Gå til innhold

Kjære Sprudle

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål til deg ang den svangerskapskløen. Jeg sitter selv med masse utslett over hele kroppen på grunn av at jeg klør så vanvitig. Har en elendig lege som kun sykmelder meg sier hun ikke vet hva som kan tas av prøver etc... sier at det er ikke farlig så lenge jeg ikke klør inne i hendene og under fotbladene( klør da kun oppå, har kun tatt gallesyreprøve ikke leverprøve. Den prøven var fin.

Hva slags type kløe har du, får du sånne prikker som begynner å blø? Jeg er helt desperat på natten, sover max to til tre timer i strekk. Ingen ting som hjelper av de rådene som de har til div kremer etc.

De blodprøvene, har du tatt dem flere ganger?

Synes denne kløen er skikkelig ekkel, for den blir liksom bare værre og værre.. begynt å klø i nakken og på halsen også.... ellers klør jeg på beina, armer, rygg, rumpe og mage..... DESPERAT..

Håper det går bra for din del.. .og føler virkelig med deg med den kløen, og krysser fingre for at den lille får være i magen en stund til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6440440-kj%C3%A6re-sprudle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg !

Utrolig irriterende plage vi har fått!!

Jeg har heldigvis en veldig snill lege som tar en minste lille ting på alvor... typen kløe jeg får er at det klør på huden også får jeg prikker av at jeg klør. eller det ser mer ut som sår som begynner og blø og verke... jeg klør da extremt under fotbladene og inni hendene men resten av kroppen har nå også begynt.

jeg har nå fått en del medisin etter at alle "kjerringråd" ikke har fungert,men er jo så klart skeptisk til og ta medisin når jeg går gravid...

Blodprøvene jeg tar tar jeg hver 2 uke nå for og følge med lever og gallesyre....

hvis legen din ikke vil gjøre noe med kløen din så ring sykehuset og få prate med en gynekolog eller en på fødeavd.... og forklar plagene dine,dem pleier og ta deg på alvor... og vurderer da om du trenger og komme dit e.l

Jeg skjønner VIRKELIG hvordan du har det...! Jeg gleder meg til den dagen kløen er over!!

Håper det ordner seg for deg også... :)

Tusen takk for svar...

Skal til en gynekolog neste uke.. anbefalt av min mor, som gjerne ville sjekke det ut.... Så jeg håper at kanskje han kan hjelpe meg litt....

Ellers får jeg bare fortsette å klø, er jo blitt en vane at jeg ikke sover så mye lenger. Tross alt ikke lenge igjen nå, har klødd siden mai så to og en halv mnd til skulle vel gå bra.

Kjære medsøstre1

I mitt første svangerskap hadde jeg kløe så det holdt allerede fra jeg var 2 mnd. på vei. Det var grusomt, trodde jeg skulle klø meg ihjel! Det ble ikke bedre av at legen min ALDRI hadde hørt om svangerskapskløe og det ble ikke tatt noen ekstra leverprøver eller galleprøver. Fikk veldig høyt blodtrykk og proteiner i urinen de siste tre ukene av svangerskapet - og måtte stadig inn til sjekk for mulig svangerskapsforgiftning - noe jeg ikke hadde. Vet ikke om svangerskapskløe og høyt blodtrykk har noen sammenheng...Ihvertfall - det SKAL taes rutinemessig blodprøver (spesielle lever og galleprøver) av de gravide som har mye kløe. Vet ikke helt hvordan forhøyede prøver påvirker fosteret, eller om det gjør det i det hele tatt - men mor skal jo også ha det bra! Da jeg ble gravid nå, har jeg en ny lege - og han visste nøyaktig hvilkene prøver jeg skulle ta hvis jeg fikk kløe igjen- og hva vi kunne gjøre for å lindre plagene (tror han foreslo kortison salve + noe annet). Ta kontakt med jordmor eller en annen spesialist som vet hva de snakker om!!!! Det eneste jeg fant ut som lindret litt var en varm (så varmt som du klarer) lang dusj og fet bodylotion etterpå (ikke parfymert). Lykke til, trøsten er at det går over - men du /dere har min største medfølelse!

Det er så lite kjent det her med svangerskapskløe at mange leger bare skyver det unna.... glad for at jeg har en lege som er så flink... og at dem virkelig tar plagene mine på alvor på sykehuset!

Det er en god trøst at du sier det går over.... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...