Gå til innhold

JEG TRENGER SVAR NÅ!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt kynnere (i alle fall tror jeg at det er det jeg kjenner) siden i går kveld. De kom da med 5-10 minutters mellomrom... og det holdt på helt til jeg sovnet (er utslitt om dagen!)... nå som jeg er stått opp er de kommet tilbake, og nå med 5 minutters mellomrom... de varer ikke så lenge, men de er vonde... er dette kynnere eller rier? Hva bør jeg gjøre? Vil ikke virke som en hypokonder på føden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvor langt du er på vei eller noe, men jeg ville anbefalt deg å ringe føden straks! Du skal ikke føle deg som en hypokonder - hvis du er gravid og er sliten etter å hatt jevnlige kynnere i et halvt døgn så blir det for dumt å sitte hjemme og lure på om du skal tørre å bry dem som faktisk jobber med gravide og fødende..... beklager at jeg er frekk nå, men RING!!! Heller en telefon for mye enn en for lite! Det verste som kan skje er at de beroliger deg og sier at alt er i orden :)

Skrevet

hehe den siste setninga blei litt feil... det er selvsagt BRA om alt er i orden, det er ikke det jeg mener, jeg tenkte mer på mottakelsen du får når du ringer føden! Mest sannsynlig blir du tatt på alvor og får beskjed om å komme nedover en tur for sjekk :)

Skrevet

hvor langt er du på vei da ? Kynnere kan ofte være så vonde at det kjennes ut som at man revner de altså.. Ta deg en telefon til jordmoren din og luft problemstillingen.....

Skrevet

Det er sikkert kynnere, men jeg ville tatt kontakt med jordmor eller lege i tilfelle. De vet gjerne best...?!?

Jeg hadde masse kynnere med datteren min, men de gjorde heldigvis ikke vondt i det hele tatt. Men vet om folk som har hatt det slik som du.

Drit i om du virker som hypokonder, det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite! :) Du kan jo sikkert bare ta en tlf istedet for å troppe opp med kofferten pakket.. :)

Skrevet

Takk for svar!!! jeg er i uke 27 (26+2)... ringer føden jeg da!

Skrevet

Da ville jeg DEFINITIVT ringt føden ja, så langt som du er på vei. Lykke til, vi krysser fingre og venter spent på oppdatering :)

Skrevet

Ta en tur innom føden! De kan måle om det er rier eller kynnere, og de ser om du har åpning. Har du rier vil de nok gi deg noe som avslutter selve riene. Man vil jo ikke føde for tidlig.

Skrevet

Håper du har ringt føden og at det går bra med deg. Du må oppdatere oss på hvordan det går med deg!

Skrevet

Jo, her kommer opptateringen :) Jeg ringte føden, og jordmor trodde det var kynnere jeg hadde. Hun ba meg ringe de tilbake dersom kynnerne ble verre eller kom oftere enn 5 minutter. Hun ba meg også om å bli hjemme fra jobben i dag, noe jeg ikke hørte helt på... Vi hadde en del sykdom i dag, og fikk så dårlig følelse ang å ringe inn syk...så jeg dro på jobb, og ting roet seg faktisk da!!! Helt utrolig! Kynnerne sluttet å komme så ofte, men jeg hadde to skikkelige tak der jeg nesten la meg ned på gulvet....

Etter jobb møtte jeg samboeren min for å spise middag ute, og da begynte kynnerne igjen. Nå er de tilbake, men de kommer ikke så ofte eller regelmessige, men de gjør mye mer vondt! Har også en skikkelig guffen følelse i magen, som om noe er helt sjau der inne!!! Men lillegullet i magen har sparket en del...

Jeg har bare i grunn hatt kynnere i en ukes tid... så jeg har ikke blitt så godt "kjent med de", hvis man kan si det på den måten... men jeg tror jeg ringer føden igjen hvis de blir vondere... Men må innrømme at jeg fikk rimelig panikk i dag tidlig!

Jeg har også tisset mye de siste timene... Da vi kom hjem fra middagen, tisset jeg før jeg dusjet, i dusjen (1 minutt senere), og igjen da jeg hadde tørket av meg vannet... Altså tisset jeg tre ganger på 5 minutter... rare greier... Kjentes ikke helt ut som om jeg tisset heller... det bare rant på en måte... Hvis vannet går, sånn for å sette det litt på spissen, hvordan vet jeg det? Hvordan vet jeg det er vannet og ikke bare tiss???

Skrevet

Synens ABSOLUTT at du burde tatt en tur tuil sjekk på føden, du må huske det at det er bedre med en gang for mye enn for lite, og husk også at hvis det skulle være modent og du er i fødsel så er det ikke sikkert de greier å stoppe det hvis du har kommet for langt og drøyd det for lenge hjemme.

Håper ikke jeg skremmer deg for mye nå, men det er sånn jeg tenker da.

Lykke til

klem

Skrevet

Ring føden og forklar det du har forklart her nå, si at du er bekymret og vil komme til en sjekk! Gjør det, vær så snill :) Har ingen erfaring da jeg er førstegangs og 15 uker, men har en venninne som fikk komme til ul pga kynnere. Jeg tror nok nesten helt sikkert at de tar deg på alvor og ber deg komme en tur dersom du ringer. Det er jobben deres! Håper alt går greit, men best å være på den sikre siden :) Ellers må du prøve å legge til side den kvinnelige medfødte dårlige samvittigheten for alt og alle, og bli hjemme fra jobb en dag! Du har et lite barn i magen å ta hensyn til :) Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde ringt føden, bedre å ringe en gang for mye enn en for lite.

Skrevet

Kom deg til føden med en gang. Tenk hvis du er i fødsel allerede. Det er alt for tidlig, selv om det ofte går bra.

Det er ikke lett å skille at vannet går og tiss fra hverandre, så du må inn for en sjekk. Jeg har hatt masse kynnere i mine tre svangerskap og dem har aldri vært så vonde at jeg har følt for å legge meg på gulvet.

Nei, be om å komme for en sjekk, bedre det enn å risikere å føde for tidlig hjemme.

Lykke til...

Skrevet

jeg ville absolutt sjekka det... da jeg skulle ha første mann fikk jeg aldri regelmessige rier, jeg gikk som du gjør nå i 5 dager! jeg var vel og merke fullgått, men det bør ikke ha noe å si, og det beste er å være på sykehuset hvis noe skulle være galt eller plutselig skje.... da jeg gikk som du gjør nå, fikk jeg bare til svar av jordmor når jeg ringte at det bare var kynnere, det hadde ikke startet enda... jeg var inne på sykehuset dag to og tre, men ble sendt hjem! jeg var kjempeflau for å ikke vite hvorfor det var sånn! heldigvis har jeg en veldig snill mann som dro meg ned igjen den 5 dagen, da hadde jeg plutselig 6cm åpning! og riene var fortsatt uregelmessige, med 5 - 10 min mellomrom, og jordmora der sa ho aldri hadde trodd jeg var kommet så godt i gang siden jeg var så rolig og klarte fint å gå vanlig.... så sjekk det, og sier de at alt er bra, så er det jo bare et pluss... :)

Skrevet

Jeg ringte føden igjen, og de ba meg komme ned. Så da drar jeg til riksen. Jordmor mente det var best å undersøke. Jeg oppdaterer forhåpentligvis i morgen....

Takk for svar

Skrevet

Lykke til!

Vi tenker på deg, vi!!! Håper allt er bra!

Skrevet

Håper alt gå bra med deg og at du slipper å ha vode kynnere resen av tiden.

Skrevet

*dytter*

Lurer på hvordan det gikk på riksen!

Skrevet

God morgen,

hvordan har det gått med deg?

Sender gode tanker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...