CiljaS Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Dette er ikke noe medisinsk forum. Er du bekymret over noe så kontakt til fødeplass/jordmor. Og du er jo bekymret om du skriver et innlegg her og spør. Ikke tenk: det er sikkert ikke noe. Har du plutselig fått intens hodepine, så kan det være noe! Er du plutselig full av vann, eller kvalm og uvel, så kan det også være noe galt! Har du ikke kjent spark på en stund og er bekymret, så ta den telefonen! Føler du at noe ikke er som det skal, så er ikke dette stedet å spørre. De fleste gir jo råd om å kontakte jordmor og kjempebra er det. Men vær så snill jenter, stol på dere selv og ring. Det er så mye bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Skriver ikke dette for å gjøre noen til hypokondere eller være "belærende" men DU kjenner kroppen din best.
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Er man svært svært bekymret så tror jeg også de fleste kontakter lege/jordmor, så jeg er tildels enig med deg. Nå er det vel også sånn at 80 % av alle innlegg handler om ting som skjer fordi kroppen er forandring pga. svangerskapet, og da kan det være greit å høre med andre som opplever det samme. Skal alle innlegg her derie seg om sykehus baggen, navn og vogn da??? Dette skal vel være et forum der man lufter sine tanker og engsteler på alle måter. Jeg velger å tro at de fleste som er alorlig bekymret faktisk stoler på seg selv og ringer føden. MEN det kan også være greit å lufte tankene siden med andre her for å høre om noen er i samme situasjon. Det er vel derfor vi har dette forumet? Navn er det en egen debatt for, utstyr like så,, så hva skal man med 3. trimester debatten om man ikke skal ta opp slikt??
CiljaS Skrevet 24. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2006 Skjønte at mitt innlegg kom til å bli misforstått litt. Jeg har sett innlegg her inne hvor det som blir svart blir tatt for god fisk. Og de velger å vente. Det kan få tragiske følger. Jeg har sett hvilke utfall det kan få. Jeg spør jo selv om alt mulig her inne, lekkasjer, utstyr og div. Er kjempeglad i dette forumet, men er kanskje noen som er litt naive. Mente absolutt ikke noe vondt eller provosere, blir bare litt bekymret.
Gjest Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Jeg skjønner godt hva Bekkeblom mener:) Mange ting som er ufarlige og som er greit å få svar på her. Det er mye erfaring samlet her, greit nok det. meeeen: Får litt ståpels av innlegg der folk vet de har infeksjoner og vil ha kjærringråd til å fikse det, ikke har fått i seg mat på tre dager og vil vite hva vi mener om det, eller blør og taster her før de kontakter legen:)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Nå vet jeg jo ikke utfallet av rådene som blir gitt her, men jeg har selv vært ganske hysterisk pga. 3 aborter, og det har hjulpet meg mye å få råd,/høre om andre som har opplevd det samme som meg, selv om det ikke er noe galt. Det kan starte med en litt "ullen" følelse som man trenger hjelpt itl å bearbeide,/høre andres erfaringer osv. om. Men det er klart at om jeg er svært bekymret så kontakter jeg medisinsk personell. Et par tre ganger har jeg syntes jeg har kjent lite bevegelser, så har jeg spurt her, og andre opplveder det samme, så har jeg roet meg ned litt og så har jo bevegelserne tatt seg opp igjen. Hadde de ikke gjort det kontaker jeg jo lege. Så jeg er ening i deg på en måte, men det bør være rom for at man spør her. Hvordan man vil "behandle" svarene man får er jo opp til hver enkelt :-)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Sånne ting er jeg enig i. Men jeg tenker på andre ting som bevegelser til barnet, kvalme, mange opplever ting som midnre skremmende nå de hører om andre i samme situasjon. Og jeg velger å tro at de aller aller fleste her inne er såpass oppegående at de faktisk kontakter lege om de føler noe er galt.
CiljaS Skrevet 24. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2006 Akkurat det som er poenget mitt Sweet Amber.
hårsår Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Enig! Blir litt bekymra av og til for enkelte av jentene som har problemer som virker alvorlige. Blødninger, og rier nedi 2-3 minutter er ikke for oss bimmere å avgjøre. Det må faghjelp til for å svare på slike spørsmål! Men når det er sagt, så er det utrolig mange kloke hoder her inne, og er sjeleglad jeg fikk oppleve disse nettsidene under svangerskapet. Har lært enormt mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå