Gå til innhold

gruer meg til ultralyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Er nå straks i uke 12, er kvalm til alle døgnets tider. Veldig lite mat som kommer inn og det meste kommer ut igjen, har enda ikke lagt på meg noe men tatt av 5-6 kilo.

Dette er mitt 2 svangerskap, mitt forrige la jeg på meg ca 5 kilo (da kom det en nydelig gutt på 4280gr).

Ved første ultralyd i mitt første svangerskap gledet jeg meg til å høre at alt var bra og om hva det var. Men gleden varte ikke lenge. fikk føre at barnet hadde noe de kalte CCALM på høyre lunge (dvs. at midtre høyre lungelapp er kun dødt vev) og at han hadde klumpfot på høyre fot. Ble deretter sendt inn på et annet rom for ny ultralyd for å se mer eksakt, deretter ble det tatt fostervannsprøve for å utelukke kromosomfeil og lignende. I løpet av svangerskapet var vi inn ca 2 gang for mnd på oppfølging, så jeg tror vi til sammen måtte inn på 11-12 ultralyder.

Så nå har det kommet ny innkallelse til ultralyd. Vet ikke helt om jeg kommer til å være så veldig høy i hatten før det er unna gjort.

Hvis det er noen fler her inne med barn med klumpfot eller CCALM, må dere gjerne skrive inn et innlegg til meg så vi kan dele erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MEN..........du fikk en nydelig sønn du ikke kunne vært foruten.

Forstår du har negative erfaringer med ul, men vær glad du fikk beholde barnet ditt. Ikke ta sorgene på forskudd. Dette barnet kan være helt friskt. Vektreduksjon er ganske så vanlig ved kvalme og har ingenting å bety for fosterets utvikling. Dette går bra!

Lykke til!

• 3 år senere...
Skrevet

Hei!

Vet ikke om du fortsatt er her inne, men nå har vi akkurat fått vite at den lille jenten vår har CCALM. Det hadde vært supert om jeg kunne få stille deg noen spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...