Gå til innhold

Jeg er DIGER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei og jeg har 2 måneder igjen...

Å gå gravid er flott, jeg strutter med magen, får riktignok ikke sove, men da kan jeg ligge å kjenne sparkene og kose meg, halsbrannen tar livet av meg, men det er verdt det... Det er de kommentarene som ødelegger hele kosen.

"2 måneder igjen??? Å herregud, du må jo ha et helt fotballag der inne..."

"Oj... Den fødselen kan jeg ikke si at jeg misunner deg, han kommer jo til å se ut som en voksen mann innen han er ute..."

Jeg får ikke gjort noe med størelsen på magen, dessuten er jeg stolt av magen min (selvom den er veldig stor, og vi snart er på vei ut av skjemaet på SF-målene..), og jeg vil ikke skjule magen min.

Det er også litt sårt når man har en del kilo for mye fra før...

Håper virkelig folk kan lære seg å holde kjeft, slik at jeg slipper å mure meg inne for å slippe å høre sårende kommentarer.

Sorry alt sytet, måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I know...

Fysj at det skal være nødvendig å si sånn!

Har fått høre det i flere måneder, så det stikker ikke like dypt lenger, men irriterende er det!

Skrevet

Vet hvordan du har det... Slike komentarer får jeg også... Vet jeg er stor... Var jo det før jeg ble gravid også... Men er helt klart en stor mage... Men så stolt som jeg er av den magen da du.... :)))

Prøv å smil å si ja det blir en fin baby det... :))

Det gjør jeg... De blir litt stille da... :))

Skrevet

Hei!!

Vet akkurat hva du mener!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅ, så irriterende!!

Har bare tre uker igjen nå, men da jeg hadde 2 mnd igjen og FØR det også, var alle så opptatt var at magen var såååå stor og at det må være en svær baby! Og dette på tross av at ungen faktisk er under normalen i størrelse!!! Folk har ikke peiling, bare le av dem du:)

Lykke til:)

Skrevet

stakkars dere. jeg er heldigvis liten. bare en liten kul også har jeg 2 mnd igjen. Men jeg blir vels tørre jeg å

Skrevet

Har enorm mage her også! Er riktignok 3 uker unna termin, men har fått høre de siste tre mnd at jeg ser ut til å føde når som helst. I dag på kontroll var SF-målet 40! Har ligget på topp hele veien, -men 40!! Ser ikke ut som om denne karen har tenkt seg ned i bekkenet...

Føler meg ellers kjempefin og elsker å vise frem magen min, men kunne godt vært foruten disse kommentarene, jeg også. Helt greit å være "frodig", "flott", "se frisk ut" "kan jeg få ta på magen din?", men trenger ikke byrden av negative tilbakemeldinger (sikkert ikke med vond mening, men..)

Skrevet

ditto!

har 2mnd igjen selv og alle er sikker på at jeg minst har 2 i magen.

Men selv syns jeg at magen er akkurat passe og fin. Og både lege og jordmor sier den er normal. SF-målene min er innenfor det grønne feltet da.

Blir også lei av at folk skal kommentere det.

Jeg svarer med : " det er faktisk en baby på over 35 cm inni der altså, det er meningen at det skal syns nå!"

Har også halsbrann, vondt i ryggen og våkner ofte om natta. Men snart har jeg en liten jente i armene mine. Og jeg liker magen min, syns den er fin nå. Så jeg må bare prøve å ignorere det folk sier.

Skrevet

Folk har en tendens til å komme med all slags teite kommentarer til gravide folk tror jeg. Jeg har også fått spørsmål som "er det like før?" "er det to inni der?" (jeg har 48 dager igjen til termin) Tror ikke jeg har noe spesielt diger mage egentlig, veninna mi var omtrent likedan og hun fikk en unge på 3,5 kg.( Ligger akkurat på SF målene enda iallefall.) Hvis det er noen trøst så kan jeg fortelle deg at min kjære Mor hadde en mage som rakk nesten helt utpå knærne (sittende)når hun skulle ha lillesøstra mi, hun hadde virkelig en ENORM mage, pga. at hun har diabetes, søstra mi veide 4,7 kg og i tillegg var det mye fostervann. Hun hadde mye større mage en ei som skulle ha trillinger faktisk, tror aldri jeg har sett noen større for å si det sånn. ;) Ikke la dumme utsagn såre deg, det er flott å være gravid og lykke med resten av svangerskapet. :)

Skrevet

jeg har termin 6/11 og har fått hørt i en mnd tid om hvor svær jeg er.

det er forferdelig irriterende, så jeg skjønner deg veldig godt.

jeg er kjempestolt over magen min, men etter så mye kommentarer så viser jeg den ikke så mye frem som jeg gjorde i begynnelsen. selv om jeg egentlig skulle gjort d, og gitt en god F i hva andre sier :) men er ikke enkelt.

og det verste jeg hører er : har du fått mye strekkmerker? få se dem da!

er det mulig liksom ??:) blir så forbanna :)

Skrevet

VET HVORDAN DET ER !! når folk sier 3 mnd før termin "herregud nå må du få ut den der ungen.. du sprekker jo!!" de ter direkte frekt.. Nå i det siste sier folk bare >"å herregud du er jo sprekk ferdig..." da svarer jeg bare jeg har sprukket også! For det har jeg.. Grrr kunne bli så jæ... forbanna. Folk skjemmes ikke! Spesielt irriterende er det å ha ei svigermor som omtaler meg somTYKK ikke gravid men sier nåer du jammen meg TYKK!!! GRRRRR....

Sorry måtte også få det ut.. litt mye hormoner mulig?

Tror deter best å være..

