Gå til innhold

Så liten effekt av 15 kg?

Anbefalte innlegg

Har nå gått ned 15 kg...... da jeg startet va buksene mine i str 52 ugehagelig trange. Nå passer 50 greit. Er litt skuffet over at 15 kg ikke gjør større utslag på bukse str.....Er samme bukse mod det er snakk om også. Helt lik faktsik. Virker umulig å nå en 46 f. eks.....

;-(. Litt deppa nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6429395-s%C3%A5-liten-effekt-av-15-kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høyrest litt rart ut. Har du gått fort ned i vekt? Har du målt centimeter?

Grete Roede-kursleiaren min seier at dersom ein går ned meir enn 1/2 - 1kg i veka (i gjennomsnitt) forsvinn det like mykje muskelmasse som feitt. Kroppen klarar ikkje å forbrenne meir fett ein ca 1kg pr. veke. Musklane er tunge, så dei tar lite plass. Så viss det er musklar som har forsvunne, så blir tapet av cm mindre enn om det var feitt.

Eg har gått ned 10kg (109 -> 99) og gått frå buksestr. 50/52 til 48 (får på meg ein del i 46 og, men då er det ganske trangt igjen). Har målt cm, og gått inn 9cm rundt livet og 5-6cm over baken.

Dette har jeg også fått merke. Jeg har tatt av 19 kg. Men har desverre ikke minket så mye i klestørrelser. Str 56 går som regel greit nå, og str. 54 kommer jeg også inn i nå (selv om det hender at jeg finner plagg som jeg ikke passer i denne str.)

Virker som om vi som er store bruker litt tid på å gå ned i klestr. selv om vi minker masse i kg. De store str. er nok større enn de små str. Og varer nok derfor lengre. I tillegg har det nok mye med fasongen på tøyet og gjøre også.

Er ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og gå ned noen kg. til har jeg funnet ut. MEN det er KJEMPE frustrerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...