Gå til innhold

40 år, og ønsker meg såå et barn..

Anbefalte innlegg

Jeg har sniki litt rundt her en stund. Men har ikke turt å prøve meg på dette.. Ække så go på det her med å utrykke meg på "papir"... Men føler ett behov så jeg prøver

Litt kort om meg:

Jeg er 40 år, har to barn, er samboer og forlovet, har to havarerte forhold bak meg og derav også to barn. Hun eldste er 20 og har flyttet hjemmenfra, han yngste er 10 og bor hos meg.

Mitt siste forhold varte i tolv år, vi var gift. Det var ett vanskelig forhold, med mine, dine og vårt barn.

Jeg følte at jeg hadde 4 barn istedenfor 3, pga min "umodne" og ganske selvopptatte mann. Jeg hadde ansvaret for alt.

I tillegg til utdannelse, full jobb, tre barn og hund -så holdt vi på å bygge hus..mens minste mann ennå bare var bare nyfødt.

Hans datter fra ett tidligere forhold hadde problemer hos sin mor, noe som endte med rettsak og at datteren kom flyttende til oss, med ryggsekken stappfull av poblemer.

Når alt var som det var og skillsmisse for meg da ikke var aktuelt. Bestemte jeg meg for å sterilisere meg. (Det vil si.. vi bestemte meg.)

Noe jeg angrer på idag, eller har gjort i over 4 år nå. Og det er det som tynger meg!!!!!

Det gikk jo som det måtte gå med forholdet vårt. Og jeg.. ja, jeg var ferdig med menn for alltid!! krmt..

"Alltid" varte i 6 mnd. Da traff jeg en fantastisk mann! Trodde ikke sånne menn fantes. Bare på film og i bøker.

Han hadde alt! Han ga meg det jeg hadde lett etter i all år....

Han ga meg det som verken foreldre eller andre i mitt liv har gitt meg..(bortsett fra min mormor, som forlengst har folatt oss) trygghet. Trygghet.. sukk jeg har det så godt med ham. Ennå like godt etter snart 5 år...

Problemet er at han har 4 barn fra før..

Ikke at det er ett problem for meg! Men.. for ham. Han får ikke ha dem.

Hans tidligere kone, har det ikke helt bra i "øverste etg." Det har jeg fått føle på kroppen. Bokstavelig talt!!

Men ungene vokser jo til, de to eldste kommer jo å går som dem vil nå. Men det blir skjeldent pga avstand.Og de to yngste har han endelig fått en samværsavtale på nå.

Men det har gått 7 år siden skillsmissen hans. 7 år!! hvor han ikke har fått oppleve oppveksten demmes, på nært hold. Alle de små underene, ja dere vet? =/

Vi har begge derfor ett sterkt ønske om å få ett barn sammen. Ett lite nurk som er vårt ..ååå.. Det gjør vondt bare å tenke det =/

Men vi er også redde.

Redde for at vi igjen skal få oppleve samme mareritte, at forholdet ryker og ja.. alt det medfører. Eneforsørger og samværsforelder.. See??

Ikke for at vi har noe som helst tro på at forholdet vårt ryker, for vi har hatt det stritt og tøft, men vi har bare kommet nærmere hverandre!

Men jeg er 40 og han 42... hjelp.. ;)

Uansett!!

Jeg føler at det er noe som mangler.

Jeg klarer ikke å legge det bort. Klarer ikke..

Har søkt om prøverør..men nei!

Vi hadde for mange barn til sammen.. sukk... Hva har det med mitt barneønske å gjøre? -At han har barn fra før?

Det blir jo som at jeg skulle valgt meg mann, kynisk etter lommeboka..

(-Ååå har du barn fra før sier du? Da... passer desverre ikke du i mine prøverørs planer!!!) Skjønner dere?

Ja ja, dette ble ett laangt hjertesukk.. men godt var det, utrolig nok. Meg.. sitte her å skrive tanken mine?? hm..

Tada inntil viare =)

Fortsetter under...

Hei på deg ajja. Så koselig at du kommer til oss da. Det høres ut som du har funnet drømmemannen din nå om sider. Så flott at du tok sjansen på å satse på kjærligheten en gang til. Har du vurdert å få rekonstruert egglederne dine? Mener at det er en annen her inne som skal få det. Synes det er merkelig at de summerer opp antall barn slik at du ikke får prøverør. Det er vell for at barnløse skal komme først i køen.

Jeg er en av de "gamle" her inne. Har campert her et års tid nå og kommer visst ikke videre. Jeg er gift og har 2 barn. En funksjonshemmet barn og et friskt et. De ble til i "full fart" og derfor er jeg veldig overasket over at det ikke er så lett lenger.

Hva er planen din videre for å få til et barn til? Hvis du er steril blir det vell vanskelig uten hjelp eller?

Hei martine68. Arti å få svar så fort.. Takk for at du orka å lese alt ;) he he.. Jeg har bare vært frustrert så lenge, måtte få det ut.

Hmm.. ja d hørtes snodig ut, at du får to i full fart, så tar kroppen seg bare en "pause" liksom.. Men det er jo sånn som skjer vel.. Kroppen er en underlig en ;) Får håpe at det løser seg av seg selv.

Har du sjekka ut noe om hva det kan være?

Hvor gamle er barna dine da?

Sånn ang min sak.. Jeg tror nok også at det er for at barnløse skal komme først i køen. Forståelig det også... men.. det blir ett men..

Jeg vet ikke åssen d blir enda med re-åpning.

Var på gyn. for ett par uker siden. Legen syns det var ett avslag på tynt grunnlag. Han skulle sende klage. Så skulle han samtidig søke om re-åpning.

Det er bare det at jeg var 38 når jeg søkte på prøverør.

Jeg fikk avslag, så anket jeg.. så hørte jeg ikke noe mere.

Jeg skrev enda ett brev å etterlyste svar.. men niks.. Ingen reaksjon!

Som jeg skrev i innlegget mitt, har vi vært gjennom veldig mye. Så det gikk en stund der jeg prøvde å skrinlegge baby planene =/ Men det gikk ikke...

Fastlegen min grep fatt i saken for noen mnd siden og sendte klage. DA fikk jeg ett svar... De fastholder grunnen til avslaget og i tillegg var jeg fyllt 40 nå!!

Hei på deg ajja C";).

Selv om det offentlige nekter dere prøverør,er vel de private enda et alternativ.Tenker da spesielt på Danmark (men også sverige og Finland),fordi at de utenfor landegrensene ikke er å stivnakkede og vanskelige...

www.maigaard.dk

www.ciconia.dk

Kanskje det kan være noe for dere?

Lykke til !

Hei på deg aja..

Min mann og jeg var på ciconia (www.ciconia.dk)

i fjor.

Kjekke mennesker som jobbet der nede, kan anbefales..

Det er jo slik at når du har fyllt 37 år, får du ikke komme til Haugesund iallefall. Du får ikke dekket noe av trygdekontoret heller.

Hvis du lurer på pris så betalte vi 19000,- danske i fjor. Medisiner, reise, overnatting osv kom utenom.

Kostet oss ca 30.000,- totalt..

jeg er også snart 40 år..

Annonse

Hei igjen. Mine barn er 10 og 8 år. Så det er jo noen år siden kroppen min var gravid da. Men det er nok alderen som spiller meg et puss regner jeg med. Selv om jeg "bare" er 38 er jeg vell gammel når det snakkes om å bli gravid. Jeg har litt "legeskrekk" og spesielt skrekk for gyn.-stoler, så derfor har jeg ikke rotet meg til noen lege enda. Meeeeen, jeg har begynt å tenke på det. Det er mulig jeg tenker så lenge på det at vi legger prosjektet på hylla, ikke vet jeg. Nå tar vi en mnd av gangen og koser oss masse rundt el. Det kan jo være vi har litt flaks også....

Ser at du har fått tips om prøverør i Danmark. Sjekk det ut slik at dere kanskje slipper å vente så lenge. Men, jeg må si det er dyrt. Som om det ikke blir dyrt nok å ha barn, så må man betale for å få de også. Skulle vært gratis synes jeg.

Slutter meg til tipset om å sjekke ut ivf.no. Jeg har selv gode erfaringer med Aleris i Oslo.

Privat ivf-behandling koster dere en del, men du er godt under de veiledende aldersgrensene de private klinikkene holder seg til, så hvis dere har råd til å betale selv, bør dere kontakte en av disse. Selve behandlingen får du ikke dekket, men folketrygden dekker etter søknad utgifter til godkjente medisiner over kr 15 000.

Ivf-behandlingen garanterer selvfølgelig ikke positivt resultat, - alt man gjør er jo å hjelpe naturen litt på vei.

Lykke til!

Hei igjen =)

Takk alle sammen for råd, tips og lykke ønskninger. Varmer m sånt!! :)

Vi har sjekke ut det meste, men saken er at d blir litt for dyrt. Vi har akkurat kjøpt oss hus.

Og pga skillsmissen m min X, fikk jeg økonomiske problemer, d endte opp m gjeldsannering (gremmes) :/

Men jeg valgte d sånn får å slippe en laang og vond rettsak.

Jeg ville ha "vennskapet", for vårt barns skyld. Vi skal ha m hverandre å gjøre tross alt i mange år framover.

Men gjeldsanneringa varer "bare" i fem år.

Jeg har ei søster som starter m prøverør nå.. hun søkte lån i banken. Og tenker å betale tilbake m nedkommsstønaden.

Har fått mange tips fra min søster og i fra ei god venninne som også strever.

Det blir vel til re-åpning tenker jeg.. om jeg ikke vinner på lotto da.

Min kjære sa at han skulle selge sin store lidenskap.. Motorsykkelen.

Den blir lite brukt for tiden likevel sa han. Og når huset er ferdig opp pusset, (blir en egentlig ferdig å pusse opp hus.. ? ) og barnet vårt har blitt stor. Da kan jeg jo bare kjøpe meg en ny sykkel, sa han.

(Han sa nemmelig da vi traff hverandre at: mc`n kom han ALDRI til å kvitte seg med!!!)

Så......

-nå står sykkelen tilsalgs

-lottokuppongene blir levert..

-og jeg venter på svar fra gyn ang. re-åpning.

Og martine.. Jeg har også skrekk for gyn. VELDIG!! =/ Hopp i det =)

Klem fra meg (som har en knall dag) til alle..

Tada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...