Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #1 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har lest litt i debatten her om en ubehagelig donor. Selv har jeg aldri brukt ham, men har erfaring med to andre donorer og vil dele litt om det her. Begge to fikk jeg kontakt med etter annonse i avis. DONOR 1 Den første brukte jeg en "mellomkvinne" for kontakten. Hun snakket med han i telefonen, intervjuet ham og lagde alle avtaler. De gangene jeg skulle insemineres (hvilket jeg gjorde selv), var det mellomkvinnen som fikk sæden i en beholder fra ham, og ga det til meg (vi befant oss i to ulike hus, midt i en storby). Hun ga ham aldri sitt telefonnummer, ringte fra skjult nummer, og var alltid den som tok kontakt med ham, ikke omvendt. Han virket allreit i begynnelsen. Men etter hvert ble han mer og mer oppslukt av prosessen. Jeg fikk en dårlig magefølelse av ham. Avtalen var at han skulle være anonym overfor barnet og meg, og kun ha rolle som donor, men når barnet fylte 18 kunne det få vite hvem han var. Etter hvert ble han mer og mer "nærgående" overfor mellomkvinnen, har virket forelsket både i henne og meg, og han snakket om at jeg og han skulle snart bli "mamma og pappa", og han maste om å treffe meg. Han klarte overhodet ikke å holde seg til de psykologisk grensene som krevdes av en donor. Til slutt ble det så ekkelt at vi avbrøt kontakten. Jeg var ikke blitt gravid på de forsøkene dette tok. Stor var overraskelsen da mellomkvinnen nesten 1 år etter dette fikk en telefon hjem til seg (hun hadde altså hemmelig nummer) fra denne donoren. Han visste hennes fulle navn og adresse. Det var skikkelig ekkelt, for dette hadde vi aldri gitt ham. Han virket svært pågående. Vi var svært glad for at vi hadde holdt navnet MITT hemmelig i alle fall. Vi har lurt på om han ikke stolte på informasjonen han fikk om at jeg ikke var blitt gravid. Vi tok selvsagt ikke kontakt med ham igjen, og etterhvert ga han opp. Jeg er utrolig glad for at jeg aldri ble gravid med denne mannen, for han ville aldri klart å holde på grensene DONOR NR.2 Var en utrolig hyggelig mann, intelligent og aktiv, han var gift og hadde egne barn. Kona syns det var greit at han var donor. Hans motivasjon var litt "politisk", da han syns det var forkastelig at stortinget skulle bestemme at enslige kvinner (eller lesbiske for den saks skyld) ikke skulle få inseminasjon. Han stilte derfor opp i litt protest mot dette. Han virket ikke spesielt "følelsesmessig" engasjert i om jeg ble gravid, det virket mer politisk for ham liksom. Jeg følte tillit til ham, og fikk faktisk så god magefølelse for ham, at jeg aldri hadde behov for en mellomkvinne, men traff denne mannen direkte. Han kom til mitt hus, og gjorde det han skulle mens jeg var ute og ruslet en tur. Så gikk han, og jeg gikk inn i huset og inseminerte meg. Dessverre ble jeg ikke gravid med denne donoren. Har siden fått barn på annen måte, men det er en annen historie. Det jeg vil fram til, er: det er stor forskjell på donorer. De kan også endre holdning underveis, så vær forsiktig! Intervju personen grundig over telefon først, og følg magefølelsen! Vær anonym og bruk en mellomperson der du kan. De beste private donorer (leste jeg i en bok) er visstnok de som er godt voksne, har egne barn (og ikke ønske seg fler) og som har en sunn motivasjon for å delta som donor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6434502-s%C3%A6d-donorer-behagelige-og-ubehagelige/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå