Gå til innhold

trodde egentlig ikke dette gikk an, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... har faktisk greid det kunststykket å forspise meg på gulrøtter... har gomla i meg en hel pose knaskerøtter på jobb idag og nå er jeg småkvalm, og svimmel, med en mage i fullstendig opprør :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt poeng... om ikke annet så gir det mental lindring :) selv om magen neppe blir særlig bedre av det... hehehe... jaja, sånn går det når en prøver å være sunn!

dvs jeg prøvde jo ikke engang, det var bare det at jeg hadde sånn sykt kick på skummamelk igjen, og så hadde de ikke små-bokser med annet enn lettmelk (blæh!) på butikken, og da var knaskerøtter andrevalget på kick-lista... og SELVSAGT greide jeg ikke stoppe etter et par, men bøtta innpå hele posen :(

Skrevet

Og du har til og med skjønt at skummet melk og lettmelk på INGEN måte kan betraktes som det samme produktet... Mannen min kjøper stadig lettmelk i den tro at det må være like greit som skummet, og han tar feil. Feil!

I _neste_ liv må det da bli oss?

Skrevet

Skummamelk er overhodet ikke det samme som lettmelk! Det er jo omtrent like idiotisk som å tro at Litago og Sjokolademelk er det samme... ble litt krise i heimen da vi skulle på fest og gubben hadde kjøpt LITAGO til å blande i whiskyen ja... fyddameg!

Trenger jo ikke vente til neste liv, kjære... Du kan jo bli med meg og Hanne 10.12 på vår store pensjonist-plan? Vi har regnet ut at rent statistisk kommer vi til å ha mange gode år igjen etter våre menn har gått over til en annen dimensjon (eller får blomster på taket for å være litt mer jordnær). Da skal vi kjøpe oss et vinslott i sør-frankrike, holde oss med unge elskere (som vi selvsagt gjemmer i de store walk-in-garderobene våre når slekta er på besøk), drikke egenprodusert vin og kose oss med usunn mat og utendørs svømmebasseng helt til vi selv vandrer etter våre kjære menn. Er du med?

Skrevet

Litago/sjokomelk og whisky??? KAN det være godt..??? Det var liksom bare tanken på sprit og melk som ikke appellerte helt til meg, her...! Ikke at jeg har forsøkt, men... (o:

Skrevet

hehe, vel akkurat for tida må jeg innrømme at den eneste alkoholholdige drikken jeg har lyst på er øl... alt annet gir meg avsmak bare ved tanken på det. Men i "ugravid" tilstand så syns jeg av og til det er godt med sjokolademelk og whisky ja :) Det er ganske mettende, så det holder med en bitteliten drink, men det blir liksom som en skikkelig fersk baileys.

Men selv uten alkohol så er forskjellen mellom Litago og Sjokolademelk svært viktig!!! Det ER ikke det samme! Like lite som skummamelk er det samme som lettmelk.... argh!

Skrevet

Eh, jeg og venninneflokken har Rivieraen (fransk eller italiensk) som mål, men det kan virke som at det blir med pendling til vinslottet deres. Vi skal nemlig sitte på fortauskaféer og huke lekre, unge menn med stokken:)

Skrevet

Huk dem inn i limmoen og ta dem med til slottet! Det er herved en ordre!

Skrevet

"...og jeg vil dø av utmattelse i sengen i nitti-årsalderen under en heftig omgang, og min fjerde ektemann skal være så ødelagt av sorg at han dropper ut av college..." som det heter i en eller annen sang (fritt oversatt)

Skrevet

Seriøs problemstilling, da! Min elskede er tre år eldre enn meg og kommer fra familie med mye hjerteproblemer - han påstår heftig at jeg ikke kan regne med å ha ham videre lenge etter 60-årsdagen. ER det ikke da bare rettferdig at jeg skaffer meg en ung elsker nå (5-10 år yngre) sånn at jeg har en viss statistisk sjanse til å bli gammel sammen med noen? Jeg mener, når han dør i 60-årsalderen er jeg 57 - finner jeg meg noen da?

Egentlig er dette bare del av min "få gubben til å slutte å røyke"-kampanje, men statistikkene er jo skumle, da:)

Skrevet

Rent statistisk så er både gubben og jeg fullstendig klar over at det ser ut til å bli en ensom alderdom for min del...

- jeg er kvinne, han er mann = 4-5 år lenger levetid på meg.

- jeg er 8.5 år yngre enn ham i utgangspunktet.

- han er venstrehendt (noe som underlig nok kutter noen mnd i forhold til høyrehendte)

- jeg har aldri røkt, han har vært røyker i 20 år (nå har han vært røykfri i 2 år, så akkurat dette punktet blir heldigvis mindre og mindre viktig ettersom kroppen hans får resituert seg)

Tilsammen utgjør dette at jeg antageligvis kommer til å få ca 15 år alene etter han har lagt på røret for godt. Det blir et par år på Rivieraen det gitt.

Skrevet

Så din mann klarte det og sluttet å røyke? Kjempebra - det vinner dere en god del år på! Dypt imponert... Mannen i mitt liv er så ambivalent til spørsmålet at han rett som det er prøver å slutte, men kun når han vet han har en så stresset periode foran seg at han ikke har nubbesjans til å klare det:)

Skrevet

Ka-ping-mannen røykte 40 rullings om dagen da vi ble sammen. Siden ka-ping er allergisk, ble det bare ute-røyking og null mer inne-røyking - og dermed en naturlig nedkutting til kun 20-30 om dagen, avhengig av hvor stressende kokke-jobben var for øyeblikket. Da jeg ble gravid bestemte han seg for at nå var det nok. Hensynet til barnet var det eneste som kunne få ham til å slutte, ifølge ham selv. 11. mars 2004 tok han sin siste røyk. Den siste tobakkspungen er laminert, med dato på. Han brukte zyban (?) tabletter i starten, og resten har gått kun på viljestyrke. 2 1/2 år senere har han ikke tatt et eneste drag, bortsett fra to episoder med det han kaller "aktiv passiv-røyking", den ene var i begravelsen til min elskede mormor, 2 uker før termin, den andre var da lillejenta endelig var født, etter 2 1/2 intensive døgn med fødsel.

Jeg kan ikke få beskrevet med ord hvor usannsynlig stolt jeg er av mannen min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Skjønner jeg godt, er mektig, mektig imponert selv! Svampemannen har også prøvd Zyban, men han blir så hyper av dem at det nesten gjør det verre selv om suget forsvinner... Må jo ha røyk for å slappe av!

Har hintet en del om at det holder nå og hensyn til de små osv, selv om han røyker kun ute og har gjort det siden vi ble sammen blir det jo nikotin og skit i huset. Og så deilig det hadde vært å kysse en ikkerøyker i stedet, selv om mannen min er den beste i verden til å kline ser jeg her muligheten til å få de perfekte kyss... mmm... Tror han kommer hjemom en tur i kveld, det hadde ikek gjort noe...

Skrevet

For min del handler det ikke bare om hva man drar inn i huset, men signaleffekten overfor barna. Vi får krysse fingre og håpe at svampemannen tar til fornuften snart :) og at det blir noe action på konesvampen ikveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...