mamman_til_Noah_&_veslegutt! Skrevet 24. september 2006 #1 Del Skrevet 24. september 2006 hei du! var så lenge siden sist! hvordan går det med deg?? her går alt sin vante gang og magen vokser som bare det! klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #2 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei på deg mamman til Noah og spiren! Jeg er her jeg. Har vært en del på 2. tri for det var så lite aktivitet her en periode, men tittet innom igjen i dag da. Har tatt seg litt opp her... Jeg er fremdeles dårlig jeg... ligger for det meste på sofaen, men går nok littegranna bedre enn før, men har ikke opplevd sånn bedring som jeg hadde ventet etter uke 12. Har ikke lagt på meg noen ting, men det har begynt å synes litt nå. Det er jo morsomt! Har besøkt den nye butikken- Babyshop et par ganger allerede... gleder meg veldig til å begynne å kjøpe ting!!! Du da? Ikke flere problemer som har oppstått i sv. skapet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6520081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #3 Del Skrevet 1. oktober 2006 Forresten: Har du vært på ultralyden på sykehuset ennå eller? Jeg skal 10. okt. gleder meg veldig til det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6520167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman_til_Noah_&_veslegutt! Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 3. oktober 2006 hei du! morsomt å høre fra deg igjen! er ikke så mye inne her lenger jeg heller. travelt å være mamma for en aktiv krabat på 16 måneder! bare vent! kjedelig at du fortsatt er så dårlig. vet veeeldig godt hvordan du har det, siden jeg hadde hyper emesis med førstemann. spøy i 9 måneder jeg... husker jeg bekymret meg veldig for at jeg ikke la på meg (gikk istedet ned 9 kg i første halvdel av svangerskapet). Hvis du også gjør det, så kan jeg berolige deg med at barnet får den næringen det trenger uansett! men vet veldig godt hvordan det er å være helt tappet for energi og ikke orke annet enn å ligge på sofaen. man føler seg så ubrukelig på en måte... er du fortsatt sykemeldt eller? jeg kaster opp litt nå og da enda jeg også, men i forhold til sist så er det helt himmelsk. fullt gjennomlevelig dette her. jeg har fortsatt en del blødninger, så er ikke i jobb. nå er det heldigvis full aktivitet i magen med spark og alt, så det er godt å få den bekreftelsen på at det er liv der! skal innrømme at jeg har vært litt enstelig for at det skulle gå galt igjen... har du bgynt å kjenne litt spark eller? hvis ikke så er jo det helt normalt å ikke kjenne det enda, og ihvertfall for deg siden dette er ditt første barn. du har iallefall noe å glede deg til! jeg skal på den ordinære ultralyden på sykehuset den 11.oktober. blir spennende! var hos svendsråten den 22. septamber, og så en aktiv liten krabat! begynner å bli morsomt å se dem nå! har dere lyst til å vite kjønn eller? vi vil gjerne vite det hvis det er mulig å se. sist fikk vi vite at vi skulle ha en gutt, og det var veldig praktisk og greit å vite syns vi (selv om det aldri er 100% sikkert, men vi fikk det bekreftet på en 3d ultralyd litt senere også) . tok ikke vekk noe spenning i det hele tatt. ble bare enda litt mer å forholde seg til egentlig. blir spennende å høre hvordan det går med dere! god bedring! klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6540493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #5 Del Skrevet 4. oktober 2006 hei igjen. Så fin å høre at alt er bra med deg også. Vi var på ultralyd 7. september og da kunne vi til og med telle at barnet hadde 10 fingre så det var en utrolig fin opplevelse. Så håper alt viser seg å være i sin skjønneste orden den 10. også. Vi har lyst til å vite hva det er, praktisk og så føler jeg at det blir litt mer hva skal jeg si, "den" spesielle gutten eller jenta. Har forsåvidt nesten klart navnet allerede, så da tenker jeg vi begynner å ta det litt i bruk å se om vi synes det er fint etter en stund også. Blir jo mer personlig det. Du kan tro det var jubel i taket når jeg gikk på vekta søndag og så at jeg hadde lagt på meg 1 kilo nå! Hehe....stresser ikke så veldig for har ikke gått ned så mye, men det er jo veldig flott at det begynner å komme på igjen! Ellers tar jeg livet med ro, er takknemmelig for at jeg får være hjemme og ta livet i mitt eget tempo.. så får vi se om jeg kommer meg tilbake på jobb igjen om noen uker men gjør jeg ikke det, så overlever jeg fint. Er jo snart halveis så det er fult ut levelig om jeg skulle være dårlig resten av tiden også, så får en evt bedring bli en bonus! Tror jeg kjenner noe spark i blant, men litt difust ennå, (kan godt hende det er tarmene) men har forandret seg litt i det siste, så tror det er babyen som turner... men det tar seg nk opp snart så jeg ikke lenger er i tvil! Klem fra Evy Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6557012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman_til_Noah_&_veslegutt! Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei igjen! Så godt at du har lagt på deg litt! Det kan jo bety at fløyta får en litt annen - bedre - lyd framover! Det er nok ikke lenge til det kommer et skikkelig spark, så du ikke er i tvil lenger! og da vet du også om det er det du virkelig har kjent. er nok sikkert lettere for meg som vet hva jeg skal kjenne etter, hvis du forstår meg rett. Har ikke tid til å skrive så mye nå, men lykke til på ultralyden!! Blir spennende å høre hvordan det går, og om det befinner seg en liten gutt eller ei lita jente der inne! Er helt sikker på at det blir et vakkert barn uansett, med dine nydelige farger og trekk! Det er det ihvertfall ingen tvil om! Vi snakkes! klem fra Lotte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6629711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #7 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Ultralyden gikk kjempefint, alt var helt normalt, og ble litt imponert over at de har fått 3d ultralyd der oppe nå, så fikk virkelig sett babyen helt klart! Og det var ei jente!!! Ble litt overrasket, for trodde jo mest at det var gutt, men det gjør ingen verdens ting!!! Vi så at hun har arvet tærne til faren (2. tåa lenger enn stortåa), hoppet trampoline med samlede ben, viste oss at hun fint kan putte beina over hodet, og så gjespet hun litt. Det var fantastisk å se! Fikk med 9 flotte bilder så vi har virkelig studert veslejenta våres! Terminen ble flyttet 8 dager tilbake da.... 20. mars ble det. Men skitt au, hun kommer uansett når hun er klar! Lykke til i morgen da! Fortell meg hvordan det gikk! Klem fra E. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6635308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman_til_Noah_&_veslegutt! Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 10. oktober 2006 å, så koselig å høre at alt gikk bra, og at dere skal ha ei lita jente! vet hvordan det er å få beskjed om at det er motsatt kjønn av det en selv hadde på følslsen av. jeg var heeeelt sikker på at jeg skulle ha ei jente sist, så da jordmoren sa at det var en gutt, så trodde jeg nesten ikke mine egne ører. skjønte liksom ikke helt det... ble ikke skuffa altså, bare veldig overrasket! hadde jo hørt om denne morsintuisjonen som skulle være så sterk... hehe! denne gangen har jeg på følelsen at det er jente igjen, så da skal jeg vel ha en gutt til da!? gøy at du fikk 3d-ultralyd da! det er jo helt noe annet å se dem da. da jeg gikk med noah bestilte jeg 3d-ultralyd på majorstuaklinikken i oslo, for da var det ikke kommet på ringerike. eller, jeg tror det var, men at den ikke var i bruk faktisk... nå trodde jeg bare de brukte den ved særskilte tilfeller, men tydeligvis når det er vanlig rutinekontroll også da! da var du heldig! var du i 1. eller 3. etg? jeg skal i 3. håper jeg er like heldig som deg da! hvis ikke så må jeg nok bestille ny time på majorstuaklinikken... syns det var så gøy sist! der fikk vi se babyen på storskjerm også faktisk! moro! var der i uke 28 jeg da. hadde vært gøy med ultralyd på omtrent den samme tiden sånn for å sammenlikne litt størrelse og sånn. 20.mars ja. ja, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! hun kommer, som du sier, når hun er klar! og tiden dit er kort! tusen takk, stikker innom og forteller hvordan det gikk! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6637578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman_til_Noah_&_veslegutt! Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 11. oktober 2006 hei! er bare en valdig kjapp tur innom! må bare fortelle at alt gikk fint på UL idag, og at Noah skal ha en lillebror! fikk ikke 3d-ultralyd vi da, så tar nok en tur til oslo etterhvert. gøy å ha noe å se fram til senere også! så det var 3d der, men turte ikke å spørre jeg... men fikk veldig fine bilder likevel syns jeg! veslegutten likner sin bror på en prikk når jeg sammenlikner ultralydbildene deres! håper alt er bra klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6644736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #10 Del Skrevet 11. oktober 2006 hei... Så rart at jeg fikk 3d og ikke du... det var dårlig. Var i 3. etasje og det første rommet på høyre hånd etter venteværelset. Det er veldig dårlig gjort at noen får 3d og andre ikke! Vi så også på en stor flatskjerm på veggen imot. Så fikk plass på første rad! hehe..... Det som irriterer meg er at jeg glemte å spørre om det var mulig å ta opp video... det hadde vært så gøy å fått sitti hjemme og sett nøyere på krumspringene til vesla hjemme! Men men... Så du skal ha gutt igjen! Det er jo det samme hva det er egentlig! Men spesielt å få vite kjønnet! Har vært så underlig følelse å si at jenta mi er der inne... Vi hadde guttenavn klart, men i går måtte vi diskutere jentenavn. Vi har veldig lik smak når det gjelder navn, så det er ikke noe problem. Nå har vi 2 det står mellom, og det haster jo ikke å bestemme seg ennå! Koselig at du tok deg tid til å fortelle meg! Det setter jeg veldig pris på. Moro å følge andre også, spesielt deg som jeg vet hvem er! Du får ha det godt så lenge. Regner med at vi snakkes igjen. Klem . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6645718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman_til_Noah_&_veslegutt! Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 12. oktober 2006 litt merkelig med den 3d'en, men er ikke så veldig bitre altså.. får heller ta det igjen senere! vi var på det samme rommet som dere. da vi var på 3d-ultralyd med Noah, fikk vi med en liten filmsnutt. bare noen sekunder, men likevel moro å ha! ser på den titt og ofte! ja, moro med gutt! de bli jo ganske tette, så håper de blir gode kompiser og kan dele en del interesser! vi er veldig usikre på navn enda. jeg har noen jeg syns er fine da; casper, nicolay, elias.. men vi har ikke diskutert det enda. kan jegå spørre om hvilke navn dere har på lista deres da? klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6663031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #12 Del Skrevet 17. oktober 2006 hei. Vi har bestemt oss for navn vi...hvertfall helt til vi ombestemmer oss..hehe....Det blir nok Michelle for vesla våres. Det andre alternativet vi har er Helene. Men vi er veldig enige når det gjelder navn, så det har ikke vært noe problem. Ellers var vi på storshopping i helga. Litt tidlig, men det ble nå engang sånn... Så nå synes jeg hvertfall det er ufattelig lenge til mars når jeg går og ser og rugger litt på vogna hver dag...huff, jaja, sånn er det bare...etterlengtet barn vet du....Pappan er virkelig engasjert, han er fantastisk deltakende i alt som skjer, så det er jeg veldig glad for! Vi hadde omtrent ikke kommet inn døra hjemme før vogna var montert og fotografert! Vi var på besøk hos søstra til sambo i helga, så vi fikk med oss alle klærne hun hadde til jentene sine, så jeg trenger ikke kjøpe så mye, men litt eget må man jo bare få lov til å kjøpe allikevel! Vi snakkes! Klem fra Evy Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6437055-eve81-er-du-her/#findComment-6721761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå