Gå til innhold

fleire blødninger.....

Anbefalte innlegg

heisann... må bare få ut litt av min fortvilelse...

Eg 16 uker på vei denne nye uka..

Nå har eg hatt blødninger flere netter denne uka, den første var stor og de andre er småblødninger...

Hadde den store natt til sist lørdag og en liten natt til søndagen.

Så gikk det noen dager uten, men natt til torsdag og fredag hadde eg nye små blødninger...

Og i natt har eg hatt enda ein..

Det er ikkje meir enn att det kommmer på papiret når eg setter meg på do og har lat det få "renne ut"..

Er så frustrert....

Har ikke hatt noe vondt utenom at eg har hatt slike strekknings følelser i bekken musklaturen og litt stikking på venstreside ved eggstokken eller der.

Legen sa eg hadde en bitteliten rift i morkaka nede med livmorhalsen,og at detb var sånn som skjedde noen ganger når babyen voks og livmora utvia seg for da trekte morkaka seg med bakover... Men burde det ikke ha sluttet å blø snart, og så er det bare om natta og bittelitt hver gang..

Blir heilt sprø for eg forstår ikke hvorfor det skjer...

Er det noen som har hatt ein slik opplevelse? noen som kan roe meg litt ned?

hufff.........holder på å gå gal...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6428852-fleire-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg har vert på 4 ultralyder denne uka allerede og alt var fint, siste var på fredags morning. men eg hadde jo ein ny liten blødning i natt men eg veit ikkje om eg skal ringe til legen igjen siden den har vert sånn som dei andre siste- små og over med det samme. alt var jo bra med babyen fordi om.

ka syns du?

Heisann!

Det jeg synes at du skal gjøre er å kontakte legen din, mest for din egen skyld, å få tatt en blodprøve 2 dager på rad for å sjekke s-HCG! På den måten vil du få se hvordan s-HCG forandrer seg i løpet av 2 dager. Er s-HCG stigende begge dagene så er alt bra og du kan slappe helt av. I verste fall vil s-HCG-verdien synke fra dag til dag.

Det er helt forferdelig å gå slik som du gjør, tusen tanker spinner rundt i hodet om alt er som det skal være eller ikke. Får du tatt disse 2 blodprøvene så vil du få det beste svaret, og forhåpentligvis så kan du kose deg videre med svangerskapet.

Har selv hatt 2 svangerskap der jeg hadde blødninger og det er IKKE morsomt i det hele tatt. Vet jo at det av og til kan komme blødninger når livmoren vokser, men uansett så er det ikke noe morsomt å "gå på nåler"!

Ta en prat med legen din å få tatt disse prøvene, det er mitt råd til deg!

hei aliz!

jeg er i samme situasjon. er 16+2 idag og har hatt 7 eller 8 runder med blødninger fordi jeg har mistet en liten bit av morkaken. dette gjorde at 1/4 av livmoren fyltes med blod. siden dette skulle tømme seg, så måtte jeg regne med å blø flere ganger, noe jeg gjorde og gjør enda. noe av blodet ville også kroppen suge opp, fikk jeg forklart.

babyen min har hatt det fint hele tiden, men jeg har vært sykemeldt fordi jeg har en del tunge løft og stress på jobben. dette var fordi såret i morkaken skulle få gro og blødningene gi seg. derfor vil jeg anbefale deg å få en sykemelding.

men blødningene tror jeg nok kanskje at du også må regne med å ha innimellom. det er ikke noe stas å blø når man er gravid, men jeg tror nok at det skal gå bra med oss begge! :) jeg hadde senest en ul nå på fredag -går til en fantastisk privat gynekolog, så får ul på hver kontroll, og også ekstra oppfølging pga situasjonen - og babyen har det fint og vokser som den skal :)

lykke til!

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...