Gå til innhold

dere som ammer med skjold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det spørs foressten veldig hva slags skjold du bruker tror jeg... Jeg bruker avent sine, de er ganske tynne synes jeg. Har hørt mye skryt om medela sine, og mye negativt om chicco sine... De er visst tykke!

Noen sliter med å få tømt skikkeli med skjold, jeg har ikke det problemet, men pumper meg innimellom for å sikre at det blir tømt og slik unngå tette melkeganger og brystbetennelser.

Jeg brukte skjold de første to månedene, og min erfaring er at det IKKE tar lengre tid å amme med skjold som uten. Jeg sluttet med skjold da brystvortene var herdet og jeg ikke ble sår mer, og jeg bruker fortsatt like lang tid på å amme. Og for min del tar det TID - gjerne nærmere 30 minutter hver gang jeg ammer, noen ganger kortere tid og noen ganger lengre tid. Har en gutt som elsker mat og tydeligvis liker å ligge og kose seg med maten.

Jeg har forresten brukt både avent, medela og chicco. Medela var utvilsomt de beste - de tynneste. Chicco var forferdelige. Brukte de bare en gang eller to. Og avent fikk jeg på sykehuset. De er også tykkere enn Medela sine.

Annonse

Vi bruker 20 min ca m medela sine skjold. Prøvde avents, men liker medelas myyyye bedre !!! ammingen går som smurt nå, utrivningsrefleksen er like bra nå som før, pumper brystene hver 3 dag ca, så jeg er sikker på at jeg får tømt de helt, men kommer lite da og, tar det etter amming, så tror egentlig de tømmes ganske bra selv om jeg bruker skjold :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...