Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Hei! Her fant jeg visst en ny side på BAM. Noen som har det akkurat som meg! :-) Jeg har hatt en MA, en blæremola (som gjorde at jeg måtte vente over 1/2 år m å ble gravid igjen). Men nå er jeg det altså. Og som dere andre; livredd for å miste. Har så lite lyst å miste en gang til og så evt sette igang en utredning. Lurer sånn på om det er noe jeg kan gjøre nå, for dette svangerskapet. Har en mistanke om at jeg har litt lite hormoner. Er bare litt trøtt og stikker litt i magen, ellers ingen symptomer. Kan det være tegn på det? Noen som har fått sånn Crinone e.l. etter bare 2 aborter? Skal til legen fredag men det er jo så lenge å vente! Er nå 5 + 2 på vei, og det er kanskje seint å få hormoner når jeg er kommet i uke 6..?? Har visst hengt meg litt opp i disse hormongreiene. Og blir visst litt tullete av dette gravidstyret.. :-) Synes alt tar så lang tid!! Første MA var for 2 år siden! Lei av å vente.. Noen som har erfaringer med leger og hva de sier om hormontilførsel? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/
¤TralleTroll¤ Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 Først: GRATTIS med graviditeten da!! :-))) Krysser mine fingre for at det skal gå bra for dere nå!! Har selv vært gravid 6 ganger, og like mange MA/SA/BO.... Men har ikke gitt opp håpet!!! Jeg SKAL klare det!!! :-))) Spør legen om du kan få resept på Crinone.. Det kan være en støtte, og absolutt ikke farlig, og i hvert fall viktig hvis du har lite progesteron! Det finner du bare ut av ved å ta blodprøver. Det skal brukes fra du vet du er gravid, og det er jo ofte ikke før i 5. uke... Håper du får det, for det gir jo en trygghet også, det at noe blir gjort i hvert fall! Og du som er så engstelig.. Vet ikke om det er fastlegen din du skal til? De er kanskje mer restriktive og har lite kjennskap til crinone.. Hvis du ikke får resept, får du kjøpt progesteron- krem til å smøre på huden i helsekost- butikker. Det er helt ufarlig, men skal bare brukes de tre første mnd., deretter tar morkaken over progesteron. produksjonen! Lykke til i hvert fall!! :-))) klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6455129
coscos Skrevet 27. september 2006 #3 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Gratulerer med graviditeten! Jeg har vært gjennom det samme som deg (først MA og sist blæremola) i tillegg til at jeg har hatt en spontanabort innimellom. Etter andre aborten tok legen noen prøver av meg, deriblant en koagulasjonstest som var negativ. Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne få progesteronstøtte, i form av noen sprøyter (pregnyl) som jeg skulle ta fra jeg ble gravid. Men, denne graviditeten endte med utskrapning og senere konstaterte de at jeg hadde hatt blæremola. Så, etter dette fikk jeg full utredning, og da igjen en ny koagulasjonstest som viste litt for høye verdier. Men, tilbake til ditt spørsmål vedr. Crinone. Jeg fikk utskrevet dette (sammen med blodfortynnende), da jeg fikk beskjed om at dette var alt de kunne gjøre, og det var bedre å prøve dette, enn å ta sjansen på at det skulle gå greit denne gangen (selv om de ikke fant noen årsakssammenheng mellom de ulike abortene, i og med at alle var forskjellige). Så, jeg vil anbefale deg å høre med legen din om han kan skrive ut Crinone. Det er ikke farlig, og det kan tenkes det er dette som skal til for at du beholder spiren denne gangen Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6466398
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #4 Del Skrevet 28. september 2006 Takk for rådene! Jeg er heldigvis blitt litt roligere nå og tenker at det kan jo gå bra denne gangen.. Er dessuten blitt veldig kvalm og selv om det er kjipt syntes jeg det er litt betryggende at der er noen hormoner som herjer. Blir spennende med legetimen i morgen. Om han bare avfeier meg eller tar ting på alvor. Skal prøve meg å foreslå Crinone :-) Spennende å høre andre som har hatt blæremola! Det er ikke akkurat så mange av oss tror jeg. Kjipe saker syntes iallefall jeg at det var. At det ikke var et foster og slikt og all ventinga og blodprøvene etterpå. Æsj og æsj. Har egentlig ikke forstått nøyaktig hva det er enda men nå er det over så,.. Så lenge jeg slipper det en gang til. Håper veldig at det lykkes for deg coscos! Du har vært igjennom nok. Krysser fingrene for deg! xx Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6481332
