Gå til innhold

September: Gir dere smokk??


Silje_33

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått en nydelig gutt 18.09.

Han er litt urolig fra kl 23-02 ca. Gir dere smokk? Han får melk, men så fort jeg legger han i sengen blir han urolig - og roer seg dersom han får ligge sammen med meg. Men det kan vi jo ikke. Derfor lurer jeg på om dere gir smokk - og om de sovner lettere med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vår lille Bendik blei født den 6 september å han har fått sutta i ei uka no. Han ble å urolig på kvelden å ville ligge med puppen i munnen heile tida, da ble han jo så mett at han gulpa halve natta. Han kose seg med suttaen sin, sove godt med den, men spytte den ut når han e sulten å det bare e puppen som e god nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Ja, jeg ga smokk fra andre dag nå. Men dette er mitt barn nummer to. Med førstemann ventet vi i 5-6 uker, til amming var godt etablert osv. Vi sleit litt da med å få han til å ta smokken - men plutselig gikk det. Denne gangen fikk vi ei jente som var så sugesjuk at vi bare måtte gi smokk med det samme. Og hun tok den med en gang. Ammingen kom også igang med en gang denne gang - så da går det bra. Hun får mat hver 3. time - og blir hun sugete innimellom er smokken veldig bra - da sovner hun igjen. Med førstemann ble jeg sittende å amme masse før jeg skjønte at han hadde vondt i magen og derfor ble så opptatt av å suge. Han var egentlig ikke sulten, så ting ble jo bare verre når jeg ga han mat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg ga sutt på sykehuset jeg...de sa ikke noe på det der...så sutten funker bra her, da roer hun seg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn. Med de to første ventet jeg to uker, slik at ammingen var etablert. Med nummer tre ble det ikke smokk, han var rolig og hadde ikke så stort suttebehov. Kan si jeg angret på dette senere, når han ble større og ikke ville sove....

 

Med nummer fire startet jeg andre døgnet på sykehuset. Visste at jeg hadde nok melk, kunne amme osv, så da var det ingen vits i å vente... Han roer seg veldig bra med smukk, så sant han ikke er sulten, for da spytter han den ut!

 

Mitt råd er: Start med smukk ved to ukers alder, hvis ammingen funker!

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet litt for sent med nr. 1, og brente meg på det, da han aldri ble særig glad i smokken. Denne gangen ga jeg smokken også på sykehuset, da jeg var helst trygg på ammingen, nurket var veldig sugete, og jeg var veldig sår og trengte en liten pause i ny og ne. Vil imidlertid ikke anbefale å gi smokk så tidlig første gang. Man bør være helt trygg på ammingen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt lille nurk får smokk på natten og om kvelden dersom hun er urolig. Hun har et enormt sugebehov og natten ble mye roligere da vi begynte med smokk!! Amming var godt i gang da hun fikk smokk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er ganske hissig på puppen - merka det allerede på sykehuset. Man blir råda til å vente i alle fall en måned med tutt på grunn av ulik sugeteknikk på pupp og tutt, men siden jeg har amma før var jeg ikke så redd for det. Så her i gården var tutt velkommen fra dag to.....Tror ikke de på sykehuset var så glade for det...:-) Gikk en god stund før han tok den og skjønte teknikken, men nå funker det som bare det. Tutten er en god venn - og jeg får hvile puppen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sigurd fikk smokk han, fra han var 1uke gammel akkurat. Fikk beskjed om å vente til amminga var i skikkelig rute, for å forebygge at ikke ammingen ble ødelagt av det. De sutter jo på to forkjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille jonatan ble født 18.09 og haddë på sykehuset et veldig stort sugebehov.sikkert noe alle små har i begynnelsen. men han hang jo på brysta heledagen. var på sykehuset i 6 dager. så den 3 dagen så sa sykepleierene at eg skulle kjøpe smokk til han. så han har burkt smokk siden sykehuset ;) og liker dne veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...