Gå til innhold

Julius

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å bruke Julius, men ankepunktet mitt er den gamle apa. Syntes navnet er både koselig og kult, samtidig som en i nær familie har det som mellomnavn og det er jo litt kos. Er det ikke bare 20+generasjonen som tenker sjimpansen når de hører julius, de under har vel ikke den koblingen i samme grad??

Og dessuten, skal man tenke koblinger til alle navn kan man vel finne noe på de fleste. Fra eventyr,filmer, bøker etc.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nei nei.. Julius ville ikke jeg brukt på barnet mitt ihvertfall.. jeg er 21 år, og tenker på apen i Kristiansand når jeg hører navnet.. "her kommer julius som alle vil se, han svinger seg i toppen av et tre" nei huff..

Det fins sååå mange andre fine navn.. Hva med Julian da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestefar het juliut og broren min har det som mellomnavn.

hvor kjent er engentlig barn i dag med sjimpansen julius han er ikke på barnetv lengre det var på tidlig 80 tallet en gang og broderen ble ikke ertet dengang. for det. liker dere navnet så bruk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer Julius som alle vil se, han svinger seg i toppen av et tre......

Ok, jeg er 20++, så jeg kan ikke unngå å høre den sangen i hodet hver gang jeg hører om en uheldig gutt som heter Julius.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min datter på 3 kobler med apen... Julius lever i beste velgående, så jeg er redd at de neste 30 årene vil alle forbinde julius med apen i dyreparken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med Julius fra Kristiansand Dyrepark, og ville derfor ikke brukt det på min sønn. Dersom du ikke plages av de samme assosiasjonene, er det selvfølgelig ingenting i veien for å bruke det navnet. Som du sier, er det ingen barn i barnehagen i dag som vet hvem Julius er.

Altså, det som ville stoppet meg er mine egen assosiasjoner, ikke hva jeg tror andre vil tenke, for det tviler jeg på at blir noe problem.

Er du veldig usikker, så kan du jo gi et navn til i tillegg til Julius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...