Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Hva gjør man når man har fått en hemmoride? Den begynner å gjøre vondt. Kan man få noe som får den til å krympe? Får man noe som fjerner smertene? Andre tips??
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Det finnes ok salver å få kjøpt. Både på apotek og helsekost. Men har du skikkelig vondt hjelper de ikke. Det aller viktigste er å prøve å løse problemet innenfra, ved å unngå forstoppelse. Spis laktulose, linfrø, svisker eller drikk kefir. Alt dette hjelper. + masse vann. Når du skal på do kan det være lurt å smøre det endetarmsåpningen og gjerne litt innenfor og med olje. Da glir avføringen lettere ut og det blir mindre press på hemoriden. Når du er ferdig på do er det viktig å vaske veldig godt. Det er de betente hemoridene som er de verste! Skyll så lenge med kaldt vann, evt legg på is en stund, for så å dytte inn hemoriden. Gjerne med litt olje (babyolje funker fint). Dette gjentar du etter hvert dobesøk. Lykke til. Vet hvordan du har det. Det er ikke noe kjekt + man har ikke lyst å fortelle det til noen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Gode råd fra anonym her oppe...selv la jeg i tillegg til dette en varm klut på før jeg gikk på do...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Jeg smører på honning et par ganger om dagen..hjelper litt..Ikke kult dette med hemorider..veldig ekkelt+flaut..Trøst deg med at det er utrolig mange som har det når man er gravid..
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 gå på apoteket å kjøp alcos anal. Det hjelper. Hjalp iallefall på meg. hemorider er noe hærk!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Åssen vet man at man har hemorider? Tror jeg har begynt å få en men den er ikke ekstremt vond enda.
3jenter Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Dytter litt. Vil gjerne ha svar på åssen man vet man har hemorider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå