Gå til innhold

Har hun det virkelig såå forferdelig???

Anbefalte innlegg

Datteren min på snart året har innkjørings problemer i bhg. Gråter i timesvis hver dag. De ansatte er svært flinke og prøver å legge forholdene til rette for henne, men uten hell. Jeg var mye med henne de 4 første dagene, det hjalp, men da jeg gikk ble det spetakkel. Hun sover fint der, men gråter i en time sammenhengende når det er leketid. Hvorfor er det såå fryktelig? Er det bare det at hun er vant til å være sammen m mamma alltid og dette er nytt, eller hva? Andre med oppstarts problemer som endte lykkelig...?

Fortsetter under...

Dette går seg helt sikkert til etterhvert:) Jeg jobber selv på småbarns-avdeling i barnehage. Barn er veldig forskjellige. Noen tilpasser seg med en gang. Noen bruker uker eller kanskje måneder. Det er mye nytt for datteren din nå vet du. Pluttselig være uten mamma sammen med mange fremmede voksne og barn. Nye rutiner osv.

En dag kommer dette til å gå over. Hun finner snart ut at det ikke er så ille i barnehagen allikevel. Har opplevd selv fra min avdeling at noen av barna rett og slett bestemmer seg for å ikke trives i barnehagen. Men de finner fort ut at dette er dumt da;)

Mange av de som begynner hos oss har oppstartsproblemer og griner hele dagen. Men vi vet at dette går over. Alle våre med oppstartsproblemer har det endt bra med. Har aldri opplevd at noen ikke har tilpasset seg:) Så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Dette går garantert over.

Lykke til:)

En lykkelig slutt på oppstartsproblemene: Babyen gråter og lærer til slutt (hun må jo være både trassig og tungnem jentungen) at mamma IKKE kommer selv om hun gråter og trenger mammaen sin.

Kanskje barnehage ikke er den beste løsning for barnet ditt? Det er sikkert tusen gode grunner for at foreldrene vil ha henne der. Og ALLE gjør jo det slik.

Hva med å se saken fra barnets synsvinkel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...