Gå til innhold

Gravid og i utlandet... Haster!


StoltMammaForFørsteGang

Anbefalte innlegg

Hei. Foerste innlegg paa denne siden, fordi jeg inntil fredag enda var i en situasjon hvor jeg oesket aa bli gravid. Flere positive tester og at mens uteblir faar meg sakte men sikkert til aa skjoenne at vi har blitt gravide paa foeste forsoek. Vi er kjempelykkelige!!!! Problemet er at vi hadde bestilt tur til Lisboa i forkant, og at vi reiste hit ned paa loerdag. Jeg har vaert inne paa matportalen sine sider og er veldig bekymret for smitte av toxoplasma og andre skadelige bakterier. Saa mye at jeg vurderer aa avbryte turen, som egentlig varer til onsdag. Noen som har vaert borti situasjonen&har raad.............................. Haster!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg bodde i Australia da jeg ble gravid for første gang. Et godt råd jeg kan gi deg er å være forsiktig med hva du spiser. Pass på å spise mat som er godt stekt, og at frukt og grønt er godt vasket før du spiser det. På den måten slipper du unna mange farlige bakterier. Vær også ekstra nøye med håndhygienen. Jeg synes absolutt at du skal dra på tur og kose deg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke avbryte turen. Det går så greit. Jeg skal selv til utlandet og har allerede vært en tur også. Legen ville at jeg skulle komme til henne noen dager før jeg reiste og ta en prøve, husker ikke hva prøve det var, muligens blodprøve. Også ta samme prøven når jeg kom tilbake igjen, for å sjekke om det var noen endringer.

Tror igrunnen ikke det er så viktig med den prøven da, for jeg har ikke lest noen sted at de anbefaler gravide å ta noe prøve. Så jeg tenker kanskje at min lege er sånn super føre var person.

 

Slapp av og kos deg :) Pass på at maten er gjennomstekt, slik en ville gjort hjemme i norge også. Hvis du er veldig bekymret så kutt ut kyllingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...