Gå til innhold

Oktober: En slimpropp som gikk...


heltklar

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kan forstå utfra det jeg nå har lest meg til -så gikk visst slimproppen her i går (for et BEGREP, forresten, men forsåvidt veldig treffende). Litt gusjete, men etterpå har stramningene i magen tatt seg opp, og vi er ganske spente her i heimen..(termin 12.10)

Vet jo at det ennå man ta uker, og for min del har det alldeles ingen hast, men siden søsteren min fødte bare noen dager etter at hennes gikk, så fikk vi oss en liten støkk - begynte sporenstraks å pakke bagen:)

Men, men - jeg har egentlig liten tro på at det store skjer i den aller nærmeste fremtid - så akkurat i dag har jeg nå tenkt meg på kino og se Almodovars siste - skal vistnok handle om sterke kvinner -og det passer jo bra i disse dager:)

Ha en flott søndag alle oktoberdamene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojojoj Heltklar!! Kanskje du sniker i køen??

 

Lykke til på kino og videre utvikling i slimpropphistorien!! Vi snakkes snart!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj!

Venninnen min fødte et par dager etter slimproppen gikk, så det kan jo være en begynnelse! Uansett et tegn på at kroppen forbereder seg!!

 

Du får holde oss oppdatert hvis du har mulighet - er jo spent!!

 

Fikk du forresten sett filmen? Jeg så også den filmen i går og synes det var en veldig fin film. Sterke kvinner, ja! Føler meg heller litt sårbar om dagen, jeg da...

 

Klem,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, så filmen - var god den, men må innrømme at jeg satt litt og tenkte på andre ting innimellom:)

Og bedre ble det jo ikke da jeg fikk den nydelige meldingen fra Caef i går kveld! Så først blir jeg altså ikke...

Men joda, det har liksom ikke skjedd så utrolig mer nå...så er spent på hva jordmor sier nå - har time senere i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende - skulle ønske det var meg ;-) Sliter litt med en forkjølelse om dagen, må bare bli kvitt den fort som fy så er jeg super, duper fødeklar!!!!! Tanken på at vi snart, faktisk når som helst, er fire her hjemme er helt utrolig.

 

Lykke til - og hold odd oppdatert da, heltklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Franklin - deg husker jeg jo! Vi ble jo enige om å holde følge til Ullevål vi - så nå må du bare kvitte deg med forkjølelsen og begynne å løpe i trapper for å holde følge:)

(å hjelp - tenk om jeg blir sittende 2 uker på overtid nå - og må spiise i meg de ordene igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er i gang - er ganske flink til å trene, skjønner du.

Var forresten på Ullevål forrige uke. JM trodde jenta vår satt fremdeles og henviste meg til ekstra UL. Heldigvis hadde hun snudd seg, og siden jeg først var der fikk jeg litt ekstra service og legen sjekket igjen at det virkelig er en jente (jippi!) og sjekket mål. Han mente ca 4 kg til termin, så hun er hjertelig velkommen 2-3 uker før.

Måtte forresten vente ganske lenge før legen var klar, så vi tok en tur i kantinen på hotellet, og der satt jeg råmisunnelig og så på alle de nyfødte nurkene som ble trillet rundt i plasttrillene.....Sukk!!! (og alle mødrene som nesten ikke klarte sette seg på pinnestolene...hjelp!! Hadde nesten glemt den biten, he-he)

Håper vi sees da, skal vi si sånn i slutten av uka??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei, Franklin! Har du forresten fått plass på a eller b? (A her). Du får se (les:høre) etter en hylende bergenserinne da:)

 

Ikke ble jeg så mye klokere av jordmor-besøket i dag heller - bortsett fra at hodet satt godt festet - langt nede - og at hun synes magen var vel stram - men det visste jeg jo...

Har nettopp kommet hjem etter å ha gått en tur - nå venter sofaen og en lang kveld med diverse serier på TV´n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om det kan ha vært min slimpropp som gikk....

Søndag kveld hadde jeg en bitteliten blødning. Ringte legen, som beroliget meg med at siden jeg ikke hadde vondt noe sted, at det fortsatt var liv i magen,samt at jeg ikke fortsatte å blø, så var det ingen fare. Det røde blodet gikk over til brunt gammelt blod....så gikk det noen dager, og plutselig kom en slimklump(ikke veldig stor) med en mørk blodklatt i, så gikk det over til brunt slim som jeg fortsatt har....fargen kan minne om sånn det ser ut helt i førsten av en mens.

Kan dette ha vært slimproppen??? Vet jo at det kan gå en god stund før det evt skjer noe, men min termin er 27 oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert forskjellig fra person til person, men visst det er blod i slimproppen kan det gå fortere en visst det berre er slim... Jeg hadde med blod og fødselen startet den dagen...Lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A her også. Skal holde utkikk, ja. Kommer vel til å lire av meg noen arier jeg også.

Å, skulle ønske jeg også orket å gå tur, merker at jeg begynner å bli lei av å være så mye inne. Kommer meg ikke lenger enn små 10 minutters runder i nabolaget, da kommer kynnerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...