Gå til innhold

fødeloftet i stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

ut fra det jeg har lest så kan man ikke få medikamentell smertelindring om man føder på fødeloftet. vil det da også si at man må sy nedentil uten bedøvelse?

jeg vil i utgangspunktet ikke ha noen smertelindring under fødselen, så derfor virker fødeloftet veldig kjekt (pluss at pappa'n kan være der mer en bare en time om dagen). men så tenker jeg at det er jo lett for meg som er førstegangsfødende å si at jeg ikke vil ha noen smertelindring, siden jeg er uvitende om hvor vondt en fødsel gjør... da hadde det kanskje vært greit å hatt muligheten for å få lystgass e.l om det skulle bli for uutholdende..?

har forresten også hørt at de ikke anbefaler førstgangs å føde på fødeloftet....?

noen som vet eller har erfaringer? og til dere som har født der, vil dere anbefale det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg skal føde på fødeloftet og er førstegangs. Du får nok bedøvelse hvis man blir sydd siden dette ikke er direkte knyttet til fødselen, men lystgass o.l får man ikke. Selvfølgelig får man ombestemme seg om det blir heeelt uutholdelig:) Tror det er bra for førstegangsfødende å føde der jeg, siden vi ikke vet hva vi går til:)

Lykke til

Skrevet

Har ikke prøvd fødeloftet selv. Kunne forsåvidt godt ha født der,fordi jeg trengte ingenting føste gang,men ønsker å ligge lenger enn 1 døgn etter fødselen. Er så mye å sette seg inn i og bli trygg på. Hvis du ønsker å føde der pga at faren får være der hele tiden, kan jeg fortelle at du har samme mulighet på pasienthotellet. Snakket med jordmor i dag, og hun sa det virket veldig bra der. Flotte rom med eget bad og jordmødre+barnepleiere tilgjengelig om man trenger det. Her kan far, barn og evt andre komme og gå slik de vil. Hvis noen ønsker å overnatte kan de betale litt og får da sove på rommet og spise i restauranten sammen med deg.

Snakk med jordmoren din, og hør hva hun anbefaler. Min mente jeg var en god kandidat for fødeloftet,men anbefalte meg barselhotellet siden jeg vil ligge mer enn 1 døgn. Syntes føden var flott jeg!

Skrevet

Har ikke vært der selv, men hører mass positivt fra de som har født der. Jeg brukte ikke smertelindring under første fødsel, og vil prøve uten nå også, men vil være på fødeavdelingen slik at jeg ihvertfall har muligheten. Bedøvelse ved evt sying får du nok uansett. Men du får jo bare ligge der oppe et døgn etter fødsel... har du normal fødsel og alt er bra, får du jo nå tilbud om å bo på hotellet, og der kan pappaen også være(må betale litt for å bo) så mye dere ønsker.

Skrevet

Ikke for mødrene, men skal faren bo der må han betale. Men får en form for rabatt.

Skrevet

Men skjønte ikke helt....koster det bare for faren å bo på hotellet? Eller meg også?

Skrevet

Det koster bare for faren. Alt er gratis for deg.

Skrevet

Får man ligge på hotellet da, dersom man føder på fødeloftet? Eller gjelder dette bare for de som ligger på vanlig fødeavdeling?

Skrevet

Fødeloftet tilbyr lystgass og akupunktur som smertelindring. Dere får være der inntil ett døgn etter fødsel, om førstegangs fødende får føde der vet jeg ikke, trodde d.

På pasient HOTELLET er man på hotell, dvs at man "spiser i spisesalen" og ikke går rundt i pysjamas. Far betaler ca 400 for overnatting med frokost og ca 600 med alle måltider. Hotellet har 15 rom avsatt til barsel, men de kan leies ut til andre også. Her skal d være feks ammehjelp, men d blir mer din oppgave å si fra om du trenger hjelp.

Sånn jeg har blitt fortalt så kan en bli utskrevet til hotellet om fødselen er ok, alså om du føler for d og barnet har d bra.

Er selv veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

Negative sider med fødeloftet: Ikke medisiner!! Etter forrige gang med petidin vil jeg veldig gjerne prøve epidural....tror jeg.. Synes også d er tidlig å reise hjem innen 24t.

Positivt er at pappen er der, og at atmosfæren er bra sier de.

Jeg vil i utgp føde på fødeavd, ha en natt? kanskje på barsel og så en natt på hotellet sammen med min mann. D sa min jordmor at jeg ikke kunne, d var enten eller.... Skjønner ikke hvorfor egentlig..

Vanskelig valg..!!! Snakk med JM din å hør hva hun sier:) har bare vært på vanlige føden selv..:)

Skrevet

fødeloftet tilbyr ikke lystgass. der er det kun alternativ smertelindring, lystgass må du på den ordinære fødeavdelingen for å få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...