Gå til innhold

Jeg lurer sånn....(noen svar?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!!! Jeg er nå i uke 16+4 og jeg har kjent liv og alt bra,men når jeg var hos legen på mandag så klarte han ikke finne hjerte ryttmen på det lille nurket der inne,men det var masse liv sa han,dette har jeg jo tenkt masse på,er noe galt? Fikk ikke hvite at jeg var gravid før i uke 14+5 og har jo tatt alkohol og dette bekymrer meg.Trøster meg med at jeg har voksende mage,og disse "mens" murringene kommer og går. Noen innspill? Hva trur dere? "Bekymret"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noenå bekymre seg for. Ikke uvanlig at de ikke finner fosterlyden. Så lenge du selv kjenner liv er jo det ett tegn det ;o)))

Skrevet

Da jeg var gravid sist, var det flere ganger at jordmor sa jeg hører det er liv, men h*n sniker seg unna hele tiden så jeg får ikke målt hjertelyden. Dette er sikkert det samme som du opplevde kan jeg tenke meg. Hadde det vært noe galt hadde han helt sikkert sendt deg på UL. Tror nok du kan ta det med ro ja:o)

Skrevet

SMILER!!!! Takk,hvor tette er dine da? vår er 14mnd og lille nusket i magen kommer i mars?=)

Skrevet

Hvis babyen kommer til termin blir det 20 mnd mellom barna. Synes det er glimrende med to tette jeg:o)

Jeg må bare tilføye at da jeg fant ut at jeg var gravid med forrige, så hadde jeg konsumert store mengder alkohol og blodige biffer (vi var nemlig på ferie til Paris og hadde mange grillpartyer med venner av oss). Det ser da ut som at det blir folk av gutten vår også:o)

Skrevet

Hei! Du trenger overhodet ikke bekymre deg, smurfejente :)

Det er faktisk ikke vanlig å få høre hjertelyd før uke 20. Mange er heldige og får høre allerede uke 14, som jeg gjorde i mitt forrige svangerskap, men de fleste må altså vente lenger. Her er et par av årsakene til dette:

- hos meg ligger morkaka foran ungen i dette svangerskapet. Det vi hører med doppleren er dermed min egen puls gjennom morkaka, den er sterkere enn barnets. Jeg måtte vente til uke 21 før jeg hørte hjertet denne gangen. Forrige gang lå morkaka bak ungen, og det var kjempelett å høre hjertelyd. Begge ungene er likevel akkruat like levende :)

- de små knøttene liker faktisk ikke doppleren. De første to jordmorkontrollene hørte vi kraftige dunk da jm prøvde å finne hjertelyden, det var den lille som sparket mot apparatet og snudde seg unna... hehe... bestemt lita jente der inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...