Gå til innhold

Når sjekker jordmor modning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor i morgen, 38+0..sjekker vel ikke allerede nå, når jeg ikke har noen spesielle tegn?? Er så utålmodig bare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke sjekket før første overtidskontroll (som var nesten 2 uker over UL-termin).

Det er vel forskjellig fra jordmor til jordmor...

Skrevet

Jeg var hos jordmor på fredag, var da 39+1, og spurte om hun ville sjekke modning da jeg også er veldig utålmodig og ville vite om alle vondtene hadde noe for seg. Hun sa hun ikke gjorde det før man gikk over terminen... Hun hadde vært borti de med lang livmorhals som likevel fødte før de som hadde flatet ut og hadde 2 cm åpning. Så hun mente det ikke hadde noe for seg.

Skrevet

Hvis du har veldig lust kan hun nok sjekke nå om du ber henne om det, men tror ikke det er vanlig så lenge du ikke har hatt noen tegn på fødsel. Men jeg tror ikke de liker å sjekke unødvendig, da det kan gi infeksjoner. Sist jeg var gravid spurte jordmor om jeg ville sjekke da jeg var tre dager over termin. Hadde da 4cm åpning, uten å ha kjent noe. Alikevel startet ikke fødselen. Ble satt i gang 11 dager over. Å gå disse dagene å vente var pyton. Hadde nesten vært bedre å ikke vite. Ventetiden i slutten er pyton!

Fødselen starter nok når kroppen er klar uansett, så jeg ville nok forsøkt å vente hadde jeg vært deg. Hvis du er over termin kan du heller be om en kontroll + evt stripping. Men lykke til! Håper ikke du går for lenge da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...