Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andre gangs fødende og fikk ikke epiduarl under første fødsel pga prematur fødsel, men har fått beskjed om at denne babyen er unormalt stor og jeg kjenner nervene nermer seg.. Husker fra forige fødsel at smertene var utholdelige siden de kom litt og litt, jeg er så redd om jeg tar epiduaral så hopper jeg over et par "trinn" og blir helt satt ut når smertene kommer tilbake ved utpressingen.. Er jeg helt på gjorde når jeg tenker sånn eller? Husker nemli presse delen som det verste.. Mulig det var siden fødselen hadde vart i nesten 1 døgn og jeg var veldig sliten.. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde epidural, og da hadde jeg fremdeles smerter altså. Slettes ikke smertefritt, så jeg kan ikke forstå de som skriver at de opplevde det som det. Jeg opplevde overgangsfasen mellom åpning- og pressrier som en vond overgang, men naturlig. Det ble ikke plutselig smertefritt til smertefullt. Og under utpressingen, ja fysj, den var vond den. Leste en tråd lenger ned her om pudentalblokkade, da ble jeg litt nysgjerrig, lurer på hva det er for noe, og om det er vanlig å få det?

Skrevet

De kan skru opp/ned på epiduralen, slik at du kan regulere hvor smertestillende den er.

Jeg hadde ingen opplevelse av å bli "satt ut" når pressfasen begynte. Var bare deilig å komme igang med siste fase -og snart ha gullungen UTE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...