Skrevet

IKKE BRY DEG OM NOENTING FOLK SIER TIL DEG ..DE ER BARE DUM I HUE!!!

DAKKAR LITEN DU....KOS FRA MEG ...

VET IKKE OM DET ER SANT MEN EN SA TIL MEG AT NOEN KVINNER FÅR STØRRE BARN OG DET ER INGENTING DE SELV KAN GJØRE FOR DET..

FØRSTE MANN (JENTEN)MIN BLEI JEG IKKE NOE SÆRLIG STOR OG IKKE NÅ HELLER (TERMIN 28/12)VET IKKE JEG.

BARE TA DET MED RO IKKE STRESS .UVITNE FJOLS VIL ALLTID HA NOE Å SI ,MEN DET BETYR IKKE AT VI SKAL HØRE PÅ DEM....

Skrevet

Jeg skjønner liksom ikke helt hvordan folk flest mener at man SKAL se ut når man nærmer seg slutten jeg? Jeg ligger under skjema på SF, har lagt på meg 13 kg, men alle reagerer som om jeg venter tvillinger??Har folk et bilde av avt høygravide er de med flotte struttende 6 mnd mager?

Det er ikke LOV å si annet enn :

du ser aldeles strålende ut!! Du kler virkelig å være gravid! Du ser jo helt passe ut!!

Verste er at jeg har fått masse sånne kommentarer fra andre mammer - grrrrr!

Skrevet

Tusen takk for oppmundrende ord, det hjelper faktisk.

Var kanskje ikke fullt så stor på samme tid sist, men jeg var ganske stor da også, da fødte jeg en eviget over termin og fikk en jent epå 3,9 kilo, det er jo ganske normalt.

Knøttet skal taes med keisersnitt en uke før termin (absolutt ikke av kosmetiske grunner, hadde store komplikasjoner sist og ble sterkt frarådet å føde vaginalt igjen...), så jeg synes det er supert om det er litt størrelse på han, da er han bedre rustet om det skulle oppstå noen komplikasjoner.

Nei, nå skal jeg ut og strutte med magen og bare smile og overse alle tåplige kommentarer. Jeg skal på varmtvannstrening og blotte strekkmerkene mine snart også... Hehe... Og de har det blitt mange av, det går som et tett belte fra siden av korsryggen og helt rundt til andre siden...

Strutt med magene jenter, og om noen skulle finne på å slenge fra seg noe dumt er det bare veive dem ned med de enorme magene våre...

Lykke til videre!

Skrevet

hehe. helt enig! lurer virkelig på hvem de sammenligner oss gravide med? hvilke erfaringer har de iforhold til å dømme magene våres? JM sier magen min er alldeles perfekt størrelse, mens alle jeg kjenner sier : DU kommer IKKE til å gå gravid helt til terminen nei. det er ikke mulig! man blir litt paff av slike kommentarer ja. har 7 uker til terminen og syns selv at jeg er passelig stor. har lagt på meg en god del, men de kg sitter jevnt over kroppen. nei det virker som om når vi er gravide så er kroppene våre fritt vilt. alle kan kommentere, og hvis man reagerer så får man bare høre at man er hormonell. neste gang så deiser jeg de ned med magen:-)

Skrevet

Skjønner hva du mener !

Folk er liksom såå overrasket for at man har mage når man er gravid??

Har ikke mennesker født barn i tusenvis av år..

For ofte den "nå er du stor altså" Ja og så, er bare glad til jeg, vet jo da at babyen trives og vokser der inne..

Så presterte svigerfar å si ..jaja du skal få litt av en jobb å slanke bort alt det der etter fødselen, får du vil vel ned på trivselsvekt igjen ??

Hææ neida klart jeg vil se sånn her ut resten av livet??!

Herregud blir så provosert av sånne kommentarer..

yvonneyvonne du får smelle tilbake,jeg har gjort det et par ganger og det hjelper !

Skrevet

Forstår veldig godt hva du mener - har funnet litt "trøst" i denne tråden ettersom man føler seg som en HVAL når alle på død og liv må kommentere hvor enormt diger en er! For en fæl uting.

Jeg velger å tro at folk sier det fordi de ikke vet hva bedre de kan si... det kan jo ikke være for å være ekkel!

Men de kunne gjerne tenkt seg om mer enn en gang før de mente at man minst må forvente en monsterbaby eller trillinger.

SÅ ubetenksomt!

Vi skal være stolte av store og sunne mager - med sunne & friske babyer der inne - som tar til seg masse næring!

Ville man egentlig ønske seg noe annet??? Drit i dumme kommentarer - de skjønner ikke bæret.

Skrevet

Folk er så rare, det rart de får lov til stå oppreist.

Min mage har virket like stor de to siste mnd, og den syntes godt før det også. er i uke 37 nå og følger kurven fint hele veien forresten.

Nok av folk som ikke legger merke til magen også, velsigne dem! selv om det betyr at jeg har hatt spinat i tenna og kaffe på kragen.

men de som må si halvveis i svangerskapet at "du skal vel føde snart" og "det er vel ikke så lange igjen for deg, tungt nå!" Fremmede mennesker på kafe!! til slutt begynte jeg å spørre om de ville ha bank.

Vi burde sette oss på dem.

Slå dem overende med en god bulk med magen og så prikkedøden til de gir seg og sier at de ikke har greie på noenting.

Skrevet

haha! kjenner meg sånn igjen.... men kan berolige deg med at den siste mnd har magen sluttet å vokse og sf-målene nærmer seg normalen....

vet akkurat hvor irriterende det er når alle bare må kommentere hvor stor du er.... har lovt mg selv at det skal jeg aldri mer si til folk!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...