Gå til innhold

Termin? Hvorfor forskjellig?


m77

Anbefalte innlegg

Hvorfor sier BIM at terminen min er 11. mai, mens legen sier 9. mai? På terminkalenderen i "Til mor/Til far" boka jeg fikk hos legen er terminen 8. mai (12.mai hvis jeg plusser på 4 dager). Ikke store forskjellen, men hvorfor er det så mange ulike utregningsmåter? Hvilken syklus er det BIM går ut fra? Siste mens var 1.august. Og syklusen min har vel vært på ca 32 dager de siste mnd. Legen spurte ikke hvordan syklus jeg pleide å ha.

 

Dette er svangerskap nr. 4, men jeg har bare født et barn (gutt på 2 år og 2 mnd.) Hatt en ex.u. og en SA (tidlig). For første gang er jeg kvalm(begynte denne uka)! Mest på ettermiddagen (har måttet gå å legge meg på sofaen etter 2-3 bit av middagen de siste dagene). Derfor tenker jeg jo at det kanskje må være ei jente eller tvillinger!!! Jeg har også fått stor mage, syns jeg, og er altså bare 7+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

forskjellig terminer får man etter hvor lan syklus man regner tror jeg.

og de fleste er utregnet etter en syklus på 28 dager.

den jeg har lært å regne i hodet etter er også 28 dager. siste mens første dag - 3 mnd + 7 dager = 8 mai

 

men på babyverden der du kan skrive inn sykluslengde blir den 14 mai med 32 dagers syklus.

 

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...