Gå til innhold

Hjelp! pillefri uke, men mensen kommer jo ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de få her inne som IKKE prøver å bli gravid, men visste ikke helt hvor ellers jeg skulle henvende meg.

Jeg begynte på p-piller for 3 uker siden. Begynte midt i en syklus, siden jeg har kjempelange sykluser. Derfor begynte jeg for å komme igang med prevensjon. Har tidligere fått vite at dersom jeg begynner på p-piller midt i en syklus, så er pillene sikre først etter 2 uker.

Så vi brukte annen prevensjon frem til da. På fredag tok jeg siste pillen på brettet og til vanlig ville mensen dukket opp idag (søndag) Har hatt mensenmurringer i mange dager.. men mensen kommer ikke. Ikke tegn til den i hele tatt! Ingen brun utflod, som det pleier å komme. Har også hatt ømme bryster en ukes tid.

Jeg kan vel ikke være gravid??

Før dette gikk jeg uten prevensjon i et halvt år uten å bli gravid. (prøvde med xen min) Skikkeli ironisk å bli gravid nå vertfall.. Uff!

Fortsetter under...

Hum..det første jeg tenker er at du har klusset med syklusen din iogmed at du ikke begynte slik du burde ha gjort..nemmelig ved starten av en syklus. Og dessuten vil du ikke få mensen på samme tid som før du starta på pilla....

Eneste måten å vite om du er gravid er på er å ta en test...:)

Og en ting til: om du frykter at du er gravid så bør du slutta på pilla i morgen....om du ikke har tenkt abort da?....

Jeg har gjort dette hver gang jeg har startet på p-pillen. Alså å starte midt i en syklus. Jeg kan ha sykluser på 3-4 mnd, så har måttet gjort det sånn for å få begynt. Men de andre gangene har jeg alltid fått mensen i de pillefri ukene.

Skal ta en test imorgen.. Er midt i min pillefri uke, så jeg får jo vite om jeg er gravid eller ikke, før jeg starter på nytt brett.

Vet ikke hva jeg gjør dersom jeg er gravid nå.. Er nylig blitt singel, og er alenemamma til en gutt på 2 år. I tillegg er jeg ikke sammen med han jeg har hatt sex med..

Så aner ikke hva som skjer fremover nå. Håper dette er falsk alarm!

Når jeg gikk på piller, tok jeg den siste på en torsdag og fikk ikke mensen før mandag eller tirsdag. Jeg tror ikke det er noe grunn til panikk foreløpig. Du tok jo pilla for bare to dager siden. Og angående ømme bryster, så var mine ømme nesten hele tiden da jeg gikk på pilla. Dette er nok en av bivirkningene når man tar p-piller.

Håper det ordner seg for deg:o)

Fikk mensen tilslutt ja! :) Overlykkeli! :) Har gått på p-piller før i 6 år. Da fikk jeg ALLTID mensen et par dager etter pilleslutt hver mnd. Nå vet jeg vertfall dette til neste mnd :) og kan slappe av fremover! Takk for svar! Og lykke til dere som faktisk ønsker å bli gravide :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...