Gjest Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Blir spennende å se hva SF målet mitt ligger på. Sist gang lå det langt over normalen. I tillegg så skal jeg høre om jeg kan få sånn som man tar rundt bekkenet, vet ikke hva det heter. Skal snart ut i praksis(skal bli sykepleier), å har kjempe vondt i bekkenet mitt. Ellers er det ingen ting nytt fra min side, går i det samme gammle, vil ha jenta mi ut:D
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Ojsann, stort sf-mål altså... hva var målet forrige gang?
Gjest Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Sist jeg var der så var jeg 20+2. Da lå jeg akoratt på den øvregrensen innen for normalen. manglet litt på å dette utenfor
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Jamen DA er du jo ikke over normalen, kjære deg Husk at det grønne feltet er normalen, mens den røde streken kun er gjennomsnitt. Uten folk som er over eller under snittet ville det ikke blitt et snitt heller.... Det heter "normal"-verdier av en grunn Men selvsagt følger de jo godt med oss, og bra er det Jeg sprengte skjemaet litt med forrige knøttet mitt, de siste ukene lå kryssene godt utenfor det grønne feltet gitt... ble sendt på ekstra-ul for å måle babyen, som heldigvis var helt vanlig størrelse. En av grunnene til at jeg hadde så store mål ble veldig tydelig da legen på ekstra-ul utbrøt "ojsann, denne kommer nok med et plask!!". Masse fostervann altså
Gjest Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Hehe, jeg er ikke bekymret. Vet at den lille jenta er liten, var på UL da vi så kjønnet, da målte de hode. Så jeg har sikkert mye fostervann jeg også. Men er alltid spennende med disse jordmor besøkene. Jeg lurer også på om jeg skal ta opp med henne at jeg går rundt og er en del bekymret for at noe skal gå galt, men vet ikke helt. Er liksom ingenting hun kan gjøre
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Tja, hvorfor ikke nevne det? Det er jo jobben hennes å prate med gravide, hun har nok helt sikkert noen beroligende fraser hun bruker på smånervøse bekymrings-gravide
Gjest Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 jeg får se hva jeg gjør. Hvis hun spør om noe som gjør at det passer inn så sier jge det tror jeg, blir gal av å gå rundt å tenke på alt som kan gå galt.
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Er det noe spesielt du tenker på?
Gjest Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Streptokokker, fortidelig fødsel, navlestreng som snurer seg rundt halsen osv.... Egentlig alt som kan gå galt. Jeg er så redd for å miste den lille jenta mi. grunnen til at jeg tenker sånn er vel egentlig fordi det tok så lang tid før vi klarte å bli gravid, å jeg vet at dette kan være den eneste gangen jeg er gravid
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 Veldig forståelig å gå rundt med sånne tanker, selv om det er fullstendig nytteløst. Jo mer du greier å nyte svangerskapet, jo bedre for knøttet Jeg trøster meg ofte med at det har gått så bra så langt, og har en slags indre tro på at det er "ment to be" hvis du skjønner. Jeg prøver å forberede meg på fødselen, og det å tolke signalene fra kroppen min og den lille der inne, og håper alt kommer til å gå bra
Gjest Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Ja, jeg vet at det ikke er til noe nytte å gå rundt å tenke som jeg gjør, men klarer liksom ikke å la vær. Jeg får berre håpe at dette går bra. takk for litt oppmuntring:D Nå skal jeg gjøre meg klar til timen, vi snakkes
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Kjenner også igjen følelsen, Tryne, brukte 3 år på å få i gang førstemann. Hadde katastrofefølelse hele svangerskapet, og skjønner fortsatt ikke at alt virkelig kunne gå så bra. Nå er han to snart, og da vi bestemte oss for å begynne forsøkene på en liten bror/søster satt det på første forsøk... Er mye roligere denne gangen, av en eller annen grunn, bortsett fra små paniske anfall av "jeg kan jo ikke ha SÅ flaks hele 2 ganger????":)
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 akkurat den siste dukker opp i hodet mitt og innimellom ja... vi er utrolig fantastisk heldige og priveligerte som har de flotte ungene våre, og så på toppen av det hele er blitt gravide IGJEN! Jeg nyter hvert sekund av dette, og må innrømme at jeg egentlig syns kvalme, oppkast, vonde hender og hovne bein bare er bagateller
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #14 Skrevet 25. september 2006 Kunne klart meg uten vondt bekken, resten er egentlig grei pris å betale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå