anntin Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg hadde termin på lørdag (23.) og her er det ingen tegn til at spira vil ut. har aldri gått til termin før og finner det svært urettferdig at jeg må gå over tiden nå med nr fire. Er det flere overtidsbabyer der ute/inne?
Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Ja, her er det en overtidsbaby som ser ut til å storkose seg inni magen, for nå er det ikke flere tegn til at han vil ut.. Har et par cm åpning og mista slimproppen for flere dager siden. Men nå tror jeg han og kroppen min tar pause, sukk. Hadde termin igår..
anntin Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Godt at det er flere enn meg da... tror det er noe feil med datostemplingen her jeg...
Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Ja, det skulle man tro.. Jeg som tom skrubba BILEN inni igår, i håp om at det kunne starte noe... Men nei... Tenkte at den må jo være rein og fin når vi skal hjem fra sykehuset... Men ser ikke ut til at det hasta med den bilvasken gitt... Hvor skal du føde? Skien her..
3barns mamma Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Hei hei! Henger meg på her jeg å... Hadde også termin på lørdag. Og ingen tegn til at han vil ut ennå, skulle tro han hadde grodd fast. Fikk også før termin sist, så jeg ar venta lenge. Hadde jo håpet på at det skulle skje nå også.
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Vel, jeg får henge meg på jeg også... Jeg er 7 dager på overtid!!! Jeg synes også det er skikkelig urettferdig!!!!! Dette er barn nr 3 og "alle" sa jeg kom til å føde før terminen. Her er det ikke antydning en gang. Hva skal jeg gjøre???? :-((( Barn nr 1 og 2 kom 11 og 2 dager på overtid. Jeg er så lei! Hva gjør dere for å få dagen til å gå. Jeg føler meg så stor og tung nå at jeg orker ikke akkurat sprette rundt....
Gjest Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Få dagen til å gå ja, det var et godt spørsmål.. Syns ikke jeg gjør noenting jeg.. Føler at jeg bare sitter og venter på tegn på fødsel.. Har liksom vaska og ordna alt som kan vaskes og ordnes her og.. Lurte faktisk på om jeg skulle begynne å strikke et el annet, et mykt baby teppe eller noe... Ja, det tror jeg at jeg skal ! Ikke hjelper det på humøret mitt at jeg får ørten meldinger hver dag der alle spør om det skjer noe.. Er jo koselig, men det er liksom så nedtur at jeg alltid må svare "nei"... hehe
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Nei, jeg sitter også rett opp og ned og venter på "tegn". Kjører et par vaskemaskiner. I dag ser det ut som om jeg skal bruke en hel dag på å skifte sengetøy også..... Gidder overhode ingen ting... bare venter og venter... og synes det er skikkelig "urettferdig" å høre om alle som føder før terminen :-)
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Henger meg på jeg også! 6 dager på overtid, og fryktelig lei av og vente! Begynner og gå skikkelig utover humøret nå.. Dagene går kjempe-tregt, og mange som maser om ikke babyen har kommet enda.. Kjenner jeg blir mer og mer engstelig for at det skal være noe galt med babyen også, hører om så mye rart, når man går over terminen. Men det er vel bare skrekk-historier sikkert.. Dette ble skikkelig sutre-innlegg, men må bare få det ut!!
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 Vi har lov til å sutre litt nå.... Jeg merker også at tankene på at det skal skje noe er der. Det har jeg sldri hatt før. Kommer kanskje med alderen :-) Har du fått overtidstime på et sykehus? Jeg skal inn til sjekk fredag om det ikke skjer noe før det....
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Jeg skal til jordmor imorgen, også blir det da satt opp time neste tirsdag på sykehuset (må gå 14 dager over her). Men leste her på BIM ved 41 uker, at når man gikk over termin, så skulle man inn til ultralyd, og Ctg-undersøkelse og diverse. Men her hvor jeg bor, er det ingen praxis med det. Ble litt extra engstelig av det... Hvordan er det der dere bor?
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Jeg fikk "overtidstime" av legen min med en gang jeg passerte terminen. Hun ringte da til SØF (Fredrikstad) og ba om en time slik at de får sjekke det du nevnte ovenfor. Her skal man få overtidstime mellom 9 til 11 dager etter termin. De vil da event vurdere om de skal sette i gang fødselen og at babyen har det bra. Man skulle tro at slike ting skulle ha de samme retningslinjer uavhengig av hvor man bor i landet.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 Ja, skulle tro det men.. Skal mase litt extra på jordmor imorgen, og høre om jeg kan få komme på sykehuset litt før.. Men vi får krysse fingrene for at vi slipper og vente til "overtidstimen", at babyen vil hilse på før!! Men er ingen tegn til noe som helst her nei..men prøver og holde håpet bittelitt oppe enda. Ikke enkelt men..
#Troika# Skrevet 25. september 2006 #14 Skrevet 25. september 2006 Overtid, ja!!! To dager siden termin. Venter 3.-mann, så trodde faktisk at denne gangen skulle jeg slippe å gå over. Folk er flinke og maser ikke så mye ved å sende meldinger, men får komentarer når jeg er blant folk. Lurer på om jeg kjenner noe, akkorat som jeg da ville ha begynt å lagt ut om det???! Er ekstra surt at de som har termin i rundt meg, har begynt å fått. He-he, akkorat som det er noe konkurranse. Huff, blir litt smårar og humørsyk av dette..
mamma`n til petter&ada Skrevet 25. september 2006 #15 Skrevet 25. september 2006 Jeg hadde også termin på lørdag...jeg er vel lei,men jeg er mer frustrert...vet liksom ikke hva jeg skal gjør på dagene.jeg sover en del,men det er ikke så veldig mye annet jeg gjør...vasker litt her og der,men har ikke energi til så mye mer.Blir sliten av å bare gå å skjenne etter hele tiden også...dette blir et skikkelig sutre innlegg...sorry... Skal til jordmor i morgen og håper hun ordner en avtale for meg på sykehuset...skal føde på bærum og der har jeg hørt at de lar damene gå nesten opp til 3 uker overtid...Jeg fødte sønnen min for 2 år siden og han kom ut tre dager før termin på hele 4500g og 53 cm lang....hvor stor skal denne ungen her bli tenker eg bare......hjelp.....
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 25. september 2006 #16 Skrevet 25. september 2006 På en måte så er det litt godt å se at andre også bare går og dasser rundt (akkurat som meg) for tiden. Nå har jeg brukt hele formiddag på å re opp en dobbelseng, satt på 1 vaskemaskin og brukt flere tusen kroner på å betale regninger over nettbank. Mitt siste barn (ei jente) veide 4030 gr. Jeg tenker også på hvor stor denne gutten kan bli :-) han legger jo antagligvis på seg godt hver dag nå... skrekk og gru :-))
mamma`n til petter&ada Skrevet 25. september 2006 #17 Skrevet 25. september 2006 det er godt å se andre som også går overtid...har så mange som jeg kjenner som har født rundt meg....jeg er den siste av fem og tre av de hadde termin etter meg... Denne jenta her har ikke tenkt seg noe sted på en stund tror jeg....
Gjest Skrevet 25. september 2006 #18 Skrevet 25. september 2006 Er 5. dagen på overtid, og full av selvmedlidenhet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå