Når du er student er det ofte litt verre med slike ting, fordi du må ta igjen det du ikkje får gjort seinare.

 

Pass på at du ikkje presser deg sjølv for hardt. Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få akupunktur!! Det reddet meg sist gang og jeg skal det nå også med en gang kvalmen melder seg. Sist begynte det i uke 6, men kjenner det allerede nå.. er i uke 4.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann det eneste som har hjulpet meg er vanlige reisesyketabletter.2 på morgenen.Ble anbefalt det av flere leger etter at jeg var innlagt i uke 8 pga.væsketap.

God bedring alle sammen,det blir bedre etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere er absolutt ikke alene,jeg er også uendelig kvalm om dagene!

Føler at det ikke er til å holde ut,men det kommer jo noe godt ut av det da!

 

Jeg får nesten ikke i meg noe som helst,klarer bare å spise grønne epler og harde pærer.

Legger ikke så mye på meg kan du si,men jeg er heldigvis i 12 uke nå og håper på at det gir seg veldig snart.

 

Er ikke noen god følelse å ha spy oppi halsen og ikke få gjort noen ting.

 

Lykke til alle dere kvalme jenter! Det gir seg plutselig og etterhvert husker du det ikke.

Tro meg,jeg har vært igjennom dette før.

 

Mange klemmer fra ei som bryr seg om dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Er 10 uker akkurat. Har vært utrolig kvalm og kastet opp det meste siden uke 7. Verst på ettermiddagen og kvelden. Etter å ha forsøkt postafen - som legen anbefalte - har jeg nå fått medisiner på resept. Hvilke medisiner fikk du foreskrevet? Jeg tok min første esocus i går kveld..... håper det kan gi meg et nytt liv. Har forsøkt det meste av alternativ behandling, men ikke noe hjalp. Hadde det slik til uke 26 forrige gang - derfor følte jeg at håpet var lite...

 

Men som de sier..... kan være et sunnhetstegn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Vært sykemeldt i snart tre uker pga forferdelig kvalme og har bare rast ned i vekt. Det som nå eendelig ser ut til å ha hjulpet for meg er akupunktur (merket varig forbedring etter tre-fire behandlinger). Jeg får det gratis på sykehuset, bare å ringe fødeavdelingen å bestille time. Vet ikke om alle sykehus har det tilbudet?

Litt farris synes jeg hjelper og da, pluss grønn imsdal. Har prøvd både ren ingefær + tabletter, og å spise kjeks og drikke te om morgenen, men synes ikke det hjalp noe særlig for meg. Det er sikkert individuelt! Lykke til! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Joda, du overlever. Jeg har to svangeskaps erfaring.

 

Første var jeg dårlig, andre gangen var jeg værre. Bøtta var min faste følgesvenn...

 

Dette taklet jeg dårlig. Prøvde det meste, men heller lite funket bra, helt til jeg tok mot til meg og fikk

 

AKUPUNKTUR

 

En ny hverdag! Jeg fikk ei nål i hvert håndledd. Dette holdt i 4-6 dg, før jeg fikk ny behandling.

 

Ellers funket det godt med mye hvile, frukt og små måltider ca en gang pr. time.

 

Lykke til videre i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må bare støtte meg til forslagene om akupunktur. Forrige svangerskap var jeg helt ut-av-meg-selv-opplevelse kvalm!!! Og det var midt i eksamensperioden. Jeg måtte fullføre og redningen ble altså akupunktur! Jeg sa det samme at dette holder jeg ikke ut. Men det gjorde jeg altså -med akupunktur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slet også med me kvaslme.....prøv sea bands! det funka for meg! jeg prøvde ingefær og div piller, men det hujelp ikke. Fikk beviset på at det hjalp i går faktisk. Da glemte jeg å ta de på meg.....ble så dårlig på jobben...klarte nesten ikke stå på bena...kasta opp som aldrig før når jeg kom hjem......så prøv sea-bands og ha de på hele tia.....lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...