To gutter og en jente Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg har bestilt Danmarkstur i uke 35. Fødte 9 dager over med forrige man, og har derfor alltid tenkt at jeg kommer til å gjøre det denne gang også. Iallfall ikke 5 uker før. Men i dag var jeg hos jordmor og hun anbefalte meg ikke å reise. Sa det kunne være farlig om fødselen startet på båten. Å føde i Danmark burde gå greit. Forrige fødsel var over på 2,5 timer (igangsatt), så det går nok veldig raskt denne gang. Båtturen tar 2 timer. Vil selvsagt ikke gå om bord om jeg kjenner noe, og det skal vel relativt mye til for at jeg føder akkuratt da.... Har ingen tegn på nært forestående fødsel, men jordmor vil ha meg inn til kontroll av livmorhalsen pga stor åpning uten rier på slutten forrige gang. (7cm uten å kjenne rier). Er den kort vil jeg ha større risiko for tidlig fødsel, men gikk tross alt over sist. (Er 32 uker nå) Jeg er veldig optimistisk og tenker at det ikke vil være noe problem. Er nesten sikker på at jeg går over uansett. Men ble så usikker når hun sa jeg burde revurdere det. Hun hadde sagt nei hvis det var med fly. Avsluttet med å si at det selvsagt var opp til meg å avgjøre om jeg ville ta sjangsen på det..... Så nå er jeg veldig usikker. Turen er betalt og jeg har gledet meg veldig. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Finnes vel ikke noe klart svar å gi deg, men spørsmålet er jo hvor redd du er for at noe skal skje, og om du kommer til å klare å slappe av på turen. Klarer du å reise uten frykt og slappe av, synes jeg du bør reise. Jeg skal selv reise med båt når jeg er like langt som deg, og har ikke tenkt på at det er så farlig (selv om jeg fødte 3 uker før termin sist). Pleier det ikke å sies at det er ok å reise inntil 3 uker før, så lenge man ikke har merket noe? Nå tror jeg at jeg også skal snakke litt med jordmor om dette, gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå