Gå til innhold

Noen som vet hva som skjer på UL uke 8?

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg føler med alle det ikke har gått bra for i det siste, og bekymrer meg veldig på egne vegne (har mistet en gang før). Men innimellom har jeg tro på at jeg skal komme meg på ultralydtimen jeg har fått i uke 8 (6 uker etter innsetting). Nå har jeg begynt å lure på hva som skjer på den. Hvis det er på IVF-seksjonen er det kanskje bare en ren teknisk greie for å se om det er liv? Burde jeg bestille legetime hos allmennlegen for svangerskapskontroll, for å ta blodprøver, urinprøve, bestille fødeplass osv?

Fortsetter under...

Heisann. Jeg var på ul i uke 8 etter ivf. De sjekker bare at hjerte slår og at fostret ligger inni livmora,og ikke utenfor. ta og ring jormora der du bor,så forteller hun deg hva du bør gjøre i svangerskape fremover. Ønsker deg masse lykke til!!!!!

Jeg har samme erfaring. Det er godt å se det lille hjertet som slår, selv om ungen l.igner mer på en fisk (he, he) enn en baby. De skjekket hjertet og om det var ett eller to barn. De så også etter hvor stor den var om den var innefor normalen.

Herfra og framover er svangerskapet ditt som hvilket som helst normalt svangerskap, med de kontroller som de tilbyr i din kommune. Ring legen/jordmor og få en time, de vet når du burde ha den.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...