Serial mom Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Vet ikke om det er det jeg har,men skal inn til lapraskopi en eller annen gang iløpet av de kommende månedene.(gyn. har nettopp sendt papirer til Ullevål) Egentlig mistenker jeg endometriose,men det kan jo være noe annet,f.eks tette eggledere. Kan de gjøre noe med det,eller går man rett til prøverør da? Finnes det noen symptomer på tette eggledere? Har egentlig mest symptom på endo.,så tror det er det,men når man ikke vet er man jo redd for at det kan være alt mulig... Har EL hver måned og regelmessig sykluser,så da er det ingen vits i å prøve med piller a'la pergo heller... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6441698-skal-til-lapmen-lurer-p%C3%A5-noe-eng-tette-eggledere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 25. september 2006 #2 Del Skrevet 25. september 2006 Hei på deg! Hvis du har endometriose kan de under operasjonen svi av mye med laser og da er det vel vanlig at man prøver med inseminering før prøverør. Egglederene dine vil også bli undersøkt mens de tar lap. De blåser opp og kan da se, og i noen tilfeller kan egglederene åpnes under denne undersøkelsen. Da er det også vanlig at man kan prøve enten med pergo eller inseminering før prøverør. Det er ingen symptomer på tette eggledere. Vi er søkt inn til ass.befruktning ved riksen, og da vi var på forsamtale ble det bestemt at jeg skulle gjennom lap før vi kunne gå videre. Da fikk vi følgende beskjed: Hvis de finner noe og kan gjøre noe med det blir det inseminering før prøverør. Hvis de ikke finner noe eller de finner noe og ikke kan gjøre noe med det blir det direkte til prøverør. De fant ingenting hos meg derfor blir det prøverør siden vi allerede har prøvd med pergo. Blir spennende å se når du får time på ullevål og hva de finner ut av. Håper du holder oss oppdaterte. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6441698-skal-til-lapmen-lurer-p%C3%A5-noe-eng-tette-eggledere/#findComment-6447581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 26. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 26. september 2006 Tusen takk for svar,susse :-) Håper nesten at de finner noe,slik at jeg får et svar iallfall. Ifølge gyn. var det liten vits med inseminasjon,hun mente det ikke hadde noe for for oss. Det ble isåfall rett til prøverør. Jeg vet ikke, jeg,får bare ta det et skritt av gangen. Kan jo hende det ordner seg på naturlig vis før vi kommer så langt. Pergo tror jeg blir uaktuelt,jeg har jo eggløsning hver eneste måned. Men det kan jo hende pergo kan hjelpe på andre ting,har ikke satt meg så nøye inn i det enda,vil jo helst slippe.. Skal holde dere oppdaterte på hva som skjer,men regner med det lar vente på seg med time på Ullevål. Håper det lykkes med prøverør for dere,skal krysse fingre og labber her for dere:-) *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6441698-skal-til-lapmen-lurer-p%C3%A5-noe-eng-tette-eggledere/#findComment-6453620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå