Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Han jeg deler unger og hus med er selvstendig næringsdrivende og er mye borte. Jobber stort sett 10 mil unna. Om han er i nærheten og rekker fødselen så blir han jo med. Men han må jo isåfall på jobb igjen like etterpå! Og kan ikke ta seg fri dagene etterpå. Dette er jeg innstilt på, og forstår jo at sånn er det. Men hva med dere andre? Det virker som om hele verden kan stoppe opp bare fordi dere skal ha unge? Greit for de som har spart ferie og slikt, men hva med dere som har menn som jobber langt unna og er MYE borte?
Vikki ;o) Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Min jobber veldig mye og, men jeg har født på en fredag begge gangene, så for oss har aldri den problemstillingen komt opp ;o)) ' Kanskje du bør satse på en fredag du og???? Men jeg må jo innrømme at verden kan faktisk stoppe opp akkurat den dagen man får ett barn. Hos oss er iallefall barn viktigere!!!! Man får til akkurat det man vil få til, sier vi ;o))))
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Jeg mener helt ærlig at det å skulle bli pappa er noe som skal prioriteres fremfor jobb. Det er snakk om en eller to dager! Hva skjer om mannen din er syk en dag? Stopper hele bedriften hans opp da? Ikke meningen å være frekk, men jeg mener ungen fortjener oppmerksomhet ikke bare fra sin mamma, men også fra sin pappa...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Her har pappa`n ikke muligheter til å ta seg fri i fjorten dager etter fødsel, men vet du hva, syntes det er helt greit jeg. Orker ikke ha noen oppå meg hele dagen, når jeg skal vende meg til dette nye livet. Jeg har han her hele kvelden og natten, det burde gå greit det. Om jeg skulle få behov for han kan ha ta hjemmekontor nå og da, så dette går nok bra:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Kjenner meg litt igjen. Har en kjæreste som selv kommer til å ta minimalt med fri. Men er likevel litt såret. Det handler litt om prioritering og planlegging også. Hadde de feks. fått tilbud om en ukes guttetur til England gratis for å se favorittlaget spille, tror du han hadde latt være å ta seg fri?? Neppe!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 "Bare" fordi vi skal ha unge? Det å få unge er jo noe av det største som fins!! Så ja: i en dag eller to da syns jeg faktisk at verden kan stoppe opp! I alle fall når det gjelder jobb.... ens barn er mye viktigere å prioritere enn jobben altså!
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Jeg har en mann som ikke kan ta seg så mye fri ved fødselen. Han er ikke selvstendig næringsdrivende, men i en jobb han ikke har mulighet til å være så mye borte fra. Han reiser normalt til Afrika på hverdagene og kommer hjem til helgen. Nå har han måtte være I Norge de siste ukene pga fødselen. Dessverre er jeg nå en hel uke på overtid så han har måtte bli lenge her. Når ungen blir født vil han ta seg en uke fri og så må han ut og reise igjen. Slik er det. Vil han/jeg at han skal være mer tilgjengelig så får han finne seg en 08-1600 jobb i stedet....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 HI HER: Ja, jeg sier "bare" fordi dere skal få unge. Det er ikke bare det største som fines, men også det mest naturlige! Og det henger kanskje litt med hvordan man tenker ellers også, hva man er vant med og hva slags menneske man er. Også livsstil henger sammen. Jeg er ikke avhenegig av han jeg bor sammen med. Han er borte hele uken, og kommer hjem til helgen. Da også jobber han endel. Jeg trenger ikke å ha en som holder meg i hånden hver kveld. Misforstå meg rett, jeg vil jo selvsagt at han skal delta mer, men det har noe med hva man har mulighet til!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Jeg skjønner hva du mener. Jeg synes også det avhenger av hvor mange barn man har fra før. Første gang man får barn er jo ikke akkurat det samme som gang nr 3, 4, 5 etc..... :-))) Følelsen og engasjementet man har ved barn nr 1, kommer dessverre ikke tilbake ved de seinere fødslene. Misforstå meg rett. Man er like glad og takknemlig for alle. Men siden man har vært gjennom dette før så blir det ikke akkurat det samme som den første gangen....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 Oppmerksomhet vil h*n få, og jeg tror ikke h*n vil merke så mye forskjell om han får det kl.11 på formiddagen eller kl. 17 på ettermiddagen. Vi velger forskjellig og det må andre godta uten alt for mange "meninger". Han skal ha sin permisjon når jeg går ut i jobb, så han er ikke helt hekta på jobb, men vi har snakket om det, og dette er den løsningen vi har kommet frem til, noe vi begge er fornøyde med.
Harald Ripultfør Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Samboeren min skal være med på fødselen og han skal ha fri i 2 uker etterpå. Jeg er kjempeglad for å ikke måtte være alene med babyen de to første ukene, siden det er noe helt nytt. Jeg er også kjempeglad for at han får en sjanse til å være hjemme å knytte seg til barnet han også. Skulle ønske han kunne vært hjemme lengre!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Ja, en fredag tar jeg gjerne! Det ville jo vært ypperlig for oss! Skal huke av fredag i almanakken:-) he he, bare det hadde gått an!
2småbarn Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 Jeg synes at dersom ikke pappaen kan være med, så burde man ihverfall ha noen med seg enten det er din egen mor, søster eller en god venninde. Grunnen til det er først og fremst den at hvis det skulle oppstå noe akutt - noe man må ta en rask avgjørelse på - så er det sikkert betryggende å ha en å prate med forde det kan være vanskelig å ta avgjørelser selv i en såpass presset situasjon som man er i under en fødsel.
Gjest Skrevet 25. september 2006 #14 Skrevet 25. september 2006 så dere jenter at nesten alle svar her er av en "anonym".. aner ikk hvem som skriver til hvem da... min mann får to uker perm etter fødsel fra jobben sin, men han er også selvstendig, litt på si, å vi får vinterbarn, å han har eget brøytefirma. så om han har fri fra ene jobben, så har han fortsatt den andre. ser på de timene han er ute å brøyter snø, i begynnelsen, som en test på meg selv, om jeg overlever å skulle ta vare på babyen alene... men godt å vite han kommer til å bare ha den ene jobben da... også når han har pappa-perm.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #15 Skrevet 25. september 2006 Hi her! Jeg hadde med mamma sist gang, for han satt fast i kø da jeg fødte. Kom akkurat for sent. Men jeg bærer ikke nag til han for det. Det betyr mest for meg at han prøver å komme så fort som mulig. Morsinstinktet mitt kom så fort og naturlig. Ammingen også. Følte meg trygg og sikker på babyen og tingene rundt. Og det er jo positivt. Tror det vil gå like greit denne gang også. Men jeg bare lurte på om ALLE hadde det sånn at fedrene kunne ta fri og være hjemme lenge etterpå. Synes det er så rart at ingen andre har det som meg at gubbene er mye borte. Hva med lastebilsjåfører, oljeplattformarbeidere, militære etc? De er jo begrenset hjemme. Hva med de mødrene?
kaia_79 Skrevet 25. september 2006 #16 Skrevet 25. september 2006 Hei og hopp, Hos oss har ikke det at pappaen skal være hjemme de to første ukene så mye med mitt behov for å ha noen der å gjøre. Det er heller pappaen sitt eget behov for å være sammen med barnet sitt helt i startet. Og det synes jeg er flott! Like stort å bli far som å bli mor :-) Heldigvis legger de fleste arbeidsplasser til rette for dette og fler og fler kommer etter. Er man selvstendig kan det være litt vanskeligere, men veldig enig med endel av dere som sier at verden bør stoppe litt opp når man blir foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå