Hanne i Paris Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Hei ! Naa som nr 2 kommer maa vi pusse opp. Noen som har erfaring og ogde raad slik at babyen slipper aa faa i seg alt for mye farlige "stoffer" ? Har hort saa mye rart at naa er jeg helt lost. Beskytter morkaken mot maling ?????????
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Det sies at om man bruker vannbasert maling så er det ikke skadelig. Vi bruker i hvert fall det nå når vi pusser opp. men det skal også finnes oljemalinger som ikke avgir giftige gasser. *termin 25.10*
lissin Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Jeg har lest at oljemaling er skadelig mens den tørker for da avgir den løsemidler. Mens vannbasert er skadelig over lengre tid, pga stoffet som hundrer mugg i malingen. Jeg ville ha satset på at noen andre utfører malingen, gjerne oljemaling, så drar du vekk noen dager mens det tørker.
Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Jeg holder på å bygge hus jeg nå rett før babyen kommer og det er litt diffust om hvem som kommer først huset eller babyen. Det vi fant ut er at å bruke ekspertisen til folkene på malerbutikken er gull verdt. Spør dem!!!! Ellers er nok den aller aller tryggeste måten å pusse opp på faktisk å tapetsere. Da er det bare limen som er et fremmed stoff og den slippes ikke ut i rommet på samme måten som maling gjør. Det finnes utrolig masse fin tapet på markedet nå så jeg råder deg til å ta en kikk før du bestemmer deg. Ikke er det vanskelig å tapetsere lenger heller. De fleste tapeter henges rett opp på veggen ved at lim smøres rett på vegg )
Snupidupi Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Æ personli vil ikke ha mala når æ e gravid uansett... før syns det varrier sånn i om folk si det e farli eller ikke... vil ha hatt nån andre tel å mal rommet og så latt det stå længe før babyen sku bo dær... Lykke til!
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 har man mulighet skal man bruke Oljemaling på barnerom, denne er farlig for deg som gravid å være i samme rom som, men den er rask til å avgasse. Den er ferdig med å være farlig på 1-2 uker. Vannmaling derimot gasser i flere år, men er ikke så farlig å jobbe med. Kjøp i såfall acrylbasert vannmaling. IKKE latex- denne er værstingen. Men... vi har da overlevd ialle år før, og jeg er ikke så hysterisk. Vi har malt barnerommet med acryl maling (vannbasert), lot det "bake ut" noen dager ( dvs høy innetemp, lukket dør og kun en liten gløtt på vinduet). Og det rommet får jo stått (fra det ble pusset opp) nesten 3 mnd før babyen kommer. Så jeg tenker at det går bra! Jeg malte t.o.m rommet jeg altså. Men har holdt meg borte fra oljemalingen, så det har sambo tatt. Og morkaken beskytter ikke mot giftige gasser. Men kjøp deg en en maske i malebutikken som gjør det om du er usikker. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå