selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 Forfatter #26 Skrevet 25. september 2006 Dette høres jo utrolig gøy ut! Visste ikke at en kunn legge inn skatter selv... jeg aner julegavetips til gubben her... gps altså
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #27 Skrevet 25. september 2006 En mann uten gps??? Og du prioriterer kjøp av BabyWatcher? Illojalitet kalles vel slikt...
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 Forfatter #28 Skrevet 25. september 2006 hm... jeg føler meg litt truffet her... kan noen forklare meg hva han egentlig skal med denne gps'en da? Er mangelen på dette instrumentet nok til å kunne påberope seg begrenset livskvalitet?
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #29 Skrevet 25. september 2006 En god del menn jeg kjenner ville påstå det, ja. Min elskede er vel på sin femte GPS nå, men så er han også til sjøs (egen båt) og trenger den faktisk til navigering til hverdags... Men kjenne etter nå: Føler ikke egentlig også du behov for å kunne ringe hjem og ikke bare si "jeg sitter på ferga", men "jeg sitter på..." og så oppgi nøyaktige koordinater så din elskede kan følge din vei hjem med 50 m margin? Nei? Da er du nok hunkjønn, kjære du...
vims-74 Skrevet 25. september 2006 #30 Skrevet 25. september 2006 Og ikke minst kan fortelle nøyaktig når man er hjemme... "kjære, om jeg holder denne farta her er jeg hjemme om 17 min og 9 sekunder" GPS er igrunn genialt, skulle ønske vi hadde den da vi kjørte rundt i Skottland for 2 år siden! Det er ikke heeelt enkelt å komme kjørende inn i Edinburgh og skal finne det hotellet man har reservert rom på, selv om også det gikk utrolig greit! Sponge: hvor er er du bor egentlig? Du får fortelle din kjære om geocashing! Det som er gøy, er jo at man kan reise og treffe andre geocashere også, med jevne mellomrom arrangeres det såkalte "events" der man får oppgitt kordinater, og i tillegg til å finne en"skatt" kan man finne andre geocashere ka-ping: genial gaveide ja!
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #31 Skrevet 25. september 2006 Stor og folketom kystkommune nord for Bodø... Jeg har markert nettsiden du oppga som favoritt og tenkte å lære litt mer på hjemmebane (BiMmer så mye på jobb at jeg prøver å begrense annen surfing), men det høres jo bare moro ut:)
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 Forfatter #32 Skrevet 25. september 2006 Sponge: jeg er nok tydeligvis jente ja... når det gjelder ditt noe avsidesliggende bosted, så er det jo som vims sier mycket mulig å legge inn skatter selv Tips til hva vi kan finne på sommeren 2008 kanskje? Vims: jeg skjønner jo nå at min kjære manns livskvalitet tydeligvis vil øke betraktelig ved anskaffelse av dette instrumentet... jeg kryper til korset, og ber herved tynt om ekspert-hjelp til å plukke ut et passende eksemplar av innretningen i julegave til kaping-mannen...
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #33 Skrevet 25. september 2006 Og svampemannen anbefales forresten som Edinburgh-guide - der jobbet han nemlig i 8 år eller noe før jeg fikk klørne i ham:) GPS har aldri vært noe savn der!
vims-74 Skrevet 25. september 2006 #34 Skrevet 25. september 2006 Sponge: gi meg noen kordinater hvor du bor a! Tjihi... tenkte ikke dukke opp uventet på døra di, skulle bare sjekke om det er noe geocacheaktivitet på dine kanter ka-ping: nå er det sånn at det er mannen i huset her som kan om sånne ting, eneste jeg vet er at sånne dingser koster noen tusen. Så om du finner ut hvor mye du kan legge i en sånn dings, så kan jeg sette min mann på saken for å finne ut hva som er best
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #35 Skrevet 25. september 2006 Husker ikke koordinatene sånn i farta, da - det er jo gubben som bruker GPSen til daglig, så den er i båten i Bodø for øyeblikket. Men skal nok komme tilbake til det! Terrenget her i Steigen er jo utmerket til det, uansett burde det kunne bli ny hobby for folket her når bare elgjakta går over. Før det er det vel litt farlig å labbe _for_ mye i skog og mark...
selfangerkjerringa Skrevet 25. september 2006 Forfatter #36 Skrevet 25. september 2006 hjelp, noen tusen ja... men jeg lurer fremdeles på om det er spas&moro som er hovedpoenget med denne greia? Eller om den har noen mer praktiske funksjoner også - bortsett fra for å utføre en morsom nerdehobby? Vi kjører sjelden i større byer... bortsett fra en og annen turen til Gøteborg (svigers bor 2 timer unna), men den byen suger så mye eselballer trafikkmessig at en gps neppe utgjør store forskjellen.
vims-74 Skrevet 25. september 2006 #37 Skrevet 25. september 2006 Tror nok den kan hjelpe til også i Gøteborg! Det er nok ikke spas&moro som er hovedpoenget sånn _egentlig_ -det er nok for å finne fram, akkurat som med kart og kompass. Men, den vi har er en liten håndholdt en, som kan gi info om den byen man er i, hvor er nærmeste politistasjon, resturant, museum og slikt. Man kan laste ned forskjellige kart fra forskjellige byer, og slipper gå seg bort om man er i en storby Jeg synes det er en nyttig liten sak!
SpongeBob Skrevet 25. september 2006 #38 Skrevet 25. september 2006 Say it loud - I'm a nerd and I'm proud! Svampemannen dykker (såklart), så da er det uvurderlig i båt og med henblikk på markering/kartlegging. Ikke bare spas&moro, nei. Ka-ping, sa du ikke noe om at dere hadde jakt-walkie-talkie? Hvis noen av dere jakter er jo GPS utrolig greit å ha...
vims-74 Skrevet 25. september 2006 #39 Skrevet 25. september 2006 ka-ping: jeg har et parkeringspørsmål! kan jeg ta det her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå