Gå til innhold

Vektoppgang....

Anita65

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i uke 20 og har lagt på meg kun ett kg. Men hva legger dere andre på dere, hvor langt er dere kommet? Det er nå alltid denne vekta da...I mitt første svangerskap sa alle, bare spis det du vil, kiloene raser av deg etterpå !....Hm, det stemte IKKE, så jeg passer bedre på nå.Det blir jo verre og verre for hvert sv.skap. Kiloene sniker seg på. Går mye turer, og er påpasselig med å ikke legge på meg for mye. Jeg vet det er så vanskelig å ta av etter fødselen. Prøver man å slanke seg da, går det utover melka, er min erfaring. Interessant å høre hva dere andre erfarer mht vektoppgang etc.

Fortsetter under...

Jeg er i utgangspunktet en slank type, opptatt av kosthold, men trener vanligvis mye og spiser derfor kaker ol med god samvittighet. Under graviditeten har jeg, som ellers, spist akkurat hva jeg har lyst til (spiser lite godteri, fordi det gir meg en uggen følelse). Jeg har hittil (uke 31) gått opp 14 kg. Det er omtrent som normalt for meg. Har pleid å gå opp 16-18 kg. Jeg får store barn (4 kg), har masse fostervann og alt veier.

Jeg slanker meg aldri, og har tidligere brukt omtrent 1 år på å gå ned igjen. Men det er jo treningen da! Trener 4-8 timer i uka løping eller ski. (Jeg må passe på å spise under lengre økter for ikke å få uønsket fettforbrenning (les: helt flate pupper!)). Men det tar gjerne et års tid før jeg kommer ordentlig i gang med trening!

Vi er forskjellige. Jeg ville ikke tenkt på vekten. Kun å spise mest mulig sunn og næringsrik kost for den lille :-)

Jeg har egentlig ikke forsaka så mye i dette svangerskapet. Spist det jeg har hatt lyst på, men mindre.Det har gått greit. Har trent mye, både sykling, gåing og fjellturer når vi er på hytta (hver helg). I dette svangerskapet har jeg lite lyst på søtt og salt, akkurat som om jeg har mista litt smak- og luktesans...?Gikk ned 20 kg i fjor, derfor vil jeg ikke opp i vekt nå. Vil være slank, nybakt mor. Det er ganske så normalt å gå opp 16-18 kg. I mitt første sv.skap gikk jeg opp 30 kg, så 26 og 12 det siste.Nå blir det mindre, tror jeg...

Hei..

jeg er i uke 21 if.ul,men 2 uker kortere if.egen termin. jeg har gått opp ca.3 kg etter uke 11,og egentlig er d ikke d jeg tenker mest på..bare ungen er frisk og at alt går bra, så er jeg mer enn fornøyd.

første sv.skap gikk jeg opp 23 kg og jeg tror ikke at jeg skal prøve å slå det denne gangen men har ikke samme matlysten som i første sv.skap.

pga.sv.skaps-depresjon raste jeg ned 20 kg på ca.3 uker etter fødselen,så jeg koser meg mens jeg kan nå..

prøver vel å spise sunt men d blir kanskje litt lite trim..

jobber kun nattevakter i tillegg..

Annonse

jeg har egen termin 18.februar,mens ul-legen mente 4.februar.. skjønner ikke hvordan d kan stemme men d går jo ikke ann å si noe til dem heller, for dem har jo alltid rett..

jenta vår kom 1 mnd før tidlig og var 3690 gr og 51 cm,og d var både egen lege og ul.legen sin termin..

så kanskje denne bebisen oxo er stor? hvem vet?

dem måler jo hodet og dem var ganske så hysteriske på at hun hadde vannhode pga.hodestørrelsen,men jenta var frisk,hun..

så jeg tenker at denne oxo har stort hode og at d er d dem ser på..

legen min sa at hvis jeg skulle gått tiden ut så hadde hun vært rundt 4500 gr..og hun ble setefødt..AUUU!

Så jeg håper at dem kanskje gir meg en xtra ul av den grunn..håpe.håpe..

vil gjerne vite hva jeg går til,sånn noenlunde da,før fødselen starter..sist var jeg på røntgen med DE riene..

d var vel d jævligste med hele fødselen..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...