coscos Skrevet 28. september 2006 #5 Del Skrevet 28. september 2006 Hei igjen! Du får sende en oppdatering etter legetimen. Skal du ha UL også da? Alltid spennende å se etter et bankende hjerte. Har lest en del om blæremola på nettet, da det ikke er så mange som har hatt det. Jeg også synes det var kjedelig å få den diagnosen. Var jo så klar for å prøve igjen med en gang! Men, fikk beskjed om å vente 6 måneder, og da ønsket mannen min og jeg og vente noen måneder til, slik at vi satset på å få barn på våren, og det klaffet godt. Er nå 9 uker på vei og venter i begynnelsen av mai. Jeg skal heldigvis få tett oppfølging med UL hver 2. uke, og i dag ringte legen min og sa at alle hormonprøvene så veldig fine ut, så nå håper jeg det går greit denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6483930
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #6 Del Skrevet 29. september 2006 Ja da har jeg vært hos legen og møtt de samme svarene som alltid. Ingenting vi kan gjøre, du får komme tilbake i uke 11. Åja du kan jo få en henvisning til tidlig ultralyd. Vi gjør ingenting før etter 3 aborter. Så, lykke til, håper det går bra denne gangen. Og du blir jo tross alt gravid :-) Foreslo Crinone som du spådde hadde han ikke hørt om det og etter å ha lest om det i legeboka si mente han at det ikke var noe for meg, i og med at jeg ikke hadde problemer med å bli gravid.. Ja ja jeg får vente til jeg skalpå gyn.pol. Skal til en overlege allerede på mandag, så vi får se da. Der er de hyggelige og kan mye mer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6497032
coscos Skrevet 1. oktober 2006 #7 Del Skrevet 1. oktober 2006 Synes det er rart at de sier at de ikke kan gjøre noe før etter 3 aborter. Selv om dette er "standarden", så går det an for legene å vise litt forståelse, og således starte på en utredning, spesielt dersom man har mistanke om at det er noe galt. Mine leger var i hvertfall så greie at jeg fikk tatt noen prøver allerede etter 2. abort (selv om den ene prøven var helt fin, og senere var den ikke helt bra allikevel), og i tillegg fikk jeg progesteron-støtte. Så, dersom du skal til lege igjen til mandag, ville jeg prøvd meg igjen og spurt om det er noe de kan gi deg. Slik jeg har forstått, så er det ikke farlig å ta Crinone, kroppen tar bare opp det den trenger, men medisinen er dyr (koster rundt 500 kroner for 15 dager, og man får ikke satt dette opp på egenandelskortet), så det kan jo være årsaken til at de ikke vil gi deg dette inntil det er påvist at du har behov for det. Har lest litt andre steder her på nettet, at man kan også kjøpe noe på helsekostbutikkene, som er noe lignende. Det trenger man ikke resept for, så kanskje verdt å prøve. Skal du få UL nå på mandag? I så fall, så er jo det også "mer betryggende", synes jeg, da man har større sjanse for at det skal gå bra om man har sett et hjerte som banker. Lykke til hos legen i morgen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6512119
Smilje med gull i magen Skrevet 1. oktober 2006 #8 Del Skrevet 1. oktober 2006 GRATULERER med graviditeten!!! Lykke til hos legen! Og husk- symptomene vi får er jo ulike! Jeg har alltid blitt veldig trøtt + kjent litt stikkninger som første symptom på graviditet... heldigvis trenger vi ikke alle å være galkvalme Enkelte har jo ingen symptomer i det hele tatt- og bra går det allikevel! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6512352
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #9 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei igjen! Såg ikke at det var svar her jeg før i dag, jeg.. Møtte den mest fantastiske overlegen på mandag som tok seg god tid til å snakke med meg og bla forklare blæremolaen! (på tide..) Hun sa gravide ikke fikk oppfølging før etter 3 aborter men hun ville gjøre et unntak i mitt tilfelle :-) :-) Hun sa at det er nå du trenger det. Så jeg fikk UL og selv om hun sa de ikke kunne se et bankende hjerte ennå så såg vi det!! :-) Så nå skal jeg til henne for blodprøver og UL en gang i uken. Ble så lykkelig over å ha truffet denne damen!! Selv om det fortsatt kan gå galt er der noen som har hørt på meg istedenfor å avfeie smerten. Jeg nevnte hormonmangel for henne men hun sa at de prøvene var vanskelige å ta mens jeg var gravid, at det var for sent denne gang. Men nå er jeg faktisk også blitt veldig kvalm så jeg håper og tror alt er normalt. Tusen takk for alle gode råd og tanker! Smil fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440990-noen-r%C3%A5d/#findComment-6553460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå