Gå til innhold

Hjelp.. tøybleier..

Anbefalte innlegg

Etter veldig mye om og men uten at jeg har klart å bestemme meg (hører forskjellig ting om forskjellig merker i fra alle hold) så har jeg bestilt dette fra nøstebarna..

Rispapir 100 ark 1,00 stk 18,00 18,00

Popolino L bleie8-16kg 2,00 stk 134,00 268,00

Natur BLEIEBUKSE Ull 86/92 2,00 stk 168,00 336,00

Brettebleiepakke 12stk 1,00 stk 228,00 228,00

Brillebukser 3 stk 1,00 stk 42,00 42,00

innlegg 6,00 stk 25,00 150,00

Var innom alle de andre typene også først.. men hørte at en type lakk, en annen var for tynn og ble gjennomvåt..og noen gnagde..mens andre var klumpete og stive.. (formsydde)

Bestilt derfor brettebleier og 2 popolino til stellebagen..men.. var kanskje dumt? Jenta mi er 9 mnd nå og vi har aldri brukt tøybleier før..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6429621-hjelp-t%C3%B8ybleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lista di ser for så vidt grei ut, bortsett frå at eg går ut ifrå at det vil vere lurt å ha meir enn 12 brettebleier, viss ikkje du har tenkt å vaske bleier annankvar dag.

Vi hadde rundt 24 brettebleier då vi brukte det, no har vi ca 30 formsydde i og med at dei brukar mykje lenger tid på å tørke.

Såg no at du har bestilt tre brillebukser. Du bør nok ha ein del fleire. Du bytter brillebukse kvar gong du bytter bleie nemlig, for brillebuksa blir våt den og.

Vi er veldig fornøgd med popolinobleiene (har ikkje så mange, men vi kjøper inn ei bleie her og ei bleie der, og bruker billigformsydde bleier frå BabyKos inntil vi har full "garderobe" med popolino), dei heng veldig bra på. Og så er det supert med trykknappar framfor borrlås, i og med at guten vår har funne ut at det er moro å dra i borrelåsen...

• 3 uker senere...

Jeg gikk over fra brettebleier til formsydde da gutten vår var ca 9 mnd, fordi det ble vanskeligere å få kledd på brettebleie når han var som en mark på stellebordet.

Jeg personlig ville vurdert flere formsydde, men det finner dere nok ut av etter hvert. Jeg vil også anbefale å kjøpe et par ulike typer slik at man ser hva man liker best før man går til storinnkjøp.

Jeg syntes kanskje også det hørtes ut som det var litt få bleier hvis du tenker å bruke tøybleier på heltid. Er intensjonen å kombinere med papirbleier er det nok passende.

Eg brukte brettebleier til datra mi var 4 mnd (30 stk) utan innlegg så gjekk eg over til formsydde, enkle og med borrelås (16) med innlegg. Alt frå Imse Vimse. Trur eg ville ha valgt trykknappar istadenfor fordi om ein ikkje festar borrelåsen beint kan den kome borti huda og føre til irritasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...