Gå til innhold

Noen spørsmål om nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at babyen på 1uke puster uregelmessig? Og hva betyr det når den lille lager masse grimaser? Vondt i magen?... Og er det normalt at spedbarn hoster litt?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min puster også uregelmessig,hoster og lager mange grimaser. Hvis h*n har vondt i magen så vil du merke at h*n presser eller kaver litt. Mi fikk luftsmerter når hun var litt over en uke gammel.

Skrevet

Helt normalt at de plutselig puster mye fortere (nesten som de hyperventilerer) for så så puste ut og nesten ta en pause.. Freaket selvsagt fullstendig ut de første gangene min lille tuppe gjorde sånne stunt, men helsesøster forsikret meg om at nærmerst alle babyer gjør sånn..

Grimaser lager de når de promper, har luft, kanskje de merker at de tisser på seg, hermer etter omgivelsene,drømmer litt osv.. En god del babyer hoster også litt hvis de har stor spyttproduksjon som de sliten med å svelge unna.. Dersom de hoster mye ville jeg tatt en tur til lege for å være sikker på at babyen ikke er syk, selv om de er veldig beskyttet når de ammes..

Det er helt normalt å synes at de er litt nifse i begynnelsen, de lager masse rare lyder og man har jo ikke blitt helt kjent med dem enda.. Jeg har gjort det en gang før, men jeg merker at jeg gruer meg litt til de første dagene hjemme, de virker jo så skjøre disse små:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...