Gå til innhold

Dere som er i uke 9-12...


Stirra ner 32+5

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen? Noe som har forandret seg de siste ukene?

 

Selv er jeg i uke 12, og har det veldig bra. Magen vokser, og jeg lurer på om jeg kjenner litt bevegelse innimellom (er gravid med nummer to). Er ikke så kvalm lenger, men fortsatt trøtt... Og hører den herlige hjertelyden fra min lille skatt :D

Gleder meg til å ta fatt på andre trimester! Og til å komme på ordinær ultralyd og til å kjenne gode, sterke spark der inne ;0)

 

(håper at de som etterlyste snakk om uke 9-12 uke og de som er i disse ukene henger seg på tråden ;0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

halloen er i uke 10 jeg. formen er ikke stort å skryte av nå for tiden, men jeg regner med at den blir bedre etter hvert..gleder meg og til den ordinære ultralyden. lurer også på om jeg kjenner spark av og til, men regner med at det bare er livmoren som strekker litt på seg.. har 1 barn fra før...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 10 uke. Magen vokser, brystene er fremdeles ømme, har vært kvalm i hele dag, første gang.. Ellers er jeg trøtt, trenger mye mer søvn enn jeg pleier.. Har ikke gått opp i vekt enda.

 

67mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er i uke 10 oxo.magen vokser og kvalmen er veldig varierende fra dag til dag.jeg lurer oxo på om jeg kjenner noe blir mitt 3 barn detta.er ikke så sulten men må jo prøve ellers masse luftsmerter og får ikke gått på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 10. veke. Formen er bra. Var litt uggen i for ei veke sidan ca. Heilt anna enn sist gang (er nr.2), då var eg kvalm døgnet rundt til veke 12 ca...

 

Magen har ikkje begynnt å komme så mykje endå, mest flesk som blir skubba ut...hehe...ganske oppblåst i magen om kveldane. Godt å kunne knappe opp ein knapp då! Brukar fremdeles mine vanlege bukser.

 

Gledar meg til å kjenne spark!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er i uke 9, og formen er veldig opp og ned. Magen har blitt stor, først og fremst luft da. Har mye mageknip og er også en del kvalm. Blir også veldig trøtt. Gleder meg til jeg kan fortelle det til folk, slik at jeg slipper å prøve å skjule magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke ni, har vært veldig kvalm i noen uker nå, hele døgnet, er ikke så trøtt lenger... spiser mye mat hele tiden, blir liksom aldri mett... håper formen snart blir bedre, var ikke dårlig så tidlig sist gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er i uke 11, utrolig kvalm i 6 uker nå, og det blir sikkert 6 til hvis det blir som forrige gang. trøttheten begynner og avta litt, og det samme gjør den oppblåste magen, skal bli fint å dra hjem i helgen og fortelle alle søsknene og familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 10. Kvalmen er ikke så intens lengre og kommer med lengre mellomrom - gleder meg til det er helt over.

Er ufattelig trøtt og kunne sikkert sovet hele døgnet hadde det vært mulig. Men har sikkert litt sammenheng med at jeg har slitt med en bihulebetennelse som ikke vil slippe taket og da blir ikke nattesøvnen like god.

Magen har vært flat en stund men nå er den skikkelig oppblåst - men har nok sikkert litt sammenheng med et bedre og godt krydret måltid i helgen....at jeg aldri lærer.

Er gravid med nr. 2 og håper på samme form som sist - da var alle symptomer som blåst bort i 2 tri og jeg følte meg helt topp frem til fødselen....så jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. Uke 11 her også, men i storform..

 

Brystene gjør ikke vondt lenger, murringen har gitt seg og er egentlig utrolig pigg - dvs har egentlig ikke kjent noe av dette "tretthetssyndromet" jeg leser mange lider av..

 

Magen er veldig oppblåst, spesielt på kveldstid.. Jeg jobber hardt for å overbevise og skjule for jobben og venner at det er overvekt og ikke andre her inne..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

 

jeg er i uke 12, og formen er vel ikke så værst, har bare masse halsbrann om dagen... ellers er jeg jo trøtt da, men det satser jeg på at gir seg litt etterhvert:)

 

ellers har magen min vokst en del syns jeg, så jeg er livredd det skal være to der inne, allden tid dette er mitt 1. svangerskap, trodde jeg det tok litt tid før magen kom til syne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 11, føler meg ikke gravid ennå jeg, har vært på ultralyd og sett at det er liv inne i der, det har kansje noe med at jeg har hatt litt for mange aborter til at jeg tør å kjenne på følelsen av å være gravid. har på følelsen av at det går bra denne gangen og magefølelsen pleier som regel å stemme. gleder meg faktisk til å føle meg trygg på at det går bra men tør ikke før etter uke 13 for det er da jeg har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 10 og har det ikke spesielt bra... Fryktelig svimmel og kvalm hele tiden. Håper det skal bli bedre etter denne uken! Blir ikke i spesielt godt humør av dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

I dag hoppet vi inn i uke 10. Syntes dagene går fortere nå, en da jeg fikk vite at jeg var gravid.

 

Er forsatt kvalm- men er ikke like trøtt som jeg var i begynnelsen av svangerskapet.

 

Men da har jeg begynt å drømme om natten og det er ikke rent lite alt fra mareritt til søte flotte drømmer. Dette tære en del på meg, våkner noen ganger ekstra om natten.

 

Flyger fremdeles en god del på do, men ikke like mye som i begynnelsen, det har vel sammenheng med at jeg har fått litt mage. Min samboer komenterte det faktisk her om dagen hihi.

 

Flere sier til meg "bare se det kommer tvillinger". Til og med min samboer sier det. Liker ikke da helt utviklingen med magen, hjelp tenk hvis det er to hvor stor jeg blir da!!

 

Så noen av buskene klarer jeg faktisk ikke å gå med lenger, det presser liksom nederst på magen. Føler at alt som egentlig hører hjemme i magen er kommet litt lenger opp i magen.

 

Noen som kan beskrive eksakt hvordan det føles å kjenne sin egen livmor når den kommer opp. Jeg tror jeg føler den, men har aldri kjent sånn før.

 

Skal til legen i neste uke, gleder meg til å være ferdig med den første legekontrollen. Da er det ikke bare en gravidietstest fra apoteket som sier at man er gravid lenger.

 

Et råd til alle som sliter enten med hard eller løs mage, prøv idoform, det fåes kjøpt på apoteket og er melkesyrebakteriertableter som kan brukes gjennom hele svangerskapet. Disse forebygger og gjenoppretter en flott balanse i mage/tarm, med tanke på at vi ikke alltid spiser så mye.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Er i dag 10+3. Jeg har plutselig fått besök av kvalmen, håper det ikke varer så veldig lenge til den forsvinner igjen, men tar alt som et godt tegn. Har värt på ul og der stod alt bra til. Hjertet slo og den bevegde på seg. Gleder meg til å kjenne de förste sparkene. Innbiller meg at jeg av og til gjör det, men mest har jeg hatt en "hoppende" fölelse i magen, pluss at jeg kjenner at livmoren streker seg. Magen er ikke blitt större, tror det er en stund til ting begynner å synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøve å holde denne tråden litt oppe,for er veldig greit for oss i disse ukenen også... ellers ¨å har jeg masse luft imagen ijen da ,og kvalmen er her sstort sett hver dag ijen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du :-)

E e i uke 9, kjempe trøtt å slapp...stakkars samboeren min :-)

vonde store puppa,oppblåst mage som e håpa e kan bynn å vis fram snart :-) har frykteli lyst å fortell alle sammen at vi ska ha et lite nurk,men grei å hold tett ennå...så vidt...

litt små kvalm heile tia,men matlyst uansett...gjerne potet...!?!

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 11 på meg, 10+2, og har det helt topp :)

Ikke vondt i magen, ikke oppblåst lenger, maten smaker igjen (spesielt alt som kan kombineres med potetstappe for tiden), tørst som en kamel så jeg drikker hele dagen, men ellers merker jeg ingenting.

Bare nyter dagene og drikker et glass vann eller tygger en Ritz hvis kroppen murrer og minner om at jeg skal være litt kvalm på ettermiddagen - deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei du...

 

jeg er også i uke 12 og drar over på 2.trimester i morra.

jeg er også gravid med nr 2 og er en del kvalm enda og klarer bare å få i meg grønne epler og harde pærer.

jeg er også veldig trøtt og får ikke gjort så veldig mye om dagene,men det kommer til å bli bedre etterhvert som ukene går.

 

Jeg føler også at jeg kjenner litt liv i magen,har ikke lagt på meg noe enda...

gleder meg skikkelig til å komme på ordinær UL for å se på nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 11 nå. Formen begynner gradvis å bli bedre. Får fortsatt noen anfall av trøtthet og må bare legge meg ned. Kvalmen har begynt å gi seg og det er ubeskrivelig deilig. Har mye luft i magen. I tillegg har jeg hatt veldig lyst på junk og kvikklunsj når jeg har vært dårlig og det har resultert i en fettpølse rundt magen. Føler magen min virkelig ser ille ut, oppblåst og feit. Gleder meg sinnsykt til den begynner å vokse på ordentlig og til den blir litt strammere. Trodde jeg kjente livmoren her om dagen, men kjenner den ikke nå. SYns tiden gikk utrolig sakte fra jeg testet til jeg var ferdig med min 6. uke. Etter det har dagene bare flydd av gårde selv jeg har vært dårlig. Det er så deilig å være i tosifret ukeantall! Neste uke skal jeg på ferie til Toscana i en uke. Gleder meg vilt.

 

Håper det står bra til med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+1 idag. Begynner så smått å bli litt bedre i formen. Har vært veldig kvalm de siste ukene, men nå har det begynt å avta bittelitt;-) Hehe. Får håpe at det forsvinner helt snart. Ellers så er jeg lei av måtte legge meg i ni ti tiden pga tretthet, og så stå opp MINST to ganger på natta for å tisse.

Men jeg ser jo på alt dette som gode tegn på at jeg faktisk er gravid;-) Men litt slitsomt med tanke på arbeid og krevende studier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...