Gå til innhold

Jentenavn! En laang liste til navneeksperter. hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg hadde termin i gaar og klarer fortsatt ikke bestemme meg. Vi bor i utlandet, saa jeg har plukket ut en liste med navn som uttales likt paa de tre spraakene vi snakker.

Kan dere hjelpe meg aa plukke de fineste??

 

 

Livia

Lilia

Lisa

Lilja

Lilia

Lisa

Lila

Lilo

Luca

Lily

Sienna

Milla

Noemi

Mae

Zoë

Uma

Iben

Ingrid

Inez

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :-)

Var mange fine navn her, av mine favoritter her så er det:

- Lily

- Ingrid

- Milla

 

Vil bare også si at selvom Luca er et utrolig søtt og fint navn, så er dette et guttenavn mange steder i verden- så hadde det vært mitt barn så ville jeg kanskje ikke tatt et sånt androgynt navn :-) Men det er jo helt opp til dere :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livia - Kallenavn for Olivia?

Lilia/Lila/Lilo - liker ikke noe særlig, høres ut som en "trall"

Lisa - FAVORITT, enkelt/greit ikke kjedelig/ikke for vanlig

Lilja- Lilja 4ever er min eneste assosiasjon, TRIST film :(

Luca - ???

Lily

Sienna - Får spanske følelser...

Milla - på vei OPP på navnestatistikken, gøyalt navn

Noemi -???

Mae -???

Zoë - liker ikke noe særlig

Uma -liker ikke noe særlig

Iben -liker ikke noe særlig

Ingrid - liker ikke noe særlig

Inez - Flere spanske følelser ;)

 

Bare mine meninger dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende situasjon selv. Bor i Florida og mannen min er Irsk, og vi har 2 jenter som begge er fodt her. Vi brukte tid paa aa finne navn som kunne uttales greit baade paa engelsk og norsk, samt noe som vi begge synes var pent, plus ikke saa alt for vanlig. Hvor de var paa den norske statistikken (lite land) brydde vi oss kanskje mindre om, men man har jo navn som er veldig vanlige verden rundt - de provde vi og holde oss unna.

 

Livia - fint, kort og greit og uttale, forkortelse for Olivia?

Lilia - tror kanksje nordmenn vil si Lilja, og den har du ogsaa paa listen

Lisa - er alltid en klassiker i alle spraak, pent, kort og greit

Lila - da tenker jeg 2 ting: fargen lilla eller Lilo fra Dinsey's "Lilo & Stich"

Luca - jeg kjenner 2 menn som heter Luca (italienere)

Lily - vakkert, ogsaa med 2 ll'er (Lilly)

Sienna - veldig pop. her i amerika, Sienna Miller etc. automatisk en turnoff synes jeg personlig

Milla - ok, ikke noe spesiellt. Hores ut som en forkortelse for Kamilla

Noemi - nei, liker ikke navnet + det minner meg om supermodell Naomi

Mae - har sett navnet for - tror ikke Nordmenn vil uttale det riktig, ville like godt hat Mai eller May

Zoe - liker Zoe veldig godt, liker ogsaa Chloe, lett og uttale paa alle spraak vil jeg tro

Uma - klassiker synes jeg, Uma Thurman gir det ett godt rykte (svenskt navn)

Iben - hores ut som ett gutte navn

Inez - tyskt navn?? liker det ikke noe saerlig

 

Lykke til

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte best Lisa, Milla, Zoe og Ingrid.

 

Ettersom Iben er både jente- og guttenavn ville jeg hatt dobbeltnavn hvis jeg skulle bruke det navnet. Det samme gjelder Luca. Det er jo mye vanligere som guttenavn, og jeg er redd det kan være slitsomt å ha et navn som mange tror er et annet kjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livia:Forklaring for dette navnet er ikke lagt inn ennå.

(Dette betyr ikke nødvendigvis at forklaringen er ukjent, men at det ikke har vært tid til å legge den inn ennå. Det er i hovedsak de vanligste navnene som blir forklart først.)

Lilia :Forklaring for dette navnet er ikke lagt inn ennå.

(Dette betyr ikke nødvendigvis at forklaringen er ukjent, men at det ikke har vært tid til å legge den inn ennå. Det er i hovedsak de vanligste navnene som blir forklart først.)

 

 

 

 

Lisa:Betydning: Gud er fullkommen

 

Forklaring: Jentenavnet er en kortform av Elisabeth, som kommer fra den greske formen (Elisabet) av det hebraiske navnet Elisheba som betyr "Gud er fullkommen" (eller mer nøyaktig "min Gud er en ed" eller "min Gud er overflod".

 

Navnedag: 2. september*

 

 

Lilja:Forklaring for dette navnet er ikke lagt inn ennå.

(Dette betyr ikke nødvendigvis at forklaringen er ukjent, men at det ikke har vært tid til å legge den inn ennå. Det er i hovedsak de vanligste navnene som blir forklart først.)

 

 

Lilia :Forklaring for dette navnet er ikke lagt inn ennå.

(Dette betyr ikke nødvendigvis at forklaringen er ukjent, men at det ikke har vært tid til å legge den inn ennå. Det er i hovedsak de vanligste navnene som blir forklart først.)

 

 

Lila:Forklaring for dette navnet er ikke lagt inn ennå.

(Dette betyr ikke nødvendigvis at forklaringen er ukjent, men at det ikke har vært tid til å legge den inn ennå. Det er i hovedsak de vanligste navnene som blir forklart først.)

 

 

Lilo:SAMME

Luca :Forklaring for dette navnet er ikke lagt inn ennå.

(Dette betyr ikke nødvendigvis at forklaringen er ukjent, men at det ikke har vært tid til å legge den inn ennå. Det er i hovedsak de vanligste navnene som blir forklart først.)

 

Lily :SAMME

Sienna :Navnet Sienna er ikke lagt inn.

(Grunnen er at det er 3 eller færre som har dette som første fornavn i Norge, og disse er derfor ikke tatt med i navnelistene som er mottatt fra Statistisk sentralbyrå av personvernhensyn. Det betyr selvsagt ikke at vi mener at ingen har dette navnet, så send gjerne en e-post hvis du vet om noen som har dette som fornavn i Norge, og evt. hva det betyr.)

 

Milla :

Noemi :

Mae

Zoë

Uma

Iben

Ingrid:Betydning: Vakker, guden Ing

 

Forklaring: Jentenavnet består av navnedelene ing og rid, hvor ing kommer fra den norrøne guden Ing, også kalt Frøy, som var bror til gudinnen Frøya, mens rid er utledet av "frid" som kommer fra det gammelnorske ordet "frídr" som betyr "vakker".

 

Navnedag: 10. februar*

 

 

INEZ:Navnet Inez: er ikke lagt inn.

(Grunnen er at det er 3 eller færre som har dette som første fornavn i Norge, og disse er derfor ikke tatt med i navnelistene som er mottatt fra Statistisk sentralbyrå av personvernhensyn. Det betyr selvsagt ikke at vi mener at ingen har dette navnet, så send gjerne en e-post hvis du vet om noen som har dette som fornavn i Norge, og evt. hva det betyr.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...