Gå til innhold

Rotete underliv etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for litt over 2 uker siden, fikk noen rifter, ble klippet pga vakum og sydd en del. Sømmene begynner å gro, men jeg synes underlivet mitt har blitt så "rotete". Ting er liksom ikke der de var før... Analåpningen er flyttet bakover i hvert fall 1 cm (bommer alltid når jeg skal tørke meg etter å ha vært på do!), mellomkjøttet har blitt mye lengre, i hvertfall 2 cm lengre, og åpningen mellom de indre kjønnsleppene har blitt veldig mye større, men det rareste av alt er at jeg ikke ser noen skjedeåpning! Vet selvsagt at det er en åpning et eller annet sted, for det kommer jo blod ut, men den synes ikke! Har ikke villet rote så mye der, for det er fortsatt veldig ømt og vondt, men engster meg litt for at de skal ha sydd igjen deler av åpningen eller noe sånt. Tipper jo at den ligger på skrå bakover under mitt nye mellomkjøtt, men vil ikke kjenne fordi det er vondt... Er det noen som kjenner seg igjen i beskrivelsen min? Flere som har fått fullstendig "endret anatomi" etter fødsel? (Og kan skjedeåpningen ha blitt mindre eller hva har skjedd med den?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min siste fødsel var jeg så hoven at jeg nesten ikke orket å kjenne etter hvordan jeg var nedentil. Jeg hadde bare grad to når det gjaldt rifter, og hadde kun noen få "pyntesting". Det tok flere uker før hevelsen gikk ned.Og jeg hadde ikke anledning til å kjenne noe kjedeåpning. Jordmor viste meg med speil hvordan jeg så ut nedentil og det var ikke noe vakkert syn. Hvis du bekymrer deg så ta en prat med føden og dra inn på kontroll. Du kan jo komme inn inntil 6 uker etter fødsel.

Skrevet

Hei Jeg "så ikke ut" etter min fødsel og var veldig bekymret (måtte sy en del og hadde flust med hemorider). Jeg følte at skjedeåpningen var for trang. Det var som om mellomkjøtter var sydd for langt inn mot skjedeåpningen. Da jeg var på kontroll etter fødsel var det slik fortsatt, men som legen sa til meg alt går seg til. Nå føles det greit ut. Alt er selvfølgelig litt utvidet, men det funker. Jeg tror det er viktig med knipeøvelser så blir funksjonene bedre også. Nå skal jeg føde mitt andre barn i desember så jeg er spent på om "skadene" denne gangen.

Skrevet

Hei!

Jeg har født fire og vet at det tar litt tid før ting normaliserer seg.

Veldig viktig med bekkenbunnstrening da dette "løfter" undrelivet på plass, om du skjønner.

tror du skal gi det litt lenger tid...to uker er veldig snart.

Skrevet

La det gå noen uker så skal du nok se ting havner på rett plass, nå er det hovent vet du. Uff ...vonde greier:(

Skrevet

Tror nok bare du er litt hoven enda. Jeg husker jeg følte det likedan etter mine fødsler, Du har jo presset mye også, det tar litt tid før ting kommer på plass igjen, men det blir som regel bra til slutt.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...