Gå til innhold

Dere som er på Omnia og Volvat.....

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Er dere fornøyde med behandlingen dere får der? OG har disse plassene samme reglene som i det privat i forhold til at man må ha vært samboere i min 2 år osv...?

Vi er ikke fornøyde med Ullevål i det hele tatt og er dritt lei for å være ærlig. Har vurdert å ta det privat nå og lurer derfor på dette.

Klæm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vi er på Volvat, og vi er fornøyde stort sett. Legene er flinke og medmenneskelige, og ting går fort (altså ikke mer tid enn nødvendig). Samt at man føler at man blir "prioritert" der, i alle fall med tanke på at man slipper og vente.

Ingen spurte oss hvor lenge vi hadde bodd sammen så vidt jeg kan huske.... på den innledende samtalen snakket de stort sett om prosessen og hva vi kunne vente oss.

Men det skal sies at vi ikke har tatt i mot behandling fra det offentlige enda, slik at jeg har ikke så mye å sammenligne med :-)

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei på deg..

Jeg har kun godt å si om personalet på Omnia (nå Aleris), de har vært en utrolig stor støtte for meg. Jeg startet behandlingen hos de i februar´06, men p.g.a av min alder, og p.g.a planlagt flytting til Danmark (1. juli) ble jeg delbehandlet hos Aleris og med deres samarbeidende "babyfabrikk" Odense IVF klinikk, Danmark. Etter flytting til Danmark 1. juli har jeg fremdeles kjempegod kontakt med Aleris, og har jevnlig kontakt med de pr. telf og mail. Jeg kan anbefale de på det sterkeste, men tror ofte at slike forhold kan baseres en del på forventninger og kjemi..:o)

Vi ble aldri blir spurt om samboerforhold, men med samme adresse går de vel ut ifra at man er det.. Ble ikke nevnt noe om hvor mange år man hadde bodd sammen??

Håper du/dere velger det som blir best for dere...:o)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Tusen takk for svar!

Har et spørsmål til. Hvor lang tid tok det fra dere søkte til dere var igang med forsøkene deres?

Har dere lyktes og evt på hvilket forsøk?

Skrevet

Hei igjen,

Vi var på forsamtale i desember 05 (var vel strengt tatt derfor vi valgte Volvat, kom inn kjappere der mens vi måtte vente i to uker på Aleris), vi fikk da beskjed om at vi kunne starte med spray ett par dager senere. Mannen min fikk litt hetta husker jeg, slik at vi bestemte oss for å vente til over jul, men begynte 10 januar eller noe.

Vi skal nå i gang med forsøk tre.

På forsøk en gikk det ikke (men fikk ut fint antall egg som befruktet seg godt)

Deretter fryseforsøk, her ble jeg gravid, men mistet desverre i uke 8.

Andre forsøket var mye dårligere, fikk ut få egg, og alt var i grunn bare sorgen. Ble gravid (eller....testet positivt et par dager) her også, men oppdaget det bare fordi jeg skulle avkrefte en graviditet (blødde fra den dagen jeg forventet mensen)

Så joda, vi har jo på sett og vis lykkes (kan legene fortelle meg....bedre å bli gravid enn å ikke bli det (en mager trøst, siden uttelling for antall graviditeter har vært fortærandes liten)) Jeg tenker derimot at det ville vært bedre å ikke bli gravid. Foreløpig tvinger jeg meg selv til å tro at det er tilfeldig (at jeg har mista mener jeg) og at de enda ikke har funnet riktig egg.

Så, nå har barneønsket på sett og vis blitt en "besettelse" Jeg MÅ lykkes føler jeg, så vi kommer sikkert til å fortsette privat. Jeg vet ikke om jeg makter ventetidene (som jeg ser for meg....har jo aldri prøvd) i det offentlige.

Lykke til, hva enn du bestemmer deg for :-D

Vennlig hilsen

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi har bestemt oss for å ta et forsøk hos Omnia mens vi står på venteliste på Ullevål. Blir ikke time før 30 oktober da, men da regnet de med at vi kunne starte opp den måneden :-)

Skrevet

Heisan!

Vi valgte Omnia (Aleris) fordi vi hadde hørt mye positivt om de. Fikk time til forsamtale to uker etter at vi hadde ringt. Hadde time en mandag og fikk beskjed om at jeg burde fjerne den ene egglederen

( den var helt tett og laget et ugunstig miljø der nede...hihi) og ble operert allerede dagen etter ! Så det går fort i svingene når man går privat.

Pga lap operasjonen måtte jeg vente en syklus før oppstart med spray, og ferien kom også litt i veien. Men det har gått raskt og etter et mislykket forsøk (egget festet seg ikke), så skal vi igang med fryseforsøk om ca fem uker.

Vi tenker tanken om å søke offentlig etterhvert, dersom det ikke klaffer med det første, for det er jo dyrt! Men absolutt verdt prisen med tanke på behandlingen man får. Omsorgen, følelsen av å bli tatt vare på, forklart ting osv er nok bedre enn i det offentlige. Samlebånd følelsen som mange forteller om er absolutt ikke til stede på Aleris. Alle er kjempe hyggelige og vil oss bare alt godt... Flinke leger og veldig søte sykepleiere. Det er iallefall våre erfaringer derfra.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er Collargol, men jeg med mine 36 følte jeg ikke hadde tid til å vente på svar fra Riksen. Ville igang fort...når jeg først viste hva som var årsaken til at vi ikke klarte det selv.

Nå gleder jeg meg bare til neste mens kommer (har jeg vel aldri gjort før...hihi....), men da er det UL og innsetting av nytt egg, eller evnt rett på nytt forsøk dersom egget ikke overlever opptiningen.

Da sees vi kanskje i gangen på Aleris. Går syklusen min som normalt, regner jeg med å sette inn egg rundt 30. okt !!!

Lykke til videre. Håper dere lykkes fort !

Gode klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...