Gå til innhold

Oktober: Stripping en uke før termin....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått svangerskapsforgiftning og må derfor muligens settes igang med drypp om ikke lille Oda velger å komme av seg selv før termin. (Slik det ligger ann pr i dag lar de meg gå til termin men ikke over).

Legen min sa at hvis jeg en uke før termin (som er den 13 Okt) fremdeles ikke har født så anbefalte han at jeg dro inn på sykehuset for stripping, jeg forstod det slik at dette er en slags "utvidelse" eller "klargjøring"?!?

Det han sa var hvertfall at de fleste etter å ha gjennomgått en sånn behandling føder innen en uke....

Noen som har erfaring fra dette området og kan fortelle meg mer hva stripping egentlig vil si, hva gjør de rent fysisk og hva skjer med kroppen som så gjør at de fleste føder raskt etterpå?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stripping ja..

har ikke gjort det selv, men kjenner ei som måtte det. da går de inn å åpner opp med makt, altså fingrene og spjæler åpningen din. som jeg forstod det. vet iallefall at det ikke var noe godt iallefall. men siden det er planlagt i tilfelle får du nok bedøvelse.

håper ikke du ble skremt, men det tok visst to sek.

Skrevet

Hei du!

Ikke nødvendigvis så noe å bekymre/kvi seg for!!!

Jeg fikk svangerskapsforgiftning forrige gang jeg gikk gravid og ved 4 cm åpning ble jeg "strippet" for å hjelpe på prosessen...

Selve strippingen er at legen/jordmoren bruker fingrene for å strekke litt i/tøye kanten/åpningen og er over på noen sekunder.... Legen gav uttrykk for at de gjorde dette for å løse opp evt. spenninger og minne kroppen på at den holdt på å åpne opp :-)

Føltes vel like behagelig eller ubehagelig som når de drev og klemte/trykte for å sjekke om hode var festet og hvor stor åpningen var.... Ikke så veldig godt men... I mitt tilfelle var fødeløen igang innen et døgn...

Du må ha lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...