Anonym_her_inne Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Sønnen min på 3 måneder får mme fordi jeg ikke klarer å produsere nok melk. Siden det er mye allergi i familien kjøpte vi nutramigen til ham, og regnet med å få det på blå resept. Det fikk vi ikke til tross for at vi fikk det til eldre søsken, på samme grunnlag. Det er visst noe innskjerping på regler i trygdeetaten:-( Har fått gutten testet for allergidisposisjon, og den slo ikke ut, og på det grunnlaget har vi begynt å gi gutten NAN. Det gikk greit i en ukes tid eller vel så det, men de siste dagene har gutten hatt fryktelig vondt i magen, han vrir seg i smerter etter måltidene, og avføringen er blitt veldig løs... Kan det være melkeintoleranse. Han er rett og slett blitt veldig urolig, og skriker mer enn noen sinne.
Catsy Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Jeg har en gutt på 9 år. han har hatt melkeintollerans i alle år. Når han hvar liten hadde ikke jeg heller nok oersmelk. Så jeg begynte å gi han nan. Han gulpet masse etter hvert måltid, å skreik mye. Sa til h-søster om dette hun sa tåteflaskebarn gulper mere en ander morsmelk bar. Fikk tips av noen å bytte til collet. Når han begynte å bli eldre begynte det å lokte gulplokt av han. Fikk testet han da han hvar 6 år. tok en pusteprøve fult utslag. Skulle drikke et stoff på sykehuset men spydde det opp like fort. Med andre ord fulltutslag på prøvan. Jalp litt med collet. Men gulpet for det. Hviste ikke bedre da for han hvar førstefødte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå