Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lenge siden sist... har fulgt med dere i smug, men har ikke akkurat vært den ivrigste på innleggsfronten.

Nå hadde det vært fint å få e svar på noe jeg går og grubler over. Har syklus på 26 til 30 dager (aldri lenger enn 30 det siste året). Var hos gyno på dag 17 i syklusen og han sa at jeg ikke hadde hatt EL enda og at jeg kunne vente det like rundt hjørnet. Ble litt overrasket for trodde jeg allerede hadde hatt det, vanligvis kjenner jeg ingenting rundt EL og jeg finner den aldri på tester. Jeg har vel mer eller mindre slått meg til ro med at det er bedre å ha sex annenhver dag:-) Vel spørsmålet mitt er da, når skal jeg regne med at jeg får IKM? Gynokologen sa hvis jeg ikke hadde fått mensen innen mandag 2 oktober så skulle jeg teste, men det er jo en uke etter hva jeg vanligvis ville ha regnet med (hadde mensen sist 28 august). Når ville dere ha testet? Nattaklem fra meg som ikke får sove

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6438898-n%C3%A5r-skal-jeg-teste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... ikke lett å svare på,men jeg har hatt sykluser på 31 og 32 dager lenge nå,og da er EL ca på dag 18,for tempen stiger rett etterpå.

Min gynekolog sa nettopp at man skal ha sex hver dag(1 gang om dagen) i den uka man forventer EL,ikke annenhver. Dette var noe legestanden tydligvis var blitt enige om nå,men jeg har ikke noe dokumenter på det å vise til da,men det var det hun sa. Jeg vil anbefale deg å begynne å tempe en periode,da kan du lett se når du har hatt EL/om du har hatt EL,og kan derifra beregne ca ikm.

Lykke til:-)

Gjest Bjørnen Collargol

Det er ingen vits i å teste for tidlig. Du regner 14 dager fra EL. Siden han sa at el var like rundt hjørnet på dag 17 ville jeg regnet 14 dager fra dag 20, dvs rundt dag 34 i syklusen. Dersom du klarer å vente litt til så ta det på dag 36 :-)

Vet at jeg ikke skal teste for tidlig, er bare så utrolig spent og har en god følelse denne pp, Må vente nesten en uke til jeg da! Temping har jeg tentk på (vi har jo prøvd en stund nå), problemet er bare at jeg jobber mye natt. Når skal jeg ta tempen da? Og til samme tidspunkt i en hel måned? Noen som har noen gode tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...