Gå til innhold

Vet dette er individuellt...MEN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typiske tegn på vente jente og typisk på gutt...noen med en av hver opplevd ulike/like svanger? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.babyverden.no/templates/Article____412.aspx

Her er det noen tips...

Hvert svangerskap er forskjellig, så man kan godt få to med samme kjønn selv om sv.skapene er ulike.

Jeg har vært mye dårligere nå enn sist, så tenker at kanskje det er gutt denne gangen (har en jente fra før), men jeg får vente og se. Er 12+1, så må vente leeeenge før vi skal på ul.

Skrevet

dette er min første, så har ikke noe å sammenligne med, men kan jo si litt om hvordan mitt svangerskap har vært så langt! venter altså jente, og etter 3 ul var de veldig sikre på det;)

-hormonell og sint første mnd

-dritkvalm og spydde hver dag fram til uke 14 ca

-dilla på sjokkis

-liten kulemage

-opp 4-5kg i uke 23

-fått en del sprengte blodkar

øhm,hehe, vet ikke om noe av dette har noe å si, men :P

Skrevet

Med mine tre gutter var jeg i kjempe form, ikke kvalm, kastet nesten ikke opp, ikke bekkenløsning eller kynnere... Alt var bare TOPP.

Nå venter vi vist nok jente.... etter bekreftelse fra 2 ultralyder.....

Jeg er snart i uke 25, kaster opp enda, sover hele tiden, bekkenløsning og kynnere....

Skrevet

mine to svangerskap så langt har vært helt forskjellige... Spydde i fire mnd med min første, mens jeg bare har vært småkvalm denne gangen. Eide ikke matlyst første gang, mens nå må jeg ha noe å spise på stort sett hele tiden... Gikk lite opp i vekt i beg. første gang, mens nå har jeg gått opp ti kg på 18 uker :-( har mye hodepine denne gang, noe jeg ikke hadde sist... Eneste som er likt er at kiloene har lagt seg like mye over hofta og rompa som magen - det har det gjordt begge gangene...

Og jeg har ei jente så jeg var sikker på d skulle bli gutt denne gang, men jordmor sa at det var ei jente i magen denne gangen også gitt....

:-)

Skrevet

Har vært endel kvalm, ikke om morningen det kom rudt kl 12 etter lunsj på jobb. siste tiden er jeg kvalm etter at jeg har spist mddag. Kaster opp når jeg pusser tennene om morningen uen å være kvalm og ofte etter middag på ettermiddagen. La på meg med en gang jeg ble gravid. Mye hodepine. Fikk litt urein hud i begynelsen. Venter gutt.

Skrevet

Ok-jeg har bare en sterk følelse på å få jente denne gang......jeg har vært kjempe trøtt konstant,små kvalm uten oppkast hver dag,en del urenheter i huden....vet ikke,for mine venner som har en av hver har hatt 2 helt like svangerskap og hjerterytmen har vært lik på barna.

Skrevet

Hadde det også slik fram til uke 20 eller så - svangerskapet var helt ulikt det første (gutt), så jeg håpet på jente helt til UL viste mye utstyr en liten jente helst ikke skal ha:) Nå er jeg 22+6 og får høre av alle at jeg har "typisk guttemage" og alt det der, men er fortsatt ikke overbevist om at det har noe med saken å gjøre:) Tror formen generelt, bekken og muskler har mye mer med de "typiske" tegnene å gjøre, det er jo omtrent 50/50 sjanse for at alle som gjetter har rett! (OK, da - 48/52).